دبیرکل کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور از برگزاری جلسه بررسی افزایش حق مسکن کارگران پس از ماه مبارک رمضان و طرح پیشنهاد مشخص به کارفرمایان خبر داد.

 موکول شدن جلسه بررسی افزایش حق مسکن کارگران به بعد از ماه رمضان

رحمت الله پورموسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: با گذشت سه ماه از سال و علیرغم پیگیری‌های نمایندگان گروههای کارگری هنوز از تصویب افزایش حق مسکن کارگران در هیات وزیران خبری نیست و همچنان در انتظار به سر می‌بریم.

وی با بیان اینکه کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور در اولین جلسه شورای عالی کار موضوع عدم تصویب حق مسکن کارگران را بررسی می کند، گفت: در نامه‌ای به شورای عالی کار تشکیل جلسه بررسی افزایش حق مسکن کارگران و عدم تصویب آن را خواستار شدیم که به بعد از ماه مبارک رمضان موکول شده است.

پورموسی افزود: با تشکیل جلسه پیشنهادات مشخص خود را با کارفرمایان در میان می گذاریم و انتظار داریم اگر با افزایش 20 هزار تومانی حق مسکن مخالفت می‌شود این رقم به بن خواربار اضافه شود.

وی در ادامه با بیان اینکه طبقه کارگران 40 درصد جامعه را تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: این درصد بیانگر آن است که باید به این گروه از جمعیت کشور توجه بیشتری بشود و بهبود معیشت و دستمزد کارگران مدنظر قرار بگیرد.

دبیرکل کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با تاکید بر افزایش هزینه‌های مسکن، خوراک و درمان در سبد معیشت کارگران،‌ تصریح کرد: هم اکنون دریافتی کارگران به سختی به یک میلیون تومان می‌رسد اما هزینه‌های سنگین خورد و خوراک، درمان،تحصیل و مسکن فراتر از این رقم است و امرار معاش را سخت کرده است از این رو ضروری است تا دستمزد کارگران به تدریج افزایش داده شود تا کارگران رفاه و آرامش زندگی را احساس کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.