یک مقام امنیتی کویت روز یکشنبه به خبرگزاری فرانسه گفت که مقام های این کشور قصد متهم کردن بیش از ۴۰ مظنون را به اتهام شرکت در حمله انتحاری مرگبار به مسجد شیعیان دارند که گروه تروریستی داعش مسوولیت آن را به عهده گرفته است.

بازداشت بیش از ۴۰ تن در کویت به اتهام شرکت در حمله تروریستی به مسجد شیعیان

 به گزارش خبرگزاری فرانسه از شهر کویت، این مقام که می خواست ناشناس بماند، افزود: بیش از 40 مظنون ازجمله چند زن تحویل دادستانی کویت شده اند و اکنون در انتظار تصمیم گیری مقام قضایی در باره وارد کردن اتهام به آنان هستند.

یک مهاجم انتحاری شهروند عربستان در حمله 26 ژوئن (5 تیر) به مسجد امام جعفر صادق (ع) شیعیان در شهر کویت پایتخت این کشور عربی حوزه خلیج فارس، دستکم 27 نمازگزار را به شهادت رساند و 227 تن دیگر را زخمی کرد.

در میان متهمان راننده ای که این مهاجم را با خودرو به مقابل مسجد رساند و مالک خانه محل اقامت مهاجم وجود دارند.

این حمله تروریستی که با محکومیت قاطع مردم کویت روبه رو شد که تقریبا یک سوم جمعیت آن شیعه و 2 سوم بقیه اهل سنت هستند، نخستین مورد در این کشور بود که داعش مسوولیت آن را به عهده گرفت که بخش هایی از عراق در همسایگی این کشور را اشغال کرده است.

در همین حال منابع خبری روز شنبه اعلام کردند که نیروهای امنیتی کویت یک تروریست انتحاری تبعه عربستان را در منطقه المسایل این کشور دستگیر کرده اند.

این تروریست عربستانی پس از دستگیر شدن مدعی شد: نامه ای دریافت کرده که در آن از وی خواسته شده که در کویت دست به عملیات انتحاری بزند.

این تروریست سعودی زمانی که نیروهای امنیتی کویت به وی دستور ایست داده بودند از دستور سرپیچی کرده و قصد فرار داشت که نیروهای امنیتی به سوی وی تیراندازی کرده و او را دستگیر کردند.

در همین حال اقشار مختلف مردم کویت اعم از شیعیان، اهل سنت، امیر و مقام های این کشور روز جمعه (12 تیر) یک هفته پس از اقدام تروریستی اخیر علیه مسجد شیعیان، در اقدامی نمادین و برای نخستین بار در چند دهه اخیر، نماز جمعه را در مسجد الکبیر شهر کویت پایتخت برگزار کردند.

در این مراسم هزاران تن از نمازگزاران شیعه و سنی برای نشان دادن وحدت و یکپارچگی خود در مقابله با هرگونه فتنه و تفرقه افکنی در کنار یکدیگر به اقامه نماز جماعت پرداختند.

کویت همچنین شب گذشته میزبان نشست فوق العاده وزرای کشور شورای همکاری خلیج فارس بود که طی آن حاضران در این جلسه ضمن تاکید بر ضرورت مقابه با تروریسم حمایت خود را از حفظ امنیت و ثبات در کویت اعلام کردند.

تحقیقات وزارت کشور کویت برای مشخص شدن ابعاد جدید انفجار تروریستی جمعه گذشته در مسجد امام صادق(ع) همچنان ادامه دارد و مردم و چهره های مختلف این کشور خواستار رسیدگی جدی به این پرونده و اعدام عاملان این انفجار شدند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.