قدس آنلاین: مديرعامل ستاد ديه کشور جشن هاي گلريزان فولادمبارکه اصفهان را سرآمد ۲۵۶ جشن کشور خواند و گفت:کساني که در گلريزان شرکت فولاد مبارکه براي آزادي زندانيان جرائم غير عمد شرکت مي کنند نزد خداوند از اجر ويژه اي که حق تعالي وعده داده است برخوردار خواهند شد.

جشن هاي گلريزان فولادمبارکه اصفهان سرآمد ۲۵۶ جشن کشور است

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، سيداسداله جولايي در حاشیه برپایی جشن گلریزان اصفهان ، در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: همانگونه که ما در دعاهاي خود از خداوند منان آزادي کل زندانيان را خواستاريم ، قطعاً اين گردهمايي امشب نيز گامي است براي جامه عمل پوشاندن به اين دعا و قدم برداشتن در اين راه.

وی با اشاره به تاريخچه تأسيس ستاد ديه در کشو افزود: مؤسس اين ستاد مقدس 25 سال قبل شهيد بزرگوار آقاي لاجوري بودند که خودشان طولاني ترين حبس و شکنجه هارا تحمل کرده بودند. ايشان به خوبي مي دانستند که زندان براي افراد خوب جاي بسيار بدي است. ايشان بطور مرتب همه  روزه و هر ماه گزارش کامل زندانهاي کشور را بررسي مي کردند تا اينکه در رمضان سال 69 از وجود برخي انسانهاي مؤمن و نمازگزار در زندانها که به دليل گرفتاريهاي ناخواسته در زندان گرفتار شده بودند اظهار نارضايتي کرد و تأسيس اين ستاد مقدس را بنيان نهاد.

 وي با اشاره به ميزان ديه در شرايط فعلي کشور که قيمت ديه به ميزان 165 ميليون تومان (100نفرشتر) تعيين شده است و در ماههاي حرام  يک سوم به اين مبلغ اضافه مي شود و به 220 ميليون تومان مي رسد ، تصريح کرد : اگر حادثه اي منجر به قطعي نخاع ، ضربه مغزي و يا نابينايي شود اين ميزان مي تواند تا 5 برابرديه هم افزايش يابد که البته چنانچه در ماههاي حرام اتفاق بيفتد مي تواند به  رقم يک ميليارد و صد ميليون تومان هم برسد. بديهي است که با توجه به اين ميزان ديه، بايد بيش ار پيش مواظب بود  و ملاحظه و پيشگيري کرد.

جولايي افزود: 28 دستگاه در کشور مسئول فرهنگ سازي در کشور هستندکه از اين ميزان 25 دستگاه بصورت رسمي و سه دستگاه هم عضو در شوراي فرهنگي، کشور مشغول فعاليتند. فرهنگ سازي در زمينه هاي حوادث کارگاهي و رانندگي از اصول مهمي هستند که در ستاد ديه دائماً به آن تأکيد شده است.

وي خاطر نشان کرد از بدو تأسيس اين ستاد تا به امروز تاکنون 90 هزار نفر از زندانيان جرائم غير عمد و غير کلاهبرداري آزاد شده اند. در سال93 براي آزادي84980 نفر بالغ بر 725 ميليارد تومان پرداخت صورت گرفت. ضمن اينکه مسئولين ذيربط با همکاري تحقق ستاد ديه و شوراهاي حل اختلاف توانستند درسال93 در سراسر کشور بيش از 300ميليارد تومان گذشت بگيرند که اينها کارهاي بزرگي بود که توسط مردم شريف انجام شد.

وي يادآورشد: براساس آمارهاي موجود طي پنجاه سال گذشته ما حدود 230 الي 250 هزارشهيد دادهايم اما در حوادث رانندگي، خودمان، خودمان را به قبرستانها و بيمارستانها و زندانها فرستاده ايم تاجائيکه 800هزار نفر به قبرستانها، 8 تا 9 ميليون نفر به بيمارستانها و بيش از 460هزار راننده را نيز به زندانها روانه کرده ايم تا اينکه با کمک مسئولين ذيربط قانون اجباري بيمه شخص ثالث اجرا شد.

مديرعامل ستاد ديه کشور با تأکيد براينکه به استناد فرموده نبي مکرم اسلام حضرت محمد (ص) که فرموده اند به اهل زمين رحم کنيد تا آنکه در آسمانهاست به شما رحم کند، در قبال جامعه همه افراد مسئول هستند تصريح کرد: از بين 256 جشن گلريزاني که درکل کشور برگزار ميشود، جشنهاي گلريزان فولادمبارکه اصفهان سرآمد است.

وی ادامه داد: کمکهاي فولاد مبارکه و زيرمجموعه هاي اين شرکت با عشقي که مديرعامل اين شرکت و سايرهمکارانشان به مردم خوب کشور دارند جمع آوري مي شود به نحوي که مشاهده مي کنيم که کمکها عمدتاً بدون استفاده از منابع مالي شرکت و بصورت شخصي و يا از طرف شرکت هاست که قابل تقدير است.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.