قدس آنلاین: در پی اجرای طرح تشدید نظارت بر مراکز تولید، تهیه و عرضه فرآورده های خام دامی توسط اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی نزدیک به ۱۰ هزار واحد تولید، توزیع و عرضه فرآورده خام دامی در استان تحت پوشش نظارتی این ماه قرار می گیرند.

نظارت ۷۵ گروه دامپزشکی بر ۱۰۰۰۰ واحد طی ماه رمضان

به گزارش قدس آنلاین، رئیس اداره نظارت بر بهداشت و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان با اعلام این خبر گفت: بر اساس آمار موجود طی هفته ابتدایی این طرح 17 متخلف به مراجع قضایی معرفی و 1 مورد از اماکن یادشده نیز پلمب شده است.

جعفر عطارباشی تصریح نمود در راستای سالم سازی سفره سحر و افطار آحاد جامعه از نظر سلامت فرآورده های مورد استفاده و نیز با توجه به وظیفه مندی دامپزشکی در جهت تامین سلامت این فرآورده ها در ماه رمضان توسط اکیپ های دامپزشکی، بیش از 3900 کیلوگرم فرآورده خام دامی از چرخه مصرف انسانی خارج و معدوم شده و همچنین تعداد موارد برخورد با خودروهاي حمل فرآورده هاي خام دامي به صورت غير مجاز به 19 مورد رسیده است.

عطارباشی، با قدردانی از همکاری های مردمی در ارائه گزارش های تخلفات در اقصی نقاط استان و مشهد، وجود این گزارشات را سبب ارتقای سلامت و بهداشت عمومی زائران و مجاوران حریم ثامن الحجج(ع) دانست و اظهار داشت، گزارش های مردمی  به عنوان یکی از منابع مهم جهت برخورد با موارد تخلف در امنیت غذایی می باشد و لذا از شهروندان درخواست  می شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف در نحوه تولید، نگهداری و عرضه فرآورده های دامی، مراتب را در مشهد با شماره تلفن های 1512، 36233075 و 37250025 اعلام داشته و در شهرستان ها نیز به نزدیکترین اداره دامپزشکی محل سکونت اطلاع دهند.

او کشتار غیرمجاز دام و تخلفات در تولید، عرضه و نگهداری فرآورده های خام دامی را مطابق ماده 688 قانون مجازات اسلامی، تهدید علیه بهداشت عمومی دانست و یادآورشد: دامپزشکی در جهت اجرای قانون و تامین سلامت مردم با متخلفان برخوردهای جدی خواهد داشت.

وی از شماره 30001512  نیز به عنوان سامانه دریافت پیام کوتاه اداره کل دامپزشکی استان برای دریافت گزارش های مردمی یاد کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.