جلیل فخرایی: مراسم رونمایی از جدیدترین کتابها و محصولات قرآنی آستان قدس رضوی با حضور پژوهشگران و مدیران ارشد آستان قدس رضوی ...

رونمایی از آثار فاخر آستان قدس رضوی در نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت

 و مدیران استانی خراسان رضوی، شامگاه شنبه در تالار مفاخر نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد برگزار شد.

در این مراسم از مجلدات جدید سه کتاب المعجم، نصوص فی علوم القرآن و پرتویی از هدایت قرآن که توسط بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی به چاپ رسیده است و همچنین کتابی با موضوع «کتابشناسی تحریف ناپذیری قرآن» و داستانهایی با مضامین قرآنی در پنج جلد که از انتشارات شرکت به نشر آستان قدس رضوی است، رونمایی شد..

بر اساس این گزارش، همچنین آثار دیگری از جمله «اسلام و حقوق دیپلماتیک» و کتاب «جوان، خانواده، کودک و تربیت جنسی» که توسط انتشارات دانشگاه علوم اسلامی رضوی منتشر شده است، در معرض عموم قرار گرفت .

در این مراسم معاون تبليغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی از رونمایی سه اثر فاخر آستان قدس رضوی در حوزه نشر در دهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین سید جلال حسینی با تأیید این مطلب به خبرنگار ما گفت: همان طور که هر ساله نمایشگاه قرآن و عترت در مشهد به عنوان بزرگترین نمایشگاه قرآنی پس از تهران فعالیت خود را ادامه می‌دهد، آستان قدس رضوی نیز مانند سایر دستگاه‌های فرهنگی حضور پررنگی در این نمایشگاه دارد.

او با ابراز خرسندی از محتوای مناسبی که مؤسسه‌های مختلف قرآنی در نمایشگاه قرآن و عترت سال جاری دارند، افزود: ورود بخش خصوصی و سازمانهای مردم نهاد در این نمایشگاه بیشتر از سال گذشته است و ما شاهد کیفیت بهتر آن هستیم.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی تأکید کرد: بهتر است در سالهای آینده مدیریت این نمایشگاه به دست جوانان باشد تا آنها با فعالیتهای قرآنی بیشتر آشنا شوند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی بیان داشت: در مراسم رونمایی آثار فاخر آستان قدس رضوی، از مجلدات جدید سه کتاب المعجم، نصوص فی علوم القرآن و پرتویی از هدایت قرآن، کتاب شناسی تحریف ناپذیری قرآن، اسلام و حقوق دیپلماتیک رونمایی شد که حاصل تلاشهای سه‌گانه اداره علوم قرآنی، دانشگاه علوم رضوی و به نشر است.  وی افزود: مجموعه آستان قدس متشکل از زنجیره کاملی از فعالیتها و برنامه‌های قرآنی است.

وی گفت: سالانه هزار و 500 محفل قرآنی با حضور دو میلیون زائر و مجاور در حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا(ع) برگزار می‌شود.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی برگزاری بزرگترین محفل قرآنی جهان اسلام در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان را از دیگر فعالیتهای قرآنی آستان قدس رضوی دانست.

وی همچنین با اشاره به وجود 22 هزار کتاب خطی و قرآن از دوران امام علی(ع) تا دوره معاصر در کتابخانه آستان قدس رضوی افزود: این کتابخانه مجموعه‌ای کامل برای پژوهشگران قرآنی برای پیگیری سیر قرآن آرایی و کتاب آرایی است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی ادامه داد: کتابخانه علوم قرآن و حدیث آستان قدس دربر گیرنده مجموعه‌ای غنی در حوزه قرآن و حدیث می‌باشد و تمامی منابع مورد نیاز محققان در این مجموعه گردآوری شده است.

وی گفت: همچنین ترجمه‌های قرآنی به 70 زبان زنده دنیا در این مجموعه نگهداری می‌شود.

طی این مراسم با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، مجموعه‌ای از آثار فاخر قرآنی و فرهنگی آستان قدس رضوی شامل لوح فشرده امام رضا(ع)، لوح فشرده آموزش نغمات در قرآن کریم به روش تدویر، دفترچه راهنمای آموزشی قرآن، دفترچه راهنمای حفظ قرآن، کتاب تبیان 2، نرم افزار خانه وحی و مجموعه‌ای از کتابهای منتشر شده توسط این مجموعه رونمایی شد.

نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت از ششم تا پانزدهم تیر ماه در محل دایمی نمایشگاه بین‌المللی مشهد پذیرای علاقه‌مندان است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.