مسؤول فوریت‌های پزشکی حرم مطهر رضوی از برپایی 30 پایگاه فوریت‌‌های پزشکی همزمان با شب‌های قدر خبر داد.

برپایی 30 پایگاه فوریت‌‌های پزشکی درحرم مطهر رضوی برای شب‌های قدر

حمیدخدا آتش‌کار گفت: در تمام نقاط حرم مطهر نسبت به برپایی پایگاه فوریت‌های پزشکی ویژه این مراسم بزرگ مذهبی و نیز افزایش نیرو در پایگاه‌های دیگر حرم مطهر اقدام شده است.

وی افزود: پایگاه‌های دائمی مستقر در صحن‌های انقلاب، جمهوری اسلامی، آزادی، گوهرشاد، ورودی باب‌الرضا(ع) و پایگاه‌های رواق حاتم‌خانی و دارالاجابه به صورت ویژه برای بانوان در تمام طول سال با حدود 20 نیروی دائمی مشغول خدمت‌رسانی به زائران حضرت رضا(ع) هستند.

آتش‌کار عنوان کرد: علاوه ‌بر این پایگاه‌های دائمی، همه‌ساله دو پایگاه ویژه نیز برای ایام پرتردد فصل تابستان در رواق دارالمرحمه و هم‌چنین در ورودی باب‌الجواد (ع) استقرار می‌یابد.

وی با اشاره به لیالی پر از برکت و فیض قدر، اظهار کرد: پایگاه‌های فوق‌العاده و ویژه‌ این شب‌ها در راهرو دارالسرور واقع در روضه‌ منوره، رواق دارالولایه، صحن هدایت، رواق امام خمینی(ره)، صحن غدیر، ورودی و خروجی طوسی، ورودی و خروجی طبرسی، ورودی و خروجی حر عاملی و صحن کوثر برپا می‌شود.

وی تصریح کرد: تعداد نیروهای مستقر در پایگاه فوریت‌های پزشکی ضلع جنوبی صحن گوهرشاد نیز در این روزهای خاص افزایش یافته و حدود 100 نیرو اعم از کارشناس پرستاری و پزشک در این پایگاه‌ها مستقر می‌شوند تا در صورت بروز هر گونه مشکل درمانی و پزشکی به سرعت بیماران بهبود یابند.

درخور توجه است؛ خدمات مرکز فوریت‌های پزشکی «دارالشفاء امام رضا(ع)» از طریق تماس با شماره‌ داخلی 2424 و شماره‌ 2002424 در تمام ساعات شبانه‌روز آماده‌ ارائه‌ خدمات به زائران و مجاوران است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.