همزمان با شب نوزدهم ماه مبارک رمضان، شبی به مزین به نام قدر که از هزاران شب برتر و بهتر است، دهها زائر و مجاور سوخته دل در آستان ملک پاسبان رضوی گرد هم آمدند و با فریاد 'الغوث الغوث' بندگی را زمزمه کردند.

نوای الهی العفو و  الغوث، الغوث عزادارن علوی در آستان ملک پاسبان رضوی طنین انداز شد

به گزارش قدس آنلاین، صحن و سرای حرم مطهر رضوی در نخستین شب قدر مملو از زائران و مجاورانی بود که چون پناهندگانی دل شکسته در حریم امن امام رئوف (ع) کنج عزلت گزیدند و دلشان از انوار قدسی مضجع شریف هشتمین نور روشن گشت.

شب قدر است و درهای مغفرت پروردگار به روی خلایق گشوده شده است؛ ملائک به خدمت مومنین رسیده اند و آنان مبهوت از شگفتی های این شب بزرگ و معنویتی که بر فضای بارگاه امام رئوف حاکم شده است، در تلاشند تا از درخشش نور خورشید هشتم در دل سیاه شب قدری برگیرند و دل خویش را صیقل داده و روشن سازند.

احیاگزاران پس از نماز و دعا، در محفل انتظار با قرآن هایی که بر سر نهادند، العفو العفو کنان از پیله تنهایی تن بیرون می آیند و با گفتن الحجه الحجه ، گویی جانشان به پرواز درآمده و اوج می گیرد، به گرد گنبد طلایی بارگاه امام رئوف پر می کشد و همراه با ملائکه مقیم خانه اش می شود.

فریادهای العفو مومنین با اتمام هر بخش از دعای جوشن کبیر که در این شب قدر توسط ذاکران اهل بیت (ع) قرائت می شود به اوج می رسد و آنان با گفتن سبحانک یا لا اله الا انت الغوث الغوث خلصنا من النار یا رب، رسم بندگی را بجا می آورند.

پس از قرائت قرآن و نوحه خوانی، سخنران این مراسم گفت: در شب قدر هر فرد احیاگزار به حقیقت بندگی و عبودیت دست می یابد و عبد می شود به این معنا که علم انسان نسبت به خداوند نمود می یابد.

حجت الاسلام سید حسین مومنی افزود: براساس روایت اگر کسی با دل شکسته و غرق در گرفتاریها از خداوند حاجت طلب کند، باید سه مرتبه هر کدام از کلمات 'یا الله، یا ربا و یا سیدا' را تکرار کند، سپس از غیب به او ندا می رسد که ای بنده من حاجت خود را بخواه که ما آن را برآورده می کنیم.

وی بیان کرد: فقط کافیست که از خداوند بخواهید، یقین داشته باشید دعای شما استجابت می شود، خداوند هیچ انسانی را از درگاهش ناامید برنمی گرداند.

وی اظهار کرد: ما اکنون همگی مهمان خداوند هستیم و سر سفره ضیافت الهی نشسته ایم پس باید در شبهای بزرگ قدر کاری کنیم که خداوند در این سفره مهمان ما شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.