امام جمعۀ نجف اشرف فاش کرد که ۱۳۹ رسالۀ دکترا و پایان نامه کارشناس ارشدِ دانشگاه های عربستانی سعودی، ضد شیعیان است.

۱۳۹رسالۀ دکترای ضدشیعی دردانشگاه‌های عربستان
به گزارش قدس آنلاین به نقل از العالم، سید صدر الدین القبانچی، در خطبه سیاسی نماز جمعۀ این هفتۀ نجف اشرف که در حسینیه فاطمیه برگزار شد، درباره انفجار تروریستی ضد مسجد شیعیان در کویت اظهار داشت: همه، باید فرهنگ میانه روی را رواج دهیم و جامعه ای عربی اسلامی ضد تفکر تکفیری بسازیم و وهابیت را ریشه کن کنیم زیرا وهابیت، بنیانگذار تکفیری گری بود.

وی افزود: انفجارها در کویت و تونس و گسترش آتش تروریسم تا اروپا و کشورهای عربی، ضرورت گسترش فرهنگ میانه روی را یادآور می شود.

خطیب جمعه نجف اشرف خاطر نشان کرد: نوشته شدن 139 رسالۀ دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد در دانشگاه های عربستان سعودی، ضد شیعیان، به مثابه تغذیه اندیشه های تکفیری است که از میان آن ها می توان به رسالۀ "شمشیرِ بران، در گردن زدن شیعیان کافر" اشاره کرد. در اینجا باید پرسید چه کسی داعش را تاسیس کرد و چه کسی آن را پرورش داد؟

وی سپس علاوه بر قدردانی از استقبال شایستۀ مردم عراق از شهدای کویت، از موضع گیری دولت کویت و حضور مسؤولان این کشور در محل انفجار و رسیدگی به خانواده های شهدا و ترمیم مسجد و بستن شبکه تکفیری وصال و بازداشت افراد مضنون به دست داشتن در این انفجار تجلیل کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.