قدس آنلاین- فرماندار جدید مشهد گفت: باید شاخصه‌های امنیت عمومی و اجتماعی را ارتقاء دهیم، زیرا اگر امنیت نباشد سایر موفقیت‌ها تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد

مهم ترین هدفمان توسعه گردشگری است/شاخصه‌های امنیت عمومی و اجتماعی را ارتقاء می دهیم

به گزارش قدس آنلاین، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی صبح امروز در آئین تودیع و معارفه فرماندار مشهد اظهار داشت: مشهد دومین و مهم‌ترین کلان‌شهر کشور است و در تهران 15 فرمانداری داریم ، اما مشهد با 4 میلیون نفر جمعیت و میلیون‌ها زائر تنها با یک فرماندار مدیریت می‌شود.

سیدمحسن صادقی افزود: تمایل به همکاری با گلستانی‌فرد داشتیم اما وی در 28 بهمن سال گذشته استعفای خود را به وزارت کشور اعلام کرد که با مخالفت وزیر کشور مواجه شد  اما به دلیل ارزیابی‌هایی که داشت مقدم اقدام به استعفاء کرد که علی‌رقم میل باطنی این استعفاء پذیرفته شد و وی پس از 8 ماه خدمت در شهر امام هشتم به کار خود در فرمانداری مشهد پایان داد.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت در مشهد به دلیل شرایط و حاشیه‌هایی که دارد به سمت تنش سوق پیدا می‌کند اما با مدیریتی که در برنامه کاری گلستانی‌فرد مشاهده کردیم ,عملکردی موفق  از وی دیدیم و هرگز در برابر حواشی و مشکلات مغلوب نشد.

صادقی تصریح کرد: مشهد 8 هزار و 500 شهید و 17 هزار جانباز دارد و از 28 شهرستان استان 50 درصد تمرکزمان روی مشهد است و این شهر بیش از 75 درصد مساحت استان را به خود اختصاص داده است.

وی تأکید کرد: ساختار سنتی مشهد پاسخگوی نیازها نیست و بازنگری در اولویت‌ها در دستور کاری‌مان قرار گرفته است و به وزیر کشور هم این موارد را منعکس کردیم که امیدواریم بحث ارتقاء فرمانداری ویژه مشهد مورد موافقت قرار گیرد تا مشکلات موجود به صورت اساسی برطرف شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی بیان کرد: سکونت‌گاه‌های غیررسمی مشکل دیگر مشهد است و آمار یک میلیون و 250 هزار حاشیه‌نشین در این شهر است که معادل جمعیت 2 استان همجوار خراسان رضوی بوده و نگران ‌کننده است.

صادقی بیان داشت: دو رویکرد جلوگیری از مهاجرت و ایجاد ساختارهای جدید را برای ساماندهی حاشیه شهر مشهد لحاظ کرده‌ایم و در آستانه انتخابات باید مشکلات حاشیه شهر برطرف شود  و این مهم یکی از وظایف کلیدی فرماندار جدید است.

وی افزود: مشارکت 63 درصدی مردم مشهد را در انتخابات ریاست جمهوری داشتیم و قطعاً این عدد در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری به دلیل شرایطی که دارد افزایش می‌یابد و اقبال 500 هزار نفری واجدان شرایط رأی در مشهد به دولت اعتدال نشان دهنده انتخاب آگاهانه آنها بوده، آن هم در شرایطی که دو کاندید مشهدی در میدان رقابت حضور داشتند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی عنوان کرد: شاخص‌های مشهد فوق‌العاده و متعدد است و دولت برنامه‌هایی برای ارتقاء و رسیدن به این شاخصه‌ها دارد و توسعه گردشگری مهم‌ترین هدفمان است؛ از 350 میلیون نفر شیعه در جهان تنها 1.5 میلیون نفر به مشهد می‌آیند که این آمار بسیار ناچیز است و باید این عدد به 3 برابر ارتقاء یابد و تلاش دولت رسیدن به افق برنامه ششم توسعه است.

