۱۶ تیر ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۹
کد خبر: 294182

قدس ‌آنلاین:حسین شریعتمداری در سرمقاله امروز خود به انتقاد از سخنان رئیس جمهور درخصوص مقایسه شرایط فعلی با شرایط زمان صلح امام حین علیه السلام و سخنان لاریجانی در خصوص منتقدان توافق هسته ای انتقاد کرده است

انتقاد کیهان از سخنان روحانی و لاریجانی

به گزارش قدس آنلاین در سرمقاله امروز کیهان با عنوان "سه کلمه حرف حساب!" آمده است:


حرف اول: پنج‌شنبه گذشته، آقای دکتر روحانی در ضیافت افطار با استانداران و معاونان‌ وزرا، که همزمان با سالروز میلاد حضرت امام حسن مجتبی علیه‌السلام بود، شرایط کنونی کشورمان را با دوران امام حسن(ع) مقایسه کرد و بی‌آن که برای این مقایسه، دلیل و سند و نمونه‌ای ارائه کند از صلح آن حضرت به عنوان الگویی یاد کرد که می‌تواند برای این روزهای کشورمان نیز کارساز و گره‌گشا باشد.
آقای رئیس‌جمهور گفت:  «امام حسن(ع) تصمیمی گرفتند که مقام معظم رهبری از آن با عنوان نرمش قهرمانانه یاد کردند. زمانی که امام مجتبی(ع) تصمیم به صلح گرفتند، یکی از یاران امام علی(ع) پیش ایشان آمد و گفت؛ ای‌کاش من مرده بودم و این منظره را نمی‌دیدم. امام در پاسخ وی گفت؛ وقتی دیدم اکثریت مردم این - صلح با معاویه- را می‌خواهند، نخواستم چیزی که مردم نمی‌خواهند بر آنها تحمیل شود... امام مجتبی(ع) آن تصمیم سخت را اتخاذ کردند و ما هم باید راه و مسیر امام مجتبی(ع) را دنبال کنیم»!
درباره اظهارات جناب روحانی گفتنی است:
الف: در این که صلح امام حسن علیه‌السلام با توجه به شرایط آن زمان، عاقلانه‌ترین و شجاعانه‌ترین تصمیم بوده است، جای کمترین تردیدی نیست ولی با عرض پوزش مقایسه آقای رئیس‌جمهور در هر دو بخش «مفهوم» و «مصداق» نابجا و از نوع قیاس‌مع‌الفارق است.
در دوران امام حسن علیه‌السلام تقریباً تمامی سرداران سپاه ایشان، با تطمیع و تهدید معاویه، اردوگاه حضرت را ترک کرده و به دشمن پیوسته بودند و از سوی دیگر مردم در آن زمان نیز به دلیل بی‌بصیرتی و فریب‌خوردگی، دست از حمایت امام مظلوم‌ما(ع) کشیده و یا جانب بی‌تفاوتی برگزیده بودند. آیا شرایط کنونی ایران اسلامی با آن‌ دوران کمترین شباهتی دارد؟ کدامیک از فرماندهان و سرداران سپاه و ارتش و بسیج -نستجیر‌بالله- خود را به دشمن فروخته و میدان را به نفع حریف ترک کرده‌اند؟! آنان که اگر اجازه ولی امر مسلمین و فرمانده کل ‌قوا را واجب نمی‌دانستند، تاکنون هزاران بار بر دشمن تاخته بودند و به قول حضرت آقا، برای جنگیدن با دشمنان لحظه‌شماری می‌کنند و چه وصف‌الحال است این بیت که در حماسه بی‌نظیر 9 دی زیرتصویر حضرت آقا نقش بسته بود؛
این گردبادهای به غیرت درآمده
تسلیم رهبرند که طوفان نمی‌کنند
و از سوی دیگر باید از جناب روحانی پرسید حضرتعالی از کدام مردم سخن می‌گویید؟ مگر حضور حماسی و ایثارگرانه ملت را در تمامی روزهای حادثه شاهد نبوده‌اید؟ و مگر عبور آنها از عقبه‌های سخت و نفس‌گیر را مشاهده نفرموده‌اید؟!
