در حالی که قرار بود وزیر خارجه کشورمان ظهر روز دوشنبه در دیداری دوجانبه با همتای انگلیسی خود در گروه ۱+۵ دیدار کند این دیدار به خاطر طولانی شدن نشست داخلی وزیران خارجه ۱+۵ به تاخیر افتاد.

دیدار ظریف و لاوروف/احتمال ادامه مذاکرات تا پنجشنبه

به گزارش (ایسنا) اعزامی به وین، سرگئی لاوروف و محمد جواد ظریف عصر روز دوشنبه یک روز مانده به پایان مهلت هفت روزه تمدید مذاکرات در هتل کوبورگ دیدار کردند.

این دومین دیدار ظریف و لاوروف طی دو هفته گذشته است.

محمد دریایی یکی از مقامات وزارت خارجه کشورمان که تیم مذاکره کننده هسته‌ای را همراهی می‌کند در صفحه توییتر خود نوشت: ما به مذاکرات حتی بعد از 9 جولای (18 تیر) ادامه می‌دهیم.

هم چنین دوشنبه شب یک دیپلمات ایرانی به خبرنگاران گفت که مذاکرات به احتمال قوی تا چهارشنبه شب یا بامداد پنجشنبه ادامه می‌یابد.

در عین حال مقامات آمریکایی نسبت به انجام مذاکرات تا 7 ژوئیه (16 تیر) تاکید دارند.

ایران و 1+5 در ژوئیه 2014 تصمیم به تمدید مذاکرات برای یک دوره هفت ماهه گرفتند که قرار بود اگر دو طرف ظرف چهارماه به نتیجه رسیدند پایان مذاکرات را اعلام کنند اما مذاکرات تا 30 ژوئن تمدید شد. در عین حال به خاطر استمرار مذاکرات و ادامه مباحث این احتمال که مجددا مذاکرات ادامه یابد ولو برای یک یا دوماه قابل پیش بینی بوده است اما تمدید دوباره مذاکرات مدت زمان اجرای توافق را طولانی تر خواهد کرد.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.