قدس آنلاین: معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: ويژه برنامه‌هاي شبهاي قدر در بارگاه منور رضوی برگزار می‌شود.

ويژه برنامه‌هاي شبهاي قدر در بارگاه منور رضوی برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی در این باره گفت: ويژه برنامه‌هاي شبهاي قدر از ساعت 21 تا 1 بامداد در صحن جامع رضوی بارگاه منور رضوی برگزار می‌شود.
وی افزود: این برنامه‌ها شامل قرائت کلام‌الله مجید، قرائت دعای جوشن کبیر، سوگواری و مرثیه‌سرایی، سخنرانی و احیاء و مراسم قرآن به‌ سر است.
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی بیان کرد: در مراسم احیاء شب نوزدهم حسین پورکویر کلام وحی را تلاوت می‌کند و در ادامه مهدی سروری و عباس حيدرزاده دعاي جوشن كبير قرائت می‌کنند و سپس مهدی سروری و سيد جعفر ماهرخسار به مرثيه‌سرايي و سوگواري می‌پردازند و در ادامه مراسم سخنراني و قرآن به سر توسط حجت‌الاسلام سيدحسين مؤمني برگزار می‌شود.
حسینی تصریح کرد: در مراسم احیاء شب بيست و يكم حمیدرضا عباسی کلام وحی را تلاوت می‌کند و حجت‌الاسلام مرتضي حيدري و رضا نبوي دعاي جوشن كبير را قرائت می‌کنند و سپس رضا نبوي و علی ملائکه به مرثيه‌سرايي و سوگواري می‌پردازند و در ادامه مراسم سخنراني وقرآن به سر توسط حجت‌الاسلام ناصر رفيعی  برگزار می‌شود.
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی عنوان کرد: در مراسم احیاء شب بيست و سوم سورههاي قدر، روم، دخان و عنکبوت به صورت تحدیر توسط مهدي شجاع، رضا عابدین‌زاده و جواد سلیمانی اجرا می‌شود و در ادامه امیر عارف و احمد واعظی دعاي جوشن كبير را قرائت می‌کنند و سپس احمد واعظي و رضا قانع  به مرثيه‌سرايي و سوگواري می‌پردازند و درادامه مراسم سخنراني و قرآن به سر توسط حجت‌الاسلام سيدمهدي ميرباقري برگزار می‌شود.
حسینی گفت: روز نوزدهم ماه مبارک رمضان سالروز ضربت خوردن امام علی(ع) و روز بیست و یکم ماه مبارک رمضان سالروز شهادت مظلومانه امام علی(ع) ویژه برنامه‌های عزاداری و سوگواری از ساعت 11:45 تا 14:15 در رواق امام خمینی(ره) بارگاه منور رضوی برگزار می‌شود.
وی افزود: در این برنامه‌ها حجج اسلام سیدحسین حسینی‌قمی، محمدباقرفرزانه، سیدمهدي میرباقري پیرامون موضوعات اخلاق درقرآن، ترک گناه بهترین عمل در ماه مبارک رمضان و امامت در قرآن به ایراد سخن می‌پردازند و در ادامه مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) سیدجعفر ماهرخسار، محمد عطاپور و علی خوش‌چهره به قرائت زیارت امین‌الله، مناجات‌خوانی و مرثیه‌سرایی می‌پردازند.
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: حضور در این مراسمات ویژه عموم زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی بوده و حاضران با حضور خود در این مکان مقدس ضمن عرض تسلیت این ایام حزن‌انگیز به محضر ولی نعمتمان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) می‌توانند از این برنامه‌های فرهنگی و مذهبی بهره‌مند شوند و امیدواریم که حاضران در این برنامه‌ها با بهره‌برداری صحیح از این محافل نورانی بتوانند سبک زندگی علوی را در زندگی‌های خود پیاده کنند

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.