قدس انلاین- تبریز:رئیس آسیا و اقیانوسیه اتحادیه جهانی صنایع‌دستی دلیل کاندیداتوری تبریز را به عنوان پایتخت جهانی فرش، وجود سبک خاص در بافت و طرح و رنگ فرش‌های تبریز دانست و گفت: این نوع فرش باید در سطح جهانی معرفی شود.

اعلام دلایل کاندیداتوری تبریز به عنوان پایتخت جهانی فرش

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، خانم غدا حجاوی امروز در دیدار با فعالان تشکل‌های مردم نهاد در حوزه فرش اظهار داشت: هر سال چند شهر در دنیا به عنوان پایتخت یک محصول از صنایع دستی انتخاب می‌شوند و شهر تبریز از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای نامزدی به عنوان پایتخت جهانی فرش پیشنهاد شده است.

وی افزود: ما به عنوان نماینده آسیا و اقیانوسیه در سازمان جهانی صنایع دستی ارزیابی خود را از تبریز به عنوان پایتخت فرش جهان به مقر اتحادیه در کشور چین ارائه خواهیم داد تا آنها ارزیابی‌های مورد نیاز را انجام دهند.

نماینده اتحادیه جهانی صنایع دستی و رئیس آسیا و اقیانوسیه این اتحادیه گفت: در مدت اقامتی که در تبریز داشتیم و در جریان بازدیدهای انجام شده از کارگاه‌های فرش و موزه فرش و بازار فرش دیدگاه مثبتی نسبت به هنر فرش در این شهر دارم و امیدوارم با انتخاب این شهر به عنوان شهر جهانی فرش شاهد رونق هرچه بیشتر این هنر ارزنده در این شهر باشیم.

وی اضافه کرد: با انتخاب تبریز به عنوان شهر جهانی فرش در اقصی نقاط دنیا این محصول را هر چه بیشتر خواهند شناخت.

حجاوی دلیل کاندیداتوری تبریز را به عنوان پایتخت جهانی فرش، وجود سبک خاص در بافت و طرح و رنگ فرش‌های تبریز دانست و یادآور شد: این نوع فرش باید در سطح جهانی معرفی شود و همه باید در حفظ و اشاعه این هنر کم نظیر فعالیت کنند.

فعالان فرش دستباف در تبریز در این جلسه نسبت به عضویت تشکل‌های مردم نهاد در بخش فرش در این اتحادیه اعلام علاقمندی نمودند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.