مدیر امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی از برگزاری جلسات پاسخگویی به سوالات شرعی برای زائران غیرایرانی ویژه ماه مبارک رمضان در حرم مطهر رضوی خبر داد.

پاسخگویی به سوالات شرعی زائران غیر ایرانی در حرم مطهر رضوی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، سید محمد جواد هاشمی‌نژاد با بیان این مطلب عنوان کرد: ایجاد مراکز و موسسات پاسخ‌گو به جوانان و هدایت صحیح آنان به سمت پاسخ‌های درست، علمی و منطقی می‌تواند موجب تقویت باورهای دینی، رفع شبهات اعتقادی و حتی گرایش پیروان سایر ادیان به دین اسلام و جلوگیری از انحراف مسلمانان شود.

وی گفت: همه ساله در ماه مبارک رمضان، زائرانی با ملیت‌های مختلف به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند که اداره امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی توانسته با پاسخگویی به سوالات و احکام شرعی، بستر و فضای مناسبی را برای رشد و شکوفایی افکار ناب این گروه از زائران فراهم سازد تا این افراد با هر فکر و نظری بتوانند آزادانه سوالات خویش را مطرح و پاسخ‌های لازم را دریافت کنند.

هاشمی‌نژاد اظهار داشت: پاسخگویی به مسائل شرعی، بیان احکام شرعی و پاسخگویی حضوری و تلفنی ویژه زائران عرب، آذری، انگلیسی و اردو زبان از جمله فعالیت‌های این اداره در ماه مبارک رمضان است.

وی به تشریح فعالیت‌های بخش پاسخگویی به سوالات شرعی در ماه آسمانی خدا پرداخت و عنوان کرد: در ایام ماه مبارک رمضان، رواق دارالرحمه و مقبره شیخ حرعاملی از ساعت 9 تا 13 و رواق غدیر و اتاق 40 سردر شرقی حرم مطهر رضوی صبح و عصر پاسخگوی سوالات شرعی زائران غیر ایرانی خواهند بود.

مدیر امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی با اشاره به بیان احکام شرعی ویژه زائران غیر ایرانی در ماه مبارک رمضان تصریح کرد: همه روزه در ایام ماه مبارک زائران عرب زبان می‌توانند صبح و بعد از ظهر در رواق‌های دارالمرحمه و غدیر از حضور اساتید استفاده کنند و احکام شرعی را فرا گیرند.

وی اردوزبانان را گروه دیگری از تشرف یافتگان به حرم مطهر رضوی ذکر کرد و افزود: هر روز در این ایام، زائران اردوزبان قبل از نماز ظهر و عصر و قبل از نماز مغرب و عشاء، در رواق‌های کوثر و دارالرحمه حرم مطهر رضوی از بیان احکام شرعی بهره‌مند می‌شوند.

مدیر امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی، اظهار داشت: آذری زبانان نیز در ساعات 10 و 17 در رواق‌ غدیر می‌توانند از بیان احکام شرعی که ویژه آنان برگزار خواهد شد، بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به پاسخگویی حضوری و تلفنی به زائران غیرایرانی ابراز داشت: زائران عرب زبان می‌توانند از ساعت 7 تا 19 در رواق‌ مباركه دارالرحمه حرم مطهر رضوی با مراجعه حضوری به این مکان‌ یا به صورت تلفنی پاسخ‌های خود را دریافت کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.