محمد البخیتی عضو شورای سیاسی جنبش انصار الله یمن گفت: مذاکرات با اسماعیل ولد شیخ احمد فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن برای دستیابی به آتش بس موقت در این کشور تا قبل از پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد واحتمال انجام آن زیاد است.

اظهار امیدواری انصارالله به برقراری آتش بس موقت در یمن

به گزارش خبرگزاری سبوتنیک روسیه ،البخیتی افزود: برقراری آتش بس در یمن به دلیل لجبازی های عربستان متجاور که بیش از سه ماه یمن را مورد حمله قرار داده با تاخیر زیادی مواجه شده است.

وی تاکید کرد جنبش انصار الله بخش بسیار وسیعی از یمن را تحت کنترل خود دارد وبا هرگونه تلاش بین المللی برای پایان دادن به مصیبت های مردم یمن که با تجاوز عربستان مواجه است بسیار مثبت برخورد می کند. 

البخیتی ادامه داد جنبش انصار الله برای دستیابی به راه حل سیاسی که دربرگیرنده همه مولفه های سیاسی یمن بر اساس مشارکت ملی تا زمان برگزاری انتخابات است تلاش می کند. 

جنبش انصار الله یمن جنبشی مردمی است که همزمان در دوجبهه یکی تروریست های القاعده وداعش و دیگری عربستان متجاوز برای دفاع از کشور مبارزه می کند.

عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان به همراهی آمریکا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری فراری و مستعفی این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی که امنیت شهرهای آن کشور را تامین می کنند، جلوگیری کند. 

بر اثر این حملات تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها، مدارس و خانه های مردم این کشور ویران و هزاران یمنی از جمله صدها زن و کودک کشته و یا مجروح شده اند.  

ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.