آمیختگی‌ شور و شعور توده‌های میلیونی مردم در تشییع اخیر شهدای غواص را چگونه با دوران امام حسن(ع) قابل مقایسه می‌دانید؟! کاش می‌دانستید چه غلغله‌ای است از مراجعه جوانان برای اعزام به جبهه‌های نبرد علیه تکفیری‌ها و صهیونیست‌ها و سعودی‌ها و ...؟! و کاش می‌دیدید راضی کردن آنها به بازگشت و ... تا چه اندازه‌ برای فرماندهان سپاه و ارتش و بسیج سخت و دشوار است و...
خدا بر درجات امام راحلمان(ره) بیفزاید که می‌فرمودند «من با جرأت مدعی هستم که ملت ایران و توده‌های میلیونی آن در عصر حاضر بهتر از ملت حجاز در عهد رسول‌الله(ص) و مردم کوفه در عهد امیرالمومنین(ع) هستند.»
ب: بسیار بعید است که جناب رئیس‌جمهور از واقعیت جامعه امروز ایران و شیفتگی توده‌های مردم به اسلام و انقلاب بی‌خبر باشند. بنابراین مقایسه مورد اشاره و نتیجه‌گیری از آن را با چه منظوری پیش‌ کشیده‌اند؟ مردم این مرز و بوم که از ایستادگی و مقاومت خود اطمینان دارند و مقایسه جناب رئیس‌جمهور را اشتباه فاحش می‌شمارند و از سوی دیگر، دشمنان بیرونی هم، ملت مسلمان و مقاوم ایران را می‌شناسند و آقای رئیس‌جمهور می‌داند که آنها نیز تحلیل ایشان را باور نخواهند داشت. پس چه ماجرایی در پیش است که دکتر روحانی را به ارائه این تفسیر و مقایسه غلط کشانده است؟
با عرض پوزش از رئیس‌جمهور محترم، مقایسه یاد شده به این تردید دامن می‌زند که ایشان در چالش هسته‌ای چاره‌ کار را تن دادن به باج‌خواهی دشمن دیده‌اند و برای توجیه آن، پای امام حسن علیه‌السلام را به میان کشیده‌اند! همین جا گفتنی است که مراجعه به تاریخ، اگر برای «شبیه‌سازی»! باشد، نه فقط خطا، بلکه خطرناک است اما چنانچه این مراجعه برای «شبیه‌یابی» باشد، نام آن عبرت‌گیری و درس‌آموزی خواهد بود، که متاسفانه باید گفت؛ مقایسه جناب رئیس‌جمهور بی‌آنکه بخواهند یا بدانند، از نوع اول است.
کاش آقای روحانی فقط یک مرور گذرا بر متن پیمان صلح امام حسن(ع) نیز  داشتند و آن را با توافق‌نامه‌‌های ژنو و لوزان مقایسه می‌کردند و سپس درباره صلح آن امام بزرگوار اظهارنظر می‌فرمودند.
حرف دوم: آقای دکتر علی لاریجانی، ریاست محترم مجلس شورای اسلامی، پنج‌شنبه شب گذشته در مراسم تجلیل از صنعتگران و معدن‌کاران نمونه استان قم به روند مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و ضمن تقدیر از تلاش تیم مذاکره‌کننده کشورمان و یادآوری حمایت کم‌نظیر رهبر معظم انقلاب از آنان گفت؛ «متأسفانه برخی افراد احساس وظیفه‌ شرعی به آنها دست داده و در جلساتی سخنانی می‌گویند که بسیاری از این سخنان غلط است».  آقای لاریجانی خطاب به منتقدان گفت؛ «شما اگر خودتان مشکل دارید، لازم نیست پشت سر رهبری مخفی شوید».
آنجا که آقای لاریجانی از برخی نقدهای توأم  با اهانت یاد می‌کنند، حق با ایشان است، ضمن آن که اینگونه نقدها دامنه وسیعی ندارند و مخصوصا بعد از تذکرات حضرت‌آقا نمونه قابل ملاحظه‌ای از آن گزارش نشده است. و در هر حال، این سخن دقیقی است که تمجید رهبر معظم انقلاب از تیم هسته‌ای باور و اعتقاد ایشان است و تخطی از آن نه شرعی است و نه عاقلانه و صد البته، شایسته ملامت و اعتراض. اما در اظهارات جناب لاریجانی دو نکته دیده می‌شود که می‌تواند گمراه‌کننده باشد.