صادقی بیان داشت: تحقق گسترش عدالت اجتماعی و ترویج فرهنگ اسلامی ایرانی از دیگر اهداف بوده و در 3 بخش زیست آلودگی هوا، کمبود ناپایداری آب و ترافیک هسته مرکزی شهر باید به صورت ویژه تلاش کنیم.

وی عنوان داشت: میانگین عمر خدمتی فرمانداران مشهد یک سال و 3 ماه بوده و تغییرات مکرر مناسب نیست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: فرماندار جدید مشهد خود یک مشهدی بوده و سوابق اجرایی زیادی در سطوح کشوری، استانی و شهری دارد و پس از استعفای گلستانی‌‎فرد  3 گزینه را برای فرمانداری مشهد داشتیم که 2 مورد بی‌نتیجه ماند و با منصوری به توافق رسیدیم، هرچند که با مخالفت استاندار خراسان جنوبی مواجه شد اما رضایت وی را برای حضور منصوری در فرمانداری مشهد گرفتیم و آنها هم به موقعیت و حساسیت شهر امام رضا(ع) پی‌بردند.

صادقی گفت: فرماندار عالی‌ترین مقام دولت در شهرستان است و همه مدیران ملزم به همکاری با فرماندار هستند و انتظار داریم که مسئولان نهایت همکاری را با منصوری داشته باشند، زیرا عدم توفیق فرماندار به معنای عدم توفیق کل مجموعه است.

فرماندار سابق مشهد: مسئله فوت 4 زائر عربستانی با اقدام هوشمندانه مسئولان برطرف شد

علی‌محمد گلستانی‌فرد فرماندار سابق مشهد اظهار داشت: در 8 ماهی که در شهر امام هشتم بودم تلاش کردم که از این فرصت ویژه بهترین استفاده را بکنم و خدمتی شایسته به زائران و مجاوران امام رضا(ع) داشته باشم.

وی افزود: حضور در این شهر مقدس را برای خود یک افتخار می‌دانم و  امیدورام مورد رضایت امام رضا(ع) هم واقع شده باشد.

فرماندار سابق مشهد خاطرنشان کرد: فعالیت‌های صورت‌گرفته حاصل تلاش جمعی بود و تنها به دنبال ایجاد فضایی بودیم که بهترین خدمت‌رسانی را داشته باشیم.

گلستانی‌فرد تصریح کرد: مشکلات حاشیه شهر، ساماندهی برخی از اصناف، حوزه قاچاق کالا و مبارزه با مواد مخدر از موضوعات بسیار مهم مشهد بوده که اقدامات خوبی در جهت رفع آنها صورت پذیرفت و امیدوارم که در دوره جدید فرمانداری مشهد عملکرد بهتری در جهت حل این مشکلات داشته باشیم.

وی تأکید کرد: خدمت به مردم وظیفه ماست و اگر کاری هم شده حق مردم بوده و شایسته آنهاست، در حوزه‌های مختلف تلاش شد تا اقداماتی مؤثر صورت پذیرد  و در عرصه‌های فرهنگی، قرآنی، مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مبارزه با مواد مخدر، ساماندهی باشگاه‌های ورزشی و ساماندهی بازارهای عرضه لوازم بهداشتی و آرایشی از جمله اقدامات صورت گرفته بود.

فرماندار سابق مشهد بیان کرد: فرمانداری به عنوان نماینده عالی دولت در شهر وظایفی بر دوش دارد و تلاشمان در جهت برقراری تعامل بود و سعی شد تا از تمام ظرفیت‌های شهر استفاده شود و از ایجاد رفتارهای تند و تنش‌آمیز خودداری شد، مبنا در همه جا قانون صلاح شهر بود و تلاش شد که بهترین خدمت را به مردم داشته باشیم.

گلستانی‌فرد گفت: حرم مطهر رضوی قلب مشهد است اما به لحاظ تشکیلاتی وظیفه داشتم که به دورترین روستای شهر و مناطق حاشیه شهر هم توجه کنم.

