گروه سیاسی /  آرش خلیل‌خانه - نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در نشستی به مناسبت روز جهانی قدس، ...

فتنه تکفیری‌ها  توطئه صهیونیستی است

 گسترش فتنه تکفیری‌ها در منطقه را توطئه صهیونیستی علیه کشورهای اسلامی خواند و تصریح کرد: اسراییل محیط پیرامون خود را نا امن کرده‌ تا امنیت و حیات خود را حفظ کند.

ناصر ابوشریف، روز قدس را بهترین فرصت برای توجه دادن امت اسلامی به توطئه‌های صهیونیستی خواند و تصریح کرد: قدس یک وجهه دینی دارد و ملتهای مسلمان می‌توانند دور آن جمع شوند و روز قدس امسال یک ویژگی خاصی دارد و ما باید از همه امت اسلامی دعوت کنیم تا علیه دشمن اصلی، وارد عمل شوند.

وی ظهور و فعالیت گروه‌های تکفیری و افراطی در مناطق فلسطینی را یک اتفاق امنیتی مشکوک خواند و گفت: این گروه‌ها برای تحقق اهداف رژیم صهیونیستی و ضربه به مقاومت تشکیل شده‌اند.

ابوشریف با بیان اینکه رژیم صهیونیستی می‌خواهد بافت اجتماعی کشورهای اطراف فلسطین را منهدم کند، ادامه داد: زمان زیادی لازم است تا بافت اجتماعی یک سرزمین شکل بگیرد و امروز رژیم صهیونیستی، بافت اجتماعی کشورهای منطقه را هدف قرار داده است، بنابراین بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت هستیم.

وی افزود: مقابله با جریان تکفیری تنها با سلاح ممکن نیست و با وحدت سیاسی و نژادی می‌توانیم این گروه‌ها را از منطقه بیرون کنیم، اما افزایش تنش و نزاع میان کشورهای بزرگ منطقه موجب به حاشیه رانده شدن مسأله فلسطین شده است.

وی افزود: مقاومت اسلامی به مرحله‌ای رسیده که می‌تواند در برابر ماشین جنگی رژیم صهیونیستی بایستد، اما متأسفانه نیروهای مقاومت نه فقط از سوی اسرائیل که از سوی کشورهای عرب زیر فشار و محاصره قرار دارند.

وی افزود: مشکل دیگر، تیرگی روابط میان گروه‌های فلسطینی با کشورهای عربی است، زیرا حکومتهای عرب منطقه به دنبال ایجاد و تحمیل یک کادر رهبری نزدیک به اسراییل در فلسطین هستند.

ابو شریف به حاکمان ریاض هشدار داد و گفت: تاریخ، تجربه خوبی است، مصر در سال 62 میلادی برای حمایت از کودتای امامیه در یمن مداخله کرد و 60 هزار نیرو به آنجا اعزام کرد، اما میلیاردها دلار پول و 15 هزار سرباز خود را از دست داد و همین مسأله زمینه ساز تضعیف و شکست مصر در جنگ 1967 در مقابل رژیم صهیونیستی شد و حقیقت این است که جنگ و نزاع میان مسلمانان، آنها را در برابر صهیونیسم تضعیف می‌کند.

 

 انقلاب اسلامی ایران آرمان فلسطین را احیا کرد

به گزارش خبرنگار ما، غضنفر رکن آبادی، سفیر سابق کشورمان در لبنان و تحلیلگر ارشد مسایل خاورمیانه نیز در این نشست خبری که در محل خبرگزاری قدس و جمعیت دفاع از ملت فلسطین برگزار شد، با اشاره به ریشه تاریخی مسأله فلسطین در اندیشه انقلابی امام خمینی(ره) حتی در سالهای قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: قرارداد کمپ دیوید چند ماه قبل از پیروزی انقلاب ایران امضا شد، اما خوشبختانه اگر یک کشور بزرگ از گردونه مقاومت خارج شد، به فاصله چند ماه، نظامی اسلامی در ایران بر سر کار آمد که توانست آرمان فلسطین و جایگاه این مسأله در جهان اسلام را احیا کرده و ارتقا دهد و مسأله قدس را در همه شؤون مطرح سازد.

وی افزود: تا پیش از انقلاب اسلامی ایران، پیروز همه جنگها میان اسرائیل و اعراب، طرف اسراییلی بود، اما انقلاب اسلامی ایران و تقویت محور مقاومت، صحنه جدیدی در منطقه ایجاد کرد، به نحوی که در بیش از یک دهه گذشته رژیم صهیونیستی همواره در همه جنگها و تجاوزها طرف شکست خورده بوده است تا آنجا که گزارش کمیته وینوگراد پس از جنگ 33 روزه علیه لبنان به سران این رژیم اذعان دارد که این رژیم نه توان حمله نظامی به کشورهای پیرامون خود را و نه توان دفاع در برابر حمله‌ای از بیرون را دارد.

رکن آبادی افزود: در مقابل، محورمقاومت در سرزمینهای اشغالی امروز بیش از هر زمان دیگری قدرت دفاع و حتی ورود به جنگهای گسترده را دارد.

سفیر سابق ایران در لبنان گفت: اسراییل برای برهم زدن این توازن ناچار به سیاست ارعاب روی آورده و آخرین دستاوریز آنها ایجاد و حمایت گروه‌های تکفیری و تروریستی و ناامن کردن منطقه است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.