الف: رئیس ‌محترم مجلس شورای اسلامی می‌فرمایند منتقدان «پشت سر رهبری مخفی می‌شوند»! که باید گفت؛ استناد به نظرات رهبر معظم انقلاب در نقد بخش‌هایی از روند مذاکرات هسته‌ای، فقط هنگامی ناشایسته است که اینگونه استنادها با واقعیات همخوانی نداشته باشند مانند آن که نظری به حضرت آقا نسبت داده شود که نظر و دیدگاه ایشان نباشد و یا خدای نخواسته از استناد به نظرات حضرت ایشان، به عنوان یک بهانه برای اهانت به تیم محترم مذاکره‌کننده استفاده شود که هر دو حالت ناپسند و درخور ملامت خواهد بود. اما، نظرات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، می‌تواند و باید ملاک ارزیابی مواضع و عملکرد تیم و یا روند مذاکرات باشد و در این صورت استناد به آن نه فقط مذموم و ناپسند نیست بلکه نشانه پیروی از رهبر انقلاب است و متهم کردن منتقدان به پنهان شدن پشت سر رهبری که در اظهارات آقای لاریجانی آمده است، درخور ملامت و اعتراض است و بسیار خطرناک و گمراه‌کننده. زیرا مفهوم و ترجمان دیگر این بخش از اظهارات آقای لاریجانی- بی‌آن که بخواهند- این است که هیچکس حق ندارد از نظرات رهبر معظم انقلاب به عنوان ملاک و میزان برای ارزیابی مواضع و عملکرد این و آن و از جمله مسئولان نظام، استفاده کند! نتیجه این دیدگاه، بی‌آن که ایشان بخواهند دور کردن منتقدان و در مقیاس وسیع‌تر، دور کردن مردم از فصل‌الخطاب دانستن نظرات و رهنمودهای رهبری معظم انقلاب خواهد بود.
ب: آقای لاریجانی خطاب به منتقدان می‌گوید «رهبر انقلاب صراحتا فرموده‌اند که حرف من در همه جا یکی است و هیئت مذاکره‌کننده هسته‌ای افرادی متدین، متعهد، شجاع و غیور هستند، پس مشخص است که حرف‌های شما با سخنان رهبری یکی نیست»!
رئیس محترم مجلس در این بخش از اظهارات خود نیز- باز هم به طور ناخواسته- مرتکب خطای فاحش دیگری شده است. زیرا تعهد و دیانت و امانت‌داری تیم هسته‌ای که رهبر معظم انقلاب با اصرار کم‌نظیری بر آن تاکید ورزیده‌اند، نشانه و شاخصه‌های سلامت تیم است و نه میزان و شاخص برای ارزیابی نتیجه مذاکرات و اگر اینگونه نبود، ترسیم خطوط قرمز از سوی حضرت آقا ضرورتی نداشت. بنابراین نمی‌توان و نباید، این دو موضوع جداگانه را در هم آمیخته و با استناد به سلامت و امانت‌داری تیم هسته‌ای، نتیجه گرفت  هرگونه توافقی که از جانب آنان به دست می‌آید قابل قبول بوده و همان «توافق خوب» خواهد بود!
حرف سوم: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر مسئولان، برخی از اصلی‌ترین خطوط قرمز نظام در چالش هسته‌ای پیش‌روی را برشمردند و سوال این است که در این میان، چه کسانی مخاطب ایشان بوده‌اند که ترسیم خطوط قرمز یاد شده برای آنان ضرورت داشته است؟
الف: به یقین و بدون کمترین تردید می‌توان گفت تیم هسته‌ای کشورمان تنها مخاطب حضرت آقا نبوده‌اند. چرا که ایشان در همان جلسه می‌فرمایند؛ «آنچه رهبری در جلسات عمومی می‌گوید عینا همان مسائلی است که در جلسات خصوصی به رئیس‌جمهور و دیگر مسئولان ذیربط می‌گوید».
ب: تیم‌های مذاکره‌کننده حریف یعنی کشورهای 5+1 هم نمی‌توانند، تنها مخاطب رهبر معظم انقلاب باشند، زیرا این خطوط قرمز در جریان مذاکرات به اطلاع آنها رسانده شده است.
