مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون در مجموع ۴.۷ میلیون تن گندم در قالب ۷۲۰ هزار محموله از کشاورزان سراسر کشور با قیمت تضمینی خریداری شده است.

 ۷۲۰هزار محموله گندم از کشاورزان خریداری شد/ رشد ۲۵ درصدی خرید گندم نسبت به سال گذشته

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرنگار ایرنا، علی قنبری افزود: میزان خرید تضمینی گندم، امسال در مقایسه با سال قبل حدود800 هزار تن رشد داشته است.

وی با بیان آنکه مقایسه آماری جداول خرید سال قبل و امسال تا این تاریخ، رشد 25 درصدی در تمام سرفصل ها را نشان می دهد، تصریح کرد: در حال حاضر تعداد محموله ها، میزان گندم خریداری شده، تعداد مراکز خرید و ارزش ریالی گندم های خریداری شده، هرکدام حدود 25 درصد رشد یافته اند.

وی اضافه کرد: به گونه ای که تعداد مراکز از 720 به 1000 مرکز، تعداد محموله ها از 600 هزار به 700 هزار محموله و ارزش گندم ریالی نیز از 4100 میلیارد به 5500 ملیارد تومان افزایش یافته است.

معاون وزیر جهادکشاورزی با اشاره به کیفیت بالای گندم های خریداری شده در سالجاری نسبت به سالهای قبل، گفت: میانگین افت مفید و غیرمفید گندم ها حدود 2 درصد است که تصمیمات و برنامه ریزی های کلان وزارت جهادکشاورزی در زمینه به زراعی، مبارزه با آفات و کاشت و تولید گندم های قوی و با کیفیت را می توان از دلایل مهم ارتقای کیفیت در حوزه ی تولید این محصول برشمرد.

قنبری، تعامل دستگاههای تامین کننده پول خرید تضمینی گندم را خوب توصیف کرد و اظهار داشت: در سالجاری تاکنون با مشکل پرداخت نقدی وجوه و یا عدم تامین نقدینگی بطور جدی روبرو نشده ایم که این نشان از اهمیت قائل شدن سایر دستگاهها به مباحث مربوط به تولید و ایجاد انگیزه در تولید کنندگان داخلی دارد و امیدواریم این رویه تا پایان فصل خرید و پرداخت به روز تمامی بهای گندم ها تداوم داشته باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.