قدس: معاون امور مجلس، استانها و پشتیبانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گفت: رؤسای سازمان در استانها مهمترین یاور استانداران در اجرای قوانین  محسوب می‌شوند.

رؤسای سازمان، یاور استانداران در اجرای قوانین هستند

علیرضا صالح در جلسه شورای اداری استان با بیان این مطلب اظهار داشت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور از سال 86 منحل شد و  بر اساس شعارهای دکتر روحانی با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، دوباره احیا شد.

وی گفت: سازمان جدید براساس تکلیف قانون چهارم توسعه مبنی بر کوچک سازی سه درصدی سالانه دولت، به این قانون پایبند بوده و در ساختار جدید تعداد پستهای سازمانی را 30 درصد کاهش داده است.

معاون امور مجلس، استانها و پشتیبانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور افزود: به عبارت دیگر پستها از سه هزار و 400 پست در 30 استان کشور پیش از انحلال به دو هزار و 178 پست در 31 استان در ساختار جدید کاهش یافت.

صالح با بیان اینکه به منظور تسریع در اجرای پروژه‌ها و بهروری مناسب منابع در کنار تشکیل سازمان مدیریت و برنامه ریزی در استانها، شورای مشورتی صاحب نظران، نخبگان و فعالان سیاسی و همچنین  ستاد نظارت شکل گرفته، تأکید کرد: از طریق مرکز آموزش مدیریت دولتی به پژوهشهای آینده نگری توجه ویژه‌ای می‌شود و از کارهای بدون برنامه و غیر ضروری اجتناب خواهد شد.  وی به پیامدهای انحلال سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اشاره و خاطر نشان کرد: دولت یازدهم در آغاز به کار خود با دو هزار و 900 پروژه نیمه تمام و اعتبار مورد نیاز 400 هزار میلیارد تومانی مواجه شد و این بدان معناست که برای حدود 19 سال آینده برنامه‌ریزی شده بود. 

 معاون امور مجلس، استانها و پشتیبانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گفت: اهتمام دولت تدبیر و امید بر اجرای پروژه‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای 70 درصد و عدم اجرای پروژه جدید است.

صالح اظهار داشت: از این رو در لایحه بودجه سال گذشته 246 پروژه با پیشرفت فیزیکی بالای 70 درصد مشخص و برای سال جاری نیز در بودجه  به پیشرفت فیزیکی و توازن منطقه‌ای توجه شده است.

حجت الاسلام حسن درویشیان، مدیر کل سازمان بازرسی استان نیز در این جلسه گفت: هدف از تشکیل سازمان بازرسی نظارت برحسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین در دستگاه‌های اداری است.

وی با ارایه گزارش عملکرد یک ساله سازمان گفت: طی سال گذشته و ماه‌های ابتدایی سال جاری، 141 میلیارد تومان به بیت‌المال مسترد، 214 میلیارد تومان نیز تخلف مالی کشف و 140 هکتار از اراضی ملی رفع تصرف شده است.

حجت الاسلام قرائتی دیگر سخنران این جلسه نیز خدمت در خراسان رضوی را توفیقی بزرگ برای خدمتگزاران دانست و بر تلاش همه جانبه برای ارتقای خدمت رسانی به زائران  و مجاوران تأکید کرد.

وی بر پرهیز از کارهای کلیشه‌ای و غیر ماندگار که سبب هدر رفت منابع کشور می‌شود، تأکید کرد و گفت: مدیران باید تصمیماتی قاطع و شفاف بگیرند تا از طریق آن مشکلات مردم مرتفع شود.

حجت الاسلام قرائتی خاطر نشان کرد: پایتخت فرهنگی و معنوی کشور باید دارای شاخصهایی باشد که از جمله آنها اهتمام ویژه به قرآن، زیارت و فرایض دینی است. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.