ج: اکنون به وضوح می‌توان نتیجه گرفت که تمامی ملت و مخصوصا صاحبنظران و کارشناسانی که در تیم هسته‌ای کشورمان حضور ندارند نیز مخاطب سخن حضرت‌آقا بوده و هستند و ایشان اصرار داشته‌اند که این طیف هم از خطوط قرمز ترسیم شده باخبر باشند. اما، چرا؟! آیا پاسخ غیر از این است که صاحبنظران بیرون از تیم هسته‌ای نیز ملاک و میزان لازم برای ارزیابی روند مذاکرات را در اختیار داشته و بتوانند «خوب» یا «بد» بودن توافق احتمالی را تشخیص بدهند؟
پایان سخن این که تنها ملاک و میزان برای ارزیابی توافق احتمالی، انطباق کامل آن با معیارهایی است که حضرت آقا در قالب «خطوط قرمز» ترسیم کرده‌اند و بهانه‌هایی نظیر، همخوانی شرایط امروز کشور با دوران امام حسن علیه‌السلام - که قیاس مع‌الفارق است- و توصیه به کنار آمدن با دشمن که اولا از ساحت مقدس حضرت امام حسن(ع) به دور است و ثانیا انحراف از مسیری است که آن حضرت پیموده‌اند، نمی‌تواند نگاه مردم را از «توافق خوب» دور کند. و برخلاف آنچه جناب لاریجانی مطرح کرده‌اند، استناد به نظرات حضرت آقا برای ارزیابی روند مطلوب مذاکرات و توافق احتمالی پس از آن، نه فقط پنهان شدن پشت سر رهبری نیست، بلکه پیروی جانانه از نظرات حضرت ایشان است و...

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 74
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    آقای شریعتمداری پاسخ ها خوب و منطقی بود.ایول.
  • سیدحسین IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    72 21
    سلام.با آرزوی قبولی طاعات نظرات همه محترم است.همه کسانی که دغدغه اسلام.ملت و نظام را دارند. ولی به حرمت این روزها و شبهای مقدس حواسمان باشد آب در اسیاب دشمن نریزیم. مذاکرات هسته ای وارد مراحل حساسی شده است. از تیم مذاکره کننده و دولت که مجدانه تلاش می کنند تشکر می کنیم.و به رهبر بزرگوارمان درود می فرستیم که مقتدرانه پشت همه قضایا ایستاده اند و مراقب اوضا هستند.بیاید محکم و استوار پشت سر رهبری ایستاده و با اعتمادی که به ایشان داریم با خیالی راحت منتظر آینده پربار باشیم مسئولین ما منجمله ریاست دولت و مجلس هماهنگ و مطیع امر رهبری هستند.ولاغیر.
  • ناشناس IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    79 42
    واقعا وای بر ما مردم ساده دل وقتی بحث قانون می شه اقایون هر جوری که دوست دارند تفسیر می کنند وقتی موضوع دین می شه هرجور که عشقشون می کشه و بنفعشون تفسیر می کنند وقتی موضوع حدیث و بیان تاریخ می شه بازم به مقتضییات زمانه خودشون تفسیر می کنند حالا کی واقعا بفکر مردمه خدا عالمه اما بنظر این تفسیر روزنامه کیهان کاملا خودخواهانه و یکطرفه هست اقا خودشماهم میدونید الان ما نیار داریم به ارامش و صلح برای هراقدامی اول خودسازی بعد جوسازی توی جنگ هم اگه ما انقلاب و امام رو نداشتیم کسی جنگ نمی رفت
  • کرم روان IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    با سلام و احترام. به نظر بنده آقای حسین شریعتمداری بهتر است برای اطمینان از محبوبیتش در انتخابات رسمی شرکت نمایند و خودشان را با ترازوی عموم محک بزنند.
