قدس آنلاین: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: اداره اوقاف و امور خیریه در حوزه نشر قرآن کریم، فعالیت های قرآنی و همچنین در حوزه تبلیغ و ترویج قرآن کریم به عنوان برترین نهاد و اداره بوده و خوش درخشیده است.

اوقاف در حوزه فعالیت های قرآنی  خوش درخشیده است

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حبیب رضا ارزانی اظهارداشت:  با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری، بقاع متبرکه دارای بزرگترین ظرفیت در راستای نشر و مفاهیم قرآن کریم هستند.
وی با اشاره به ظرفیت بقاع متبرکه، تصریح کرد: با توجه به موقعیت و ظرفیت بقاع متبرکه در جهت نشر مفاهیم قرآن کریم و ترویج فرهنگ قرآنی، باید اداره اوقاف و امور خیریه با برنامه ریزی های بهتر این روند را مدیریت کند.
ارزانی به فعالیت اداره اوقاف و امور خیریه در این دو حوزه اشاره کرد و گفت: بقاع متبرکه بهترین جایگاه را در میان مردم دارند و می توان از این مکان های مقدس در راستای انس مردم با قرآن کریم استفاده و یک جامعه قرآنی را بنا کرد.
وی به راستای ایجاد مدیریت یکپارچه قرآنی در استان به مصوبه شورای توسعه فعالیت های قرآنی در کشور اشاره و خاطر نشان کرد: این شورا ابلاغیه ای را به شورای فرهنگی استان اصفهان فرستاده است که بر این اساس باید سه کمیسیون در این شورا تشکیل و فعالیت های قرآنی را ساماندهی و مدیریت کنند.
مدیر کل ارشاد و فرهنگ اسلامی استان اصفهان اضافه کرد: کمیسیون اول مربوط آموزش در حوزه قرآن کریم است که مسئولیت اداره این کمیسیون بر عهده اداره آموزش و پرورش گذاشته شده است؛ کمیسیون دوم مربوط به پژوهش در حوزه قرآن کریم است که بر عهده دانشگاه ها می باشد و کمیسیون سوم در حوزه تبلیغ و ترویج قرآن کریم است که مسئولیت آن به عهده اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی است.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر حبیب رضا ارزانی اظهار کرد: این ابلاغیه در شورای فرهنگی استان که ریاست آن با امام جمعه اصفهان می باشد تایید و دستور العمل آن نیز در حال اجرا است.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.