قدس آنلاین- تبریز: رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌شرقی گفت: فردی که در یکی از شبکه‌های اینترنتی تلفن همراه اقدام به مزاحمت می‌کرد، شناسایی و دستگیر شد.

عاقبت مزاحمت اینترنتی در شبکه‌های اجتماعی

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، محمد قاسملو امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: چندی پیش یکی از شهروندان با در دست داشتن شکوائیه‌ای اعلام داشت فردی در یکی از شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه برای وی مزاحمت ایجاد می‌کند که مراتب در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ابتدا از شاکی تحقیقات لازم انجام شد که وی بیان کرد «مدتی است فردی ناشناس با پروفایل‌های متعدد در یکی از شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه اقدام به ایجاد مزاحمت کرده و شماره تلفن همراهم را بر روی کامنت‌ها می‌گذارد و ادعا می‌کند که شماره خودش است» و پس از اظهارات شاکی مستندات لازم توسط کارشناسان جمع‌آوری شد.

این مقام انتظامی افزود: پس از جمع‌آوری مستندات و بررسی‌های فنی و مهندسی اجتماعی فرد خاطی مورد نظر شناسایی و به محل پلیس فتا منتقل شد و متهم در اظهارات خود عنوان کرد که دخترش از بستر اینترنت استفاده می‌کند که دختر وی نیز به این پلیس احضار شد و ابتدا عنوان کرد که «از شبکه اجتماعی تلفن همراه استفاده نکرده است».

وی تصریح کرد: در ادامه سیستم‌های متهم از منزل جمع‌آوری و مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد که پروفایل‌ها متعلق به وی بوده و با مشاهده مستندات فنی و محکمه پسند و استعلامات انجام گرفته لب به سخن گشوده و اعلام کرد که پروفایل متعلق به وی است که نتیجه تکمیلی تحقیقات به عرض مقام قضایی منعکس و پرونده به همراه متهم برای سیر مراحل بعدی به دادسرا معرفی شد.

رئیس پلیس فتا آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: به همه شهروندان توصیه می‌کنیم که فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی وسیله‌ای برای مزاحمت و سرگرمی نیست و همانطور که مزاحمت در فضای حقیقی جرم بوده در فضای مجازی نیز این حکم صادق است از این رو باید در هنگام استفاده از این فضا تمام جوانب را رعایت کرده تا دچار مشکلات بعدی نشوید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رسول IR ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
    1 0
    مواظب باشید
  • یزدان IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    0 0
    برای این جانب بسیار از این بدتر رخ داده.و فردا قرار است با مستندات فراوان به پلیس فتا مراجعه کنم،امیدوارم پی گیر باشند.