آقا محمدی گفت: اداره اطلاعات انرژی آمریکا با سناریو های خود قصد دارد تا مانع پیشرفت ایران در زمینه ی انرژی شود و توافقات هسته و یا رابطه ما با آمریکا تاثیری در این تصمیم نخواهد گذاشت.

دشمنی آمریکا با ایران حتی در صورت توافقات هسته ای نیز تمام نخواهد شد

 علی آقا محمدی در نشست بزم اندیشه که با حضور فعالان و نخبگان فرهنگی برگزار شد گفت: منطقه خاورمیانه بعد از جنگ جهانی وارد چالش جدی و مهمی شد و همه کشور ها سعی دارند تا بهترین استفاده را از این منطقه حساس ببرند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: رهبری این منطقه را آسیای جنوب غربی نامگذاری کرده اند اما در مقابل، غرب در تدارک شکل دادن خاورمیانه ای به اسم «مناپ» است که شمال آفریقا را نیز شامل می شود.

آقا محمدی گفت: امروز در منطقه ای قرار گرفتیم که تا سال 2030 جزو نا امن ترین منطقه جهانی خواهد بود، و گروه  های تروریستی مانند داعش نیز به همین جهت به وجود آمده اند.

چشم انداز  ایران برای تمام منطقه

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ایران به جهت اینکه ضربه زیادی از این منطقه نا امن متحمل نشود، سند چشم اندازی را نیز برای تمام مردم منطقه برنامه ریزی کرده است.

وی ادامه داد: کمک های ایران به برخی کشور ها مانند لبنان، عراق و غزه، هنوز برای برخی ها سوال است، در جواب باید گفت که اگر ایران به این کشور ها یاری نمی رساند اکنون باید در داخل مرز های خودمان با داعش و امثال آن می جنگیدیم.

رئیس کمیسیون علمی-راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به جنگ تحمیلی علیه ایران اذعان داشت: صدام و کشور های عربی با افزایش قیمت نفت درآمد زیادی را پیدا کردند و بلافاصله به فکر تسخیر سایر میادین نفتی مانند خوزستان افتادند.

ایران از لحاظ نظامی رشد خوبی داشته است

آقا محمدی بیان کرد: حرکت داعش در عراق منجر به تسخیر بخش زیادی از عراق شد و این نشان می دهد که این کار از قبل کارشناسی شده بود.

رئیس کمیسیون علمی-راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هرچند کشور ما از لحاظ اقتصادی نتوانسته به نقطه مطلوب و دلخواه خود برسد اما بیش از انتظار در بخش های نظامی پیشرفت داشته ایم.

پایه سند چشم انداز را سیاست تشکیل می دهد

وی ادامه داد: هر چند اقتصاد اصل مهمی در اداره یک کشور محسوب می شود اما پایه سند چشم انداز سیاست است، و اگر سیاست وجود نداشته باشد نمی توان اقتصادی را در نظر گرفت.

رئیس کمیسیون علمی-راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام اذعان داشت: در برنامه ششم توسعه مقرر شده است تا ایران به رتبه اول اقتصاد در منطقه تبدیل شود که این امر تنها با رشد 8 درصدی اقتصاد محقق خواهد شد.

آقا محمدی اضافه کرد: اگر نرخ رشد با همین سرعت ادامه پیدا کند تنها به 40 درصد اهداف اقتصادی خود خواهیم رسید در حالی که با نرخ رشد 12 درصد خواهیم توانست به نقاطی  که برای رسیدن به آن برنامه ریزی کرده ایم دست یابیم.

وی تصریح کرد: ماده اول برنامه ششم توسعه، نرخ رشد بالا است، انتظار جمهوری اسلامی ایران این است که نرخ متوسط رشد سالانه مردم از نظر اقتصادی به 8 درصد برسد.

عضو مجمع تشخیص مصحت نظام عنوان کرد: سودهی، حاصل یک فعالیت مثبت بوده و هرگز نباید هدف نهایی قرار بگیرد، تمام مردم چه کوچک و چه بزرگ باید برای خود برنامه رشد اقتصادی در نظر داشته باشند.