  • سینا راد IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    درود بر شریعتمداری بیدار و قهرمان زمانه
  • بیات IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    40 79
    درود خدا بر رهبر انقلاب حضرت امام خامنه ای و دذرود بر یاران او که در هر زمان و هر مکان از پیروی رهبری و پشتیبانی از منویات رهبری دریغ نمی کنند درود بر حسین شریعتمداری که با بصیرت خود همیشه با رسانه روزنامه کیهان به میدان آمد و ر وشنگری کرد و در دوران دولت دهم از افشای منحرفین کوتاه نیامد در این دولت که عمرش را صرفا در مذاکرات صرف کرده از روشنگری مردم هر گز کوتاه نیامده چه رئیس دولت را خوش آید چه نیاید این ملت و این حکومت که متعلق به دولت نیست که هر دولتی بیاید تصمیمی بگیرد یا در اختیار رئیس مجلس نیست که عمر ریاستش یکساله است مگر نمایندگان به ادامه ریاستش راضی باشند توافق هسته ای امنیت کل کشور و حکومت و مردم و نهتنها این دوران بلکه در کل تاریخ را شامل می شود بنابر این ما از حاج حسین به خاطر روشنگریهایش بسار متشکریم
  • محمدرضا IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    آقاي روحاني درك درستي از انقلاب رهبري معظم ومردم انقلابي نداردخودش وافرداد دوروبرش راميبيند
  • نصرت IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    تشکر،تشکر،تشکر
  • علی IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    زنده باد شریعتمداری وطن پرست
  • علي IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    كاملا منطقي ودرست فرموديد درود بر شما
  • ایرانی IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    درست است مردم زمان مامثل عهد شکنان زمان امام حسن نیستند ولی دیگر ازاینهمه سوء استفاده ومقدس مابی واستفاده های ابزاری خسته شده اند.ثانیاافرادی در جامعه هستند که هیچی از خود ندارند وفقط حرفهای رهبری رابه زعم خود تفسیر می کنند ونتیجه میگیرند.
  • ali IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    اقای شریعتمداری عزیز : وقتی انتخابات برگزار میشه و یه شخصی میشه رییس جمهور کسایی که بهش رای دادن با نظرات اون موافق بودن .وقتی یه نفر رییس جمهور میشه یعنی مردم قبولش بیشتر از نصف مردم قبولش دارن پس الان بیشتر مردم با روند مذاکرات موافقن. درسته که الان کسی از فرماندهان نرفته تو جبهه دشمن .ولی بد نیست بیای یه سر به کوچه خیابون بزنی و ببینی ملت چی میکشن .درسته ملت اعتراض نمیکنن ولی خوب نیست از خوبیشون سو استفاده بشه
  • بنده خدا IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    41 69
    بشارت باد بر کسانی که تمامی حرف ها را می شنوند و از بهترین آن پیروی می کنند(قرآن کریم) بهترین سخنان منطقی ترین آنهاست،منطق یعنی اسلام که همان خواسته های خداوند از بندگانش است.در رابطه با 14 معصوم علیهم السلام باید گفت که صلح آنها با دنیای کفر یا از سر اجبار بوده و یا از موضع قدرت.امام حسن علیه السلام را همانگونه که همگان می دانند و در تاریخ آمده است مجبور به صلح کردند،آیا ما واقعاٌ در شرایط امام حسن علیه السلام هستیم،امام حسین علیه السلام در رابطه با بیعت با یزید می فرمایند:همچون منی هرگز با چون تویی بیعت نمی کند پس این حرف،حرف همه ائمه است زیرا که کلهم نور واحد و همچنین می فرمایند:مرگ با عزت بهتر از زندگی با ذلت،ما باید از خود بپرسیم که واقعاٌ برای اسلام چه کرده ایم؟ پیامبران خدا و ائمه شکنجه،زندان ،تحریم،جنگ و... را تحمل کردند برای اسلام،ما چه کرده ایم؟ تحمل تحریم هم نوعی جهاد است.
  • وطنم IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    باز این اومد نطق کرد
  • یوسفی IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    بدترین موقع برای انتقاد کردن و حاشیه سازی برای تیم زحمتکش مذاکره کننده کشور همین الان است !
  • گل اقا IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    اقای شریعتمداری لطف کن دست از نفاق بردار
  • داریوش IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    0 3
    لطفآ سخنان این شریعتمداری که دیگه حالمان از سخنان و قیافه مکروهش به هم می خورد را نگذارید
  • بلال IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    0 2
    آقای شریعتمداری بس است دیگر!!
