عباسعلی سپاهی یونسی:  قدس ویژه خراسان - فرمانده انتظامی خراسان رضوی در نشست خبری با اهالی رسانه از انهدام باند قاچاق مواد مخدر و کشف بیش از یک تن مواد مخدر از نوع تریاک خبر داد.

برخی معتادان بیش از 7 بار دستگیر شده‌اند

سردار بهمن امیری مقدم با بیان اینکه از سوم تیر ماه تا دوازدهم تیرماه  جاری پلیس مبارزه با مواد مخدر استان  و تیم عملیات، ویژه فرماندهی انتظامی مشهد طی چند عملیات 13 قاچاقچی را دستگیر کردند، تصریح کرد: در تازه‌ترین این مجموعه عملیات، محموله‌ای از نوع تریاک کشف شد که مواد مخدر کشف شده در بار برنج یک تریلر پنهان شده بود که با هوشیاری تیم عملیات ویژه فرماندهی انتظامی مشهد و پلیس مبارزه با مواد مخدر کشف شد.

 وی افزود: این محموله از میرجاوه به مشهد قاچاق می‌شد که پس از انهدام باند، دو سوداگر مرگ دستگیر شدند.

امیری مقدم درباره دیگر کشفیات گفت: در یکی  دیگر از این عملیاتها 450 کیلوگرم مواد مخدر از نوع  هرویین کشف شد.

وی افزود: این میزان هرویین  در بار همبرگر  و کانکس یخچالدار قرار داده شده و قرار بود به مشهد قاچاق شود، اما با هوشیاری پلیس کشف شد.

* افزایش 34 درصدی کشفیات مواد

امیری مقدم به افزایش کشفیات مواد مخدر در استان نیز اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال جاری تا  دهم تیرماه بیش از 5/8 تن مواد مخدر کشف شده که 34 درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی همچنین در بخش دیگری به بحث جمع‌آوری معتادان در استان و مشهد و بازدیدها از منطقه اسماعیل آباد اشاره و تصریح کرد: تا کنون 16 دوره جمع‌آوری معتادان انجام شده و برخی از این معتادان تا هفت بار نیز دستگیر شده‌اند، اما دوباره به همان وضعیت سابق برگشته‌اند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه وظیفه پلیس جمع آوری معتادان است و تا هر زمان که لازم باشد این کار را انجام می‌دهد، خاطر نشان کرد: اینکه معتادی هفت بار دستگیر می‌شود اما دوباره سراغ مصرف مواد می‌رود باید مسایل دیگری بررسی شود و باید به سمتی برویم که جدای از مراکز ترک اعتیاد، معتادان به مراکزی با امکانات اولیه برده شوند تا در محیط شهر پراکنده نباشند.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ما درباره اینکه چه کاری باید در این زمینه انجام می‌شد که تا کنون انجام نشده، گفت:  برای معتادان همان طور که دیگران نیز گفته‌اند باید کار ایجاد کرد، زیرا وقتی جوان کار ندارد آینده نیز ندارد و این خود دلیلی می‌شود که خیلی راحت از طریق دوستان ناباب اول به سمت سیگار و در ادامه به سمت مصرف مواد مخدر برود.

وی تأکید کرد: باید دو بحث را مورد توجه قرار داد، نخست اینکه درباره پیشگیری از گرفتار شدن افراد به مواد مخدر عزم عمومی  وجود داشته باشد و دوم باید برای آنهایی که پاک می‌شوند نیز اشتغال ایجاد کرد.

امیری مقدم تأکید کرد: معتادان  تابلو وضعیت زننده‌ای برای مشهد ایجاد کرده‌اند، بنابراین هر مسؤولی که در این زمینه به وظیفه خود عمل نمی‌کند باید پاسخگو باشد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.