رئیس کمیته امنیت ملی مجلس با بیان اینکه اعتقادی به صداقت آمریکایی‌ها نداریم، گفت: اعتبارات دولتی نباید صرف تبلیغات انتخاباتی جناح خاصی شود.

اعتقادی به صداقت سران آمریکایی‌ نداریم/ اعتبارات دولتی نباید صرف تبلیغات انتخاباتی جناح خاصی شود
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری فارس، محمدرضا محسنی‌ثانی صبح امروز در نشست شورای اداری شهر خوشاب با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران اعتقادی به صداقت آمریکایی‌ها در حوزه مذاکرات هسته‌ای ندارد، اظهار کرد: مذاکرات هسته‌ای از همان ابتدا با خواهش‌ها و درخواست‌های آمریکایی‌ها آغاز شد و تحریم‌های آنان در این زمینه بی‌اثر بوده است.

رئیس کمیته امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مذاکرات هسته‌ای بهترین فرصت برای جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: چه این مذاکرات به نتیجه برسد و چه به نتیجه نرسد باز ما در این میدان پیروز خواهیم بود و به تلاش‌های خودمان در عرصه‌های مختلف ادامه می‌دهیم.

محسنی‌ثانی با بیان اینکه امروز دنیا متوجه شده که جمهوری اسلامی ایران از مذاکره هراسی ندارد و در این عرصه اهل مذاکره است، خاطرنشان کرد: امروز تحریم‌های دشمن و آنچه که در حوزه سیاست خارجی برای جمهوری اسلامی ایران ترسیم شده بود زدوده شده و قطعنامه‌های 6گانه‌ای که آنها علیه ملت ایران تحمیل کرده بودند از بین رفته است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از ابتدای آغاز مذاکرات توفیقات خوبی نصیب جمهوری اسلامی ایران شده است، اعلام کرد: برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران از قبل از انقلاب اسلامی آغاز شده و ما در دوران پس از انقلاب با اتکا به نیرو و توانمندی داخلی توانستیم برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان را با قدرت در مدت 20 سال عملیاتی کنیم و این در حالی است که این برنامه در کشورهای دیگر به مدت 60 سال طول کشیده است.

وی با اشاره به اینکه در مدت مذاکرات کشورهای 1+5 کم کم از ادعاهای خود گذشتند، گفت: امروز حق غنی‌سازی، توسعه تحقیقات، عضویت در باشگاه کشورهای هسته‌ای، تولید آب سنگین در اراک به میزان مورد نیاز و ... به رسمیت شناخته شده و این نشان از قدرت چانه‌زنی جمهوری اسلامی ایران دارد.

محسنی‌ثانی با تاکید بر اینکه مذاکرات هسته‌ای همان ابتدا با خواهش‌های آمریکایی‌ها آغاز شد، بیان کرد: آمریکایی‌ها مرتب از ابتدای آغاز مذاکرات کارشکنی‌ها و زیاده‌خواهی‌های زیادی را مطرح کرده‌اند که این مسئله نشان می‌دهد که آنها هیچگاه در وعده‌های خود صادق نیستند و این مسئله بی‌اعتمادی ملت ایران را نسبت به آنها افزایش داده است.

وی با تاکید بر اینکه امروز قدرت پوشالی آمریکایی‌ها تضعیف شده است، گفت: ایران اسلامی از تهدیدات هیچ کشوری نمی‌ترسد و امروز کشورهای غربی و آمریکا ایران اسلامی را به عنوان یک قدرت توانمند در منطقه و در ابعادی جهانی پذیرفته‌اند و برای هر کاری که در منطقه انجام می‌دهند ابتدا پیش‌بینی عکس‌العمل جمهوری اسلامی ایران را می‌کنند.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی با اشاره به اینکه امروز توطئه‌های کشورهای غربی در لبنان، سوریه، عراق، بحرین، یمن و فلسطین به برکت وجود ایران اسلامی خنثی شده است، ادامه داد: رهنمون‌های مقام معظم رهبری و بیانات ایشان همواره به عنوان خط و مش دیپلماسی ایران اسلامی مورد توجه بوده و ما در زمینه هسته‌ای خطوط قرمزمان را براساس بیانات رهبر معظم انقلاب مشخص کرده‌ایم.

وی با اشاره به قدردانی از زحمات ادارات و مردم خوشاب در همدلی و همزبانی برای توسعه این شهرستان گفت: باید از زحمات شهردار شهر خوشاب به عنوان یک شهر موفق قدردانی کرد که توانسته با وجود محدودیت‌های اعتباری بودجه شهرداری این شهر را محقق و فعالیت‌های عمرانی خوبی را انجام دهد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.