وی افزود: قبل از قبول مسئولیت فرمانداری مشهد برای حضور در مجلس برنامه‌ریزی کرده بودم و طبق ماده 29 قانون انتخابات باید در زمان معین شده استعفاء می‌دادم و این کار انجام شد تا برای شهرستان ساوه کاندید مجلس شورای اسلامی شوم.

فرماندار سابق مشهد عنوان کرد: کشور و نظام در شرایطی حساس به سر می‌‎برد که در چند سال آینده این حساسیت بیشتر می‌شود و پیچ خطرناک مورد تأکید مقام معظم رهبری مرتبط با همین ایام پیش روست و وظیفه داریم شرایطی فراهم کنیم که نظام به قله مدنظر ایشان برسد.

گلستانی‌فرد گفت: در مورد مسئله فوت 4 زائر عربستانی اگر اقدام هوشمندانه مسئولان نبود در این شرایط خاص با مشکل مواجه می‌شدیم که به لطف الهی و عنایات خاص امام رضا(ع) از این پیچ به سلامت عبور کردیم.

فرماندار مشهد: شاخصه‌های امنیت عمومی و اجتماعی ارتقاء می‌یابد

رضا منصوری فرماندار جدید مشهد نیز در این نشست اظهار داشت: خدمت به نظام، ملت ایران و زائران و مجاوران امام رضا(ع) بزرگترین توفیقی بود که نصیبم شد.

وی افزود: همه ما مدیون امام راحل و خون پاک شهدا هستیم و این مسئولیت‌ها امانتی است که به ما سپرده شده و باید از این فرصت بهترین استفاده را در جهت خدمت خالصانه، شایسته و صادقانه به زائران و مجاوران امام رضا(ع) داشته باشیم.

فرماندار جدید مشهد خاطرنشان کرد: استانداری فارس پیشنهاد فرمانداری شیراز را به من داد که نپذیرفتم، اما برای پذیرش این سمت در مشهد نتوانستم پاسخ منفی بدهم.

منصوری تصریح کرد: مشهد دارای جایگاهی ویژه است و علی‌رقم مشکلاتی که دارد دارای پتانسیل‌های بالایی است و وجود بارگاه منور رضوی، تشکیلات آستان قدس رضوی، علما و روحایون، موقعیت ترانزیتی، مراکز آموزش عالی و حوزوی و داشتن چره‌های ارزشمند و نیروهایی توانمند از جمله آنهاست.

وی تأکید کرد: فرمانداری 2 وظیفه ساختاری و نمایندگی عالی دولت را دارد و باید سیاست‌های دولت در شهرستان را فراهم کند که قطعاً انجام این کار به تنهایی میسر نیست  و نیازمند همکاری تمامی دستگاه‌هاست و با همگرایی و تلاش بیشتر باید وظایف خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهیم.

فرماندار جدید مشهد بیان کرد: باید شاخصه‌های امنیت عمومی و اجتماعی را ارتقاء دهیم، زیرا اگر امنیت نباشد سایر موفقیت‌ها تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد  و به لطف الهی و رهبری عالمانه مقام معظم رهبری کشوری ایمن و امن داریم.

منصوری گفت: در رابطه با بحث حاشیه‌نشینی با همکاری شهرداری و شورای شهر نسبت به رفع این مشکلات اقداماتی را صورت خواهیم داد و خدمات مشهد باید متناسب با موضوع  مشهد باشد  و خراسان رضوی یکی از استانهایی است که معاونت زیارت دارد و امیدواریم که در این حوزه بتوانیم خدماتی شایان و شایسته را به زائران و مجاوران امام رضا(ع) ارائه دهیم.

رئیس شورای عالی استانها: خدمت به زائر امام رضا(ع) باید از آغاز راه شروع شود

غلامرضا بصیری‌پور رئیس شورای عالی استانها اظهار داشت: در شورای شهرستان مشهد حاشیه شهر را به عنوان وظیفه‌ای مهم تعریف کرده‌ایم، اما باید مراقب باشیم که حاشیه‌ها گسترش نیابد و توسعه پیدا نکند.