  • جواد IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    0 1
    حیف وقت ک آدم بگذاره برای خوندن این اراجیف
  • جواد IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    0 1
    جناب شریعتمداری بیخودی خودتو تو زحمت ننداز کسی دیگه برا خوندن مطالب بی ارزش وقت نمیگذاره
  • زیبا IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    2 0
    اگه واقعاً آقای لاریجانی فرامین رهبر عزیز انقلاب را فصل الحطاب میداند؛چرا در زمان فضای غبارآلود فتنه 88 برخلاف امر حضرت آقا مبنی بر موضع گیری شفاف مسؤولین و عدم سکوت، آقای علی لاریجانی سکوت کرد، به نظر من ایشان روش "نؤمن ببعض و نکفرببعض" را درپیش گرفته، شاید هم باور کرده بود نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سقوط میکنه و بهتره سکوت کنه تا جایی در حکومت جدید داشته باشه!!!!!
  • حمید رضا IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    1 0
    درود بر آقای شریعتمداری که با بصیرت خود در جهت روشن نمودن مسایل روز عوام را بیدار میکند
  • کاظم IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    2 0
    درود برشریعتمداری ابوذر زمان
  • علی IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    0 2
    پناه برخداازاین تفسیربه رای های شخصی وحزبی
  • رضا IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    0 3
    من دیگه از این چرندیات و سفسطه بازی های شریعتمداری خسته شدم و هیچ وقت مطالبش را نمیخوانم .
  • عیوض IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    0 4
    آقای شریعتمداری حضرتعالی هم همچون رفیقت آقای احمدی نژاد از زمره جل الخالقین هستید.
  • حسین IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    0 2
    آقای شریعت مداری شما مثل اینکه اگه انتقاد از چیزی نکنید اموراتتان نمی گذرد. بس کن اینهمه منفی بافی و القای انرژی منفی رو
  • امين IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    0 2
    كاش شريعت مداري يك هزارم ادعايي كه دارد بصيرت داشت و عينك سياه و پر نفرتش را كمي جابجا ميكرد تا و ميفهميد كه پشت ادعا وابستگي به رهبري چه ضد مردمي ها كه نمي كند . و ميفهميد مردم يعني توده و عامه مردم نه خودش و رفقايش . و بياد مياورد كه 8 سال اجراي ايده هايش . مملكت را به چه روزي افكنده و درك ميكرد كه وقتش ه كمي خودش و عملكردش را در ايينه مردم ببيند
  • افتخارم ایران IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    1 2
    آقای شرریعتمداری شب قدره برو توبه کن زیر لباس اسلام با کاراتون با حرفاتون با حزبو حزب بازیتون مردم رو از اسلام دور میکنید توبه کن حالا دیگه وقتی نمونده یا حق
  • زهرا IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    0 4
    آقاي شريعت مداري، نتانياهو هم خيلي ناراحت و دلواپسه ،باهاش اعتلاف كنيد شايد موفق شيد و نگذاريد ٦ قدرت جهاني با ايران توافق كنن.
  • محمد IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    0 1
    آقای شریعتمداری در دنیای امروز ارتباط با کشورها از همه نوع شرق و غرب شمال و جنوب با موقعیت ایران همخوانی دارد چرا ؟ به گواه 500 سال حکومت اشکانیان(طولانی ترین حکومت تاریخی جهان)هر ذهن محدود کننده رو به زوال است بخصوص محدوده ی دلواپسان!
  • بنده خدا IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    0 3
    مثل اینکه این آقای شریعتمداری توی ایران زندگی نمیکندیاتوی دوران دفاع مقدس گیرکرده آنموقع همه همدل وهم رای بودن اینهمه اختلاس وپارتی بازی نبود
  • ایران تبریز IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    4 0
    پشت سر رهبری بودن دو هدف متفاوت رامی تواندداشته باشد .حرکت پشت سر رهبری/ وسنگر گرفتن پشت رهبری /مواظب باشیم.آگاه باد مسیولین .زنده باد شریعتمداری
  • امید IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    2 1
    ای کاش آقای روحانی قدرت مردم را که همچون کوه پشت انقلاب ایستاده اند درک می کرد درود بر شریعتمداری
  • بسیجی IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    1 1
    با سلام جناب آقای شریعتمداری : من یه بسیجی در سال 1364 در عملیات والفجر 8 از ناحیه پا مجروح شدم آنموقع 13 سال بیشتر نداشتم بچه کوچکی بودم نرفتم دنبال جانبازی زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد در سفرهای استانی نامه بهش نوشتم جریان جانبازیم بهش گفتم