مسائل هسته ای و حقوق بشر بهانه است

 آقا محمدی با اشاره به تحریم های ظالمانه غرب علیه ایران بیان کرد: بحث های هسته ای و حقوق بشر بهانه ای برای اعمال تحریم علیه ایران است تا با این وسیله از رسیدن ایران به برنامه های خود جلوگیری کنند.

وی اظهار داشت: در جریان این تحریم ها تمام رگ های اقتصادی ایران بسته و باعث شد تا نرخ رشد ایران در سال 91 و 92 منفی بشود هر چند از از سال 93 روند رو به رشد خود را پیدا کرد.

رئیس کمیسیون علمی-راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سنگ اندازی برای جلوگیری از رشد ایران همواره جزو فعالیت های غرب خواهد بود و به همین جهت رهبر معظم انقلاب پس از جلسات کارشناسی زیاد برنامه توسعه را ابلاغ کردند تا با این وسیله غرب نتواند به اهداف خود برسد.

باید نهایت استفاده را از ظرفیت جوانان ببریم

وی ابراز داشت: اکنون دوران جدیدی به نام اطلاعات و تکنولوژی فرا رسیده است و اگر آن را درک نکنیم و مانند عصر صنعت کشور را جلو ببریم، اشتباه استراتژیکی را انجام داده ایم.

عضو مجمع تشخیص مصحت نظام عنوان کرد: نسل جوان فعلی سرمایه بزرگی برای انقلاب و نظام است که اگر برنامه ریزی مشخصی برای این قشر صورت نگیرد می توانند به تهدید تبدیل شوند.

آقا محمدی افزود: از نظر کارشناسان جمعیتی، اکنون ایران در عصر طلایی جمعیتی قرار گرفته است و پیش بینی می شود که تا 25 سال آینده نیز وضعیت به همین صورت باقی خواهد ماند.

سرمایه های نفتی باید در جهت علم و دانش به کار برده شود

وی ادامه داد: این نسل طلایی باید بتواند جهش بزرگی را ایجاد کند و خوشبختانه تجربه نشان داده است که ملت ایران می تواند به همه اهداف خود دست یابد که پیشرفت در برنامه های اتمی و موشکی این ادعا را ثابت می کند.

آقا محمدی بیان کرد: اداره اطلاعات انرژی آمریکا با سناریو های خود قصد دارد تا مانع پیشرفت ایران در زمینه های انرژی شود، این برنامه بلند مدت بوده و توافقات هسته و یا رابطه ما با آمریکا تاثیری در این تصمیم نخواهد گذاشت.

وی اظهار داشت: امروزه پول نفت در جهت پرداخت حقوق کارمندان استفاده می شود اما در برنامه ششم توسعه تصمیم گرفته شده است که این منابع در جهت سرمایه های اساسی مانند علم و دانش به کار برده شود.

ایران اولین مخزن استعداد های تحقق نیافته است

رئیس کمیسیون علمی-راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام به سرمایه های ناملموس نیز اشاره داشت و گفت: «سرمایه انسانی»، «سرمایه های اجتماعی» و همچنین «کیفیت نهاد ها»، جزو سرمایه های ناملموس بوده که متاسفانه این سرمایه در ایران از وضعیت خوبی برخوردار نیست.

آقا محمدی اضافه کرد: طبق گزارشی که اخیرا سازمان ملل آن را منتشر کرده است، ایران را اولین مخزن استعداد های تحقق نیافته خوانده بود، که در این زمینه نیز باید برنامه های کارشناسی شده ای صورت پذیرد.

عضو مجمع تشخیص مصحت نظام عنوان کرد: ظرفیت دولت برای رسیدن به تمام اهداف پیش بینی شده بسیار اندک است و همه آحاد جامعه باید برای رسیدن به آرمان ها تلاش داشته باشند.

خراسان بزرگ منطقه استراتژیک در برنامه ششم توسعه

به گزارش روابط عمومی موسسه جوانان آستان قدس رضوی،رئیس کمیسیون علمی-راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام استان های خراسان را یکی از نقاط استراتژیک در برنامه ششم توسعه خواند و افزود: خراسان بزرگ باید تمام کشور های اطراف خود را پوشش دهد و از ظرفیت آنان نیز استفاده نماید.

آقا محمدی اضافه کرد: باید کاری کرد تا مشهد مقصد تمام پرواز های توریستی باشد که این برنامه ها در چشم انداز ایران دیده شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.