قدس آنلاین؛ روزنامه های امروز نیز همچون روزهای گذشته، اکثر تیترهای خود را به مذاکرات هسته ای اختصاص داده اند.

از "تصمیم سخت دوطرف" تا "فقط گزینه «توافق» روی میز است"

بازی با کلمات؟

روزنامه "قدس" در تیتر یک خود نوشت: "عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای: تحریم ها در روز اجرای توافق لغو خواهد شد"

در همین راستا روزنامه "وطن امروز" نیز به نقل از "بذرپاش" تیتر زده است: "روز اعلام، روز توافق و روز اجرا بازی با کلمات است"

 

هم توافق، هم تحریم

روزنامه "کیهان" گزارشی خبری از دورنمای به گفته خود مبهم مذاکرات منتشر کرده است. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "هم توافق هم تحریم، آمریکا هر دو را می خواهد!"

در این روزنامه می خوانیم: "اخبار منتشر شده از وین نیز حاکی است، بحث تحریم ها یکی از اصلی ترین گره های مذاکراتی است و آمریکایی ها با انواع و اقسام ترفندها می‌خواهند از زیر بار لغو یکجای تحریم ها، همزمان با توافق هسته ای، شانه خالی کنند و یکی از علل تمدیدهای مکرر مذاکرات نیز چیزی جز این نیست. موضوعی که در سخنان عراقچی بطور آشکار و در سخنان جان کری تلویحاً به آن اشاره شده است."

روزنامه "سایه" هم به تشریح آخرین وضعیت مذاکرات از زبان عراقچی پرداخته است. در تیتر یک این روزنامه نوشته شده است: "موضوع لغو تحریم ها حل نشده است"

 

توافق به ما نزدیک است

روزنامه "قانون" نیز تحلیلی دارد بر فضای رسانه ای مذاکرات هسته ای؛ این روزنامه در تیتر یک خود نوشته است: "توافق به ما نزدیک است"

در این روزنامه می خوانیم: "این روزها  اکثر روزنامه های ایران اقتصادی ها،اجتماعی ها و سیاسی ها با تیتر و عکس هایی از توافق احتمالی همراه است. در ایران، روزنامه های نزدیک به اصلاح طلبان و دولت اعتدال مانند شرق، اعتماد، تعادل، مردم‌سالاری، آرمان و نيز روزنامه هاي ميانه رو مانند قانون به مذاکرات و بر خاستن دود سفید از هتل کوبورگ امیدواري. آن سوی میدان کیهان، وطن امروز و برخی رسانه های نزدیک به اصولگرایان هدف‌های خود را در مذاکرات دنبال می کنند."

 

تصمیم های سخت دوطرف

روزنامه "جوان" با بیان اینکه "وزیر خارجه امریکا برای نخستین بار کشور را نیز به تصمیم سخت در توافق هسته ای نیازمند دانست" در تیتر یک خود به نقل از "کری" نوشت: "توافق تا تصمیم های سخت دو طرف فاصله دارد"

روزنامه "هفت صبح" نیز به نقل از "جان کری" می نویسد: "هنوز آن جایی که باید باشیم نیستیم"

روزنامه "شهروند" هم از قول "کری" تیتر زد: "همه به دنبال توافق عادلانه هستیم"

با این وجود روزنامه "ایران" به نقل "جان کری" نوشت: "می توانیم این هفته به توافق برسیم"

گفتنی است کری در دقایق کوتاهی که عصر دیروز مقابل خبرنگاران ظاهر شد تاکید کرد که "مذاکرات را مقابل خبرنگاران مطبوعات انجام نمی دهیم"؛ این حرف کری که اشاره به محرمانه بودن بیشتر مضامین مذاکرات بود، پرسش های زیادی را درباره کیفیت و چند و چون توافق احتمالی در ذهن خبرنگاران ایجاد کرد.

 

 فقط گزینه «توافق» روی میز است

روزنامه های حامی دولت، همچون روزهای گذشته؛ تیترهای امیدوارنه به روند مذاکرات دارند.

روزنامه "مردم سالاری" با بیان اینکه "وزرای امور خارجه ایران و 1+5 مجددا در وین حضور می یابند" تیتر زده است: "فردا؛ جمع بندی و اعلام توافق نهایی"

تیتر یک روزنامه "جمهوری اسلامی" نیز به این شرح است: "حضور وزرای خارجه 1+5 در وین برای پایان دادن به مذاکرات هسته ای"

روزنامه "شرق" نیز به نقل از "موگرینی، مسئول سیاست خارحی اتحادیه اروپا" نوشت: "زمان توافق همین الان است"

"آرمان امروز" هم با بیان اینکه "همه دیپلمات ها برای لحظه نهایی آمدند" در تیتر یک خود نوشت: "چشم به راه توافق"

روزنامه اقتصادی "آسیا" نیز همچون روزها و ماه های گذشته؛ امیدوارانه تیتر را در خصوص روند مذاکرات دارد. این روزنامه در تیتر یک خود نوشت: "امروز یا فردا؛ فقط گزینه «توافق» روی میز است"

روزنامه "اعتماد" هم با بیان اینکه در وین همه از توافق خوب سخن گفتند؛ نوشت: "72ساعت تا پایان مذاکرات"

روزنامه "ابتکار" نیز از روشن شدن ثانیه شمار برای پایان پرونده هسته ای ایران گفت و تیتر یکی به این شرح داشت: "«شب قدر» مذاکرات"

روزنامه "صاحب قلم" در تیتر یک خود نوشت: "ظریف و کری دیدار کردند"؛ البته این تیتر با توجه به دیدارهای متعددی که ظریف و کری در روزهای اخیر با هم داشته اند، چندان خبر مهمی به نظر نمی آید که به عنوان تیتر اول یک روزنامه انتخاب شود.

***

 

رهبر انقلاب محور اساسی حیات انقلاب و امنیت کشور است

روزنامه "قدس" در یکی از تیترهای خود نوشت: "رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام: رهبر انقلاب محور اساسی حیات انقلاب و امنیت کشور است"

روزنامه "همبستگی" نیز در تیتر یک خود نوشت: "آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام: رهبری محور اساسی حیات انقلاب هستند"

روزنامه "آرمان امروز" هم از قول "آیت الله هاشمی" نوشت: "من و رهبری خیلی صمیمی هستیم"؛ این روزنامه همچنین می نویسد: "مقام معظم رهبری محور اساسی حیات انقلاب هستند"

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.