عظیمی:  لیونل مسی از دریافت جایزه بهترین بازیکن رقابتهای کوپاآمریکا خودداری کرد. ...

 خودداری مسی از دریافت جایزه بهترین بازیکن جام

 بعد از اینکه مهاجم تیم ملی آرژانتین بعداز شکست در فینال این رقابتها برابر شیلی از پذیرفتن این جایزه سرباز زد، مسؤولان این رقابتها جام مربوط به بهترین بازیکن تورنمنت را از روی سن مخصوص اهدای جوایز ناپدید کردند.

شبکه مینوتواونو آرژانتین با افشای این خبر اعلام کرده که مسی چند دقیقه بعد از پایان بازی ناراحت در زمین پرسه می‌زد و در همان لحظه به او اعلام شد که بهترین بازیکن این رقابتها نام گرفته است. اما جواب مهاجم بارسلونا به مسؤولان برگزاری این رقابتها منفی بود و به آنها گفت که قصد دریافت این جایزه را ندارد. در آن مقطع مسؤولان برگزاری مسابقات که هیچ «پلن B» دیگری برای این جایزه نداشتند، جام مربوط به بهترین بازیکن تورنمنت را از روی سن برداشتند.

در تصاویر پخش شده از شبکه‌های تلویزیونی کارمندی که جام کوچک بهترین بازیکن را برمی‌دارد، کاملاً آشکار است. جایزه بهترین بازیکن جام بعد از خودداری کردن مسی به هیچ بازیکن دیگری اهدا نشد. مسی در جام جهانی 2014 برزیل هم با شرایط مشابهی روبه‌رو شده بود و با بی‌میلی هرچه تمام عنوان بهترین بازیکن جام را بعد از باخت برابر آلمان دریافت کرد.

شبکه بی این اسپورت مدعی شده که مسی به حدی از این شکست ناراحت بوده که حتی نمی‌توانسته جایزه بهترین بازیکن را دریافت کند. پیشتر از این هم مسی بعد از تساوی 2-2 تیمش مقابل پاراگوئه در اولین بازی آرژانتین از دریافت جایزه بهترین بازیکن خودداری کرده بود. درآن بازی هم مسؤولان رقابتها تصمیم گرفته بودند، این جایزه را به فرد دیگری اهدا نکنند؛ البته مسی بعد از این شکست تلخ برای لحظاتی ناراحتی‌اش را کنار گذاشته و با یک هوادار جوان شیلی سلفی گرفت. برای مسؤولان برگزاری این رقابتها عدم اهدای جایزه بهترین بازیکن به طور ناگهانی امری غیرعادی است بخصوص که آنها از سال 1987 به این طرف همواره این جایزه را به بازیکن برتر جام اهدا کرده‌اند. در دوره قبلی کوپاآمریکا این عنوان به لوئیس سوارس، مهاجم اروگوئه اختصاص یافته بود. خودداری مسی از دریافت جایزه اش بعد از بازی با پاراگوئه هم تقریباً مستلزم یک جریمه بود، ولی کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی تصمیم گرفت او را جریمه نکند. مسی در چهار مسابقه از 6 بازی که در شیلی انجام داد، بهترین بازیکن زمین نام گرفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.