قیمت نفت در بازارهای جهانی به دنبال رای منفی یونانی‌ها به شرایط کمک مالی اروپا قیمت نفت را کاهش داد و هر بشکه نفت ۵۹.۵۹ دلار فروخته شد.

«نه» قاطع یونانی‌ها، قیمت نفت را از ۶۰ دلار پایین آورد
به گزارش  فارس به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات امروز دوشنبه پس از اینکه یونانی‌ها شرایط کمک مالی اروپا را نپذیرفتند و چین اقدامات اضطراری با هدف پیشگیری از سقوط کامل بازار بورس را گسترش داد، کاهش یافت.

این اقدام چین نگرانی‌ها در مورد رشد تقاضای ضعیف در میان فزونی عرضه در بازار را شدت بخشید.

نتیجه همه‌پرسی یونان، ادامه عضویت این کشور در ناحیه یورو را با تردید روبرو کرده است؛ این امر ارزش یورو در برابر دلار را در معاملات امروز به شدت کاهش داد.

افزایش ارز دلار، بر بازارهای نفتی فشار وارد می‌کند چراکه سوخت‌هایی که با دلار معامله می‌شوند، برای مالکان دیگر ارزها گران‌تر تمام می‌شوند.

اولیور جاکوب تحلیلگر ارشد انرژی در سوئیس درباره همه‌پرسی یونان گفت، « بلاتکلیفی در مورد یونان، اثر کاهشی برای نفت داشته است. این موضوع، یک عامل منفی دیگر اضافه بر آشفتگی بازارهای مالی چین، افزایش اخیر تعداد سکوهای حفاری آمریکا و احتمال افزایش عرضه نفت ایران است.»

وی افزود، من فکر می‌کنم که وضعیت یونان فشار بیشتری بر یورو وارد خواهد کرد.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 73 سنت کاهش 59.59 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 2.03 دلار کاهش 54.90 دلار فروخته شد.

این کاهش نشان می‌دهد که هر دو شاخص نفتی به پایین‌ترین سطح از نیمه آوریل رسیده‌اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.