آمریکا و استرالیا امروز (یکشنبه) در حالی رزمایش گسترده نظامی و دوسالانه خود را آغاز کرده‌اند که ژاپن نیز برای نخستین بار و در بحبوحه تنش‌ها با چین در این رزمایش شرکت می‌کند.

حضور ژاپن در رزمایش نظامی مشترک آمریکا و استرالیا

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این رزمایش در دو منطقه استرالیا با حضور 30 هزار تن از پرسنل آمریکا و استرالیا به صورت دریایی و هوایی و زمینی در حال انجام است.

حدود 40 تن از پرسنل ارتش ژاپن نیروهای دفاع شخصی زمینی نیز قرار است در این رزمایش مشترک و دو سالانه میان آمریکا و استرالیا حضور داشته باشند. همچنین 500 تن از نیروهای نیوزلند نیز در این رزمایش حضور دارند. این رزمایش 21 ژوئیه پایان می‌یابد.

تونی ابوت، نخست‌وزیر استرالیا در سیدنی گفت: این یک ائتلاف بسیار بسیار مهم است. این رابطه‌ای بسیار مهم میان استرالیا و آمریکاست به ویژه در زمانی که دو کشور با چالش‌های بسیار حساس در بخش‌های مختلف جهان به ویژه در خاورمیانه مواجهند.

این رزمایش دو سالانه برای ششمین بار است که انجام می‌شود و در بحبوحه افزایش قدرت نهایی نظامی و اقتصادی چین در منطقه صورت می‌گیرد.

جان لی، کارشناس امور چین در دانشگاه سیدنی گفت: علت اصلی این رزمایش‌ها اقدامات چین در دریای چین جوبی و شرقی است.

در سال‌های اخیر استرالیا روابط خود با ژاپن را افزایش داده و در ژوئیه 2014، توکیو را صمیمی‌ترین دوست خود اعلام کرد. کانبرا همچنین در حال بررسی خرید زیردریایی‌ از ژاپن است.

متحدان دیگر آمریکا چون سنگاپور، مالزی، هندوستان ویتنام و فیلیپین نیز قرار است پشتیبانی این رزمایش را برعهده داشته باشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.