به مناسبت سالروز شهادت حضرت علی(ع) و شبهای قدر، نمایشگاهی از کتابهای خطی، چاپ سنگی و چاپی ...

 نمایشگاه آثار چاپ سنگی و چاپی با موضوع حضرت علی(ع) در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوي

 با موضوع آن حضرت از 15 تا 20 تیرماه در محل کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوي دایر شده است.

رئیس روابط عمومی و امور بین الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوي، با بیان این مطلب گفت: قرآن خطی منسوب به دستخط مبارک حضرت علی(ع) که با خط کوفی روی پوست آهو در قرن اول هجری قمری کتابت شده است، در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته است.

محمدجواد قوی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه کتابهای خطی ارزشمندی نظیر غرر الحکم، دعای مصباح، شرح  دیوان حضرت علی(ع)، صد کلمه علوی، شرح نهج البلاغه و تاریخ و زندگانی علی بن ابی طالب(ع) در معرض دید عموم قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه قصیده علویه، مناقب المرتضوی العلوی، غررالحکم و دررالکلم، علم الیقین، فصول العلمیه و مناقب علی بن ابی طالب(ع) برخی از عناوین کتابهای چاپ سنگی این نمایشگاه می‌باشد، افزود: از غدیر تا محراب، فضائل و معجزات امیرالمؤمنین، منشور مملکت داری، امام علی(ع) در قرآن، آخرین وصیت حضرت علی(ع) و امام علی(ع) پیشوا و پشتیبان، برخی از کتابهای چاپی این نمایشگاه است.

وی تصریح کرد: کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوي دارای مجموعه‌های خطی و چاپی بی‌نظیری در موضوعات مختلف می‌باشد که به مناسبت‌های مختلف بخشی از آنها در قالب نمایشگاه به نمایش درمی‌آید و مورد توجه نسخه شناسان، پژوهشگران و علاقه مندان به آثار دینی و مذهبی قرار دارد.

گفتنی است، نمایشگاه «گنجینه آثار خطی، چاپ سنگی و چاپی با موضوع حضرت علی(ع)»، از 15 تا 20 تیرماه، صبح و بعدازظهر، در محل کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوي، پذیرای عموم علاقه مندان به آثار فرهنگی و معنوی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.