وی افزود: برای جلوگیری از افزایش حاشیه‌ها باید شهر تعریف کنیم و در بخش مرکزی مشهد 400 هزار نفر جمعیت داریم که کاملاً محدود و تعریف شده است و وقتی که شهری نتصل و یا منفصل تشکیل دادیم مسئول مربوطه وظیفه دارد که کار خود را بدون مشکل و خللی انجام دهد.

رئیس شورای عالی استانها خاطرنشان کرد: در بحث کلان همه از حاشیه شهر و محرومان صحبت می‌کنند و همه می‌دانیم که این موضوع بسیار مهم است و باید مصادیقی برای موارد خاص تعریف شود و برای حل موارد حاشیه شهر کلی گویی نتیجه‌ای ندارد و باید جزء جزء به بخش‌های مهم آن پرداخته شود.

بصیری‌پور تصریح کرد: در جاده ملک‌آباد و در مسیر جاده زائران پیاده امام رضا(ع) مشکلاتی نظیر آب را داریم و خدمت به زائر امام رضا(ع) باید از آغاز راه شروع شود و تنها به مشهد الرضا(ع) خلاصه نشود.

رئیس اتاق اصناف مشهد: اقدامات خوبی در بحث ساماندهی مکان‌های اقامتی و کنترل مسائل بهداشتی و امنیتی صورت پذیرفت

محمد بنانژاد رئیس اتاق اصناف مشهد اظهار داشت: اصناف مشهد با 126 هزار واحد صنفی و در قالب 106 هزار اتحادیه مشکلات زیادی دارند و فرمانداری مشهد می‌تواند اقدامات مؤثری در جهت رفع این مشکلات داشته باشد.

وی افزود: یکی از مسائل و مشکلات ساماندهی صنوف و آلاینده‌‌هاست و یکی از شهرک‌های مشهد مشکلاتش پیچیده شده و صنف خودرویی در این رابطه با مشکل مواجه شده است و حل آن نیازمند تدبیر جدی مسئولان امر است.

رئیس اتاق اصناف مشهد خاطرنشان کرد: در بحث ساماندهی مکان‌های اقامتی و کنترل مسائل بهداشتی و امنیتی اقدامات خوبی در جهت خدمت شایسته به زائران امام رضا(ع) شده و امیدواریم که این نظارت‌ها در دوره جدید فرمانداری مشهد بهتر صورت پذیرد.

فرمانده انتظامی مشهد: ارتکاب جرم در مشهد 7 درصد کاهش داشته است

سرهنگ حجت نیک‌مرام فرمانده انتظامی مشهد اظهار داشت: موضوع خدمت به مردم یکی از ملاک‌های مورد تأکید نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: در طول سال جمعیتی بالغ بر 30 میلیون نفر به مشهد الرضا(ع) مشرف می‌شوند و مباحثی نظیر حاشیه شهر مشکلاتی می‌توانست به وجود آورد که موجب نگرانی شود، اما به لطف الهی در این مسیر موفق عمل کردیم.

فرمانده انتظامی مشهد خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون به نسبت مدت مشابه سال قبل 7 درصد کاهش جرم را داشتیم و یکی از شاخص‌های عملکردی وضعیت خدمت‌رسانی به مردم است و مردم به پلیس به عنوان خادمان خود اعتماد دارند و مباحث خود را با تلفن‌های 110 و 197 در میان می‌گذارند.

نیک‌مرام تصریح کرد: نزدیک به 2 تن کشفیات مواد مخدر داشتیم که 2 برابر افزایش را شاهد بودیم و معابر عمومی از لوث قاچاقچیان مواد مخدر و خورده‌فروشان امن شده است.

وی تأیکد کرد: در حوزه برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر هماهنگی‌هایی با دستگاه قضائی داشتیم تا شهری سالم و ایمن داشته باشیم.

فرمانده انتظامی مشهد عنوان کرد: شورای امنیتی مشهد به شکلی راهبردی تصمیمات خود را به خوبی اتخاذ کرده و شورای تأمین ظرفیت خوبی را برای خدمت‌رسانی شایسته و بایسته به مردم دارد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.