جوابیه آموزش و پرورش خراسان رضوی به یک خبر

با اهدای سلام و تحیات و آرزوی قبول طاعات و عبادتها در ماه مبارک رمضان، در پاسخ به خبر درج شده در صفحه 2 ویژه خراسان رضوی در تاریخ 14/4/94 آن روزنامه محترم، بدین‌وسیله جوابیه آن به شرح ذیل تقدیم حضور می‌گردد. بنابراین شایسته است دستور فرمایید، طبق قانون مطبوعات در همان صفحه و با همان کیفیت چاپ گردد.

1- مشی آموزش و پرورش خراسان رضوی در انتصابات حفظ احترام و شأن انسانی افراد است و به همین دلیل نام مراسم «تودیع و معارفه» از ابتدای استقرار آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید به «آیین تکریم و معارفه» تغییر نام یافته و رویکرد آن نیز متفاوت شده است. در تمامی آیینهای معارفه دقت و وسواس برای اینکه از رئیس سابق به خوبی تکریم شود و به شایستگی از تلاشهای او تقدیر شود. تکریم و معارفه در زبرخان نیز به شکل همه برنامه‌های مرسوم و متداول برنامه‌ریزی شده بود و هیاتی از اداره کل که در رأس آن معاون مدیر کل، ریاست آموزش و پرورش نیشابور، دکتر مظفری، فرماندار نیشابور حضور داشتند و طبق قراری که از قبل مقرر بود، به دلیل ماه مبارک رمضان و تعطیلی مدارس مراسم تکریم و معارفه در محل دفتر ریاست برگزار شود و در موعد دیگری مراسم گسترده‌تری از تلاشهای آقای هدایتیان تجلیل گردد، اما به دلیل اینکه رئیس سابق در این مراسم حضور پیدا نکرد به ناگزیر آیین تکریم و معارفه طبق برنامه‌ای که از قبل طراحی کرده بودند، بدون هماهنگی با اداره کل در کانون شهید مطهری برگزار شد.

2- اداره آموزش و پرورش زبرخان در مجموع سه معاون دارد و بنابراین عدد 9 که برای معاونان آمده، واقعیت ندارد. گفتنی است، افزون به سه نفر معاون، بقیه از کارشناسان اداره زبرخان بوده‌اند که همگی 9 نفر به جز یکی از معاونان صبح روز یک‌شنبه سر کار خود حاضر شده و برای ادامه همکاری با آقای تاراش و ریاست جدید زبرخان اعلام آمادگی کرده‌اند.

3- مدیریت آموزش و پرورش خراسان رضوی راهبرد ارتقای مدیریت در نظام تعلیم و تربیت را دنبال می‌ کند که این رویکرد موجب چابکی سیستم و نیز بالا رفتن شاخصهای بهره‌وری خواهد شد که سود آن مستقیم نصیب دانش‌آموزان و معلمان می‌شود. ملاک جابه‌جایی مدیریت هم بر همین منوال است، مدیر کنونی آموزش و پرورش زبرخان از بین معلمان با سابقه و خوش نام و باتجربه انتخاب شده است که مطمئن هستیم به ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت در منطقه پراستعداد زبرخان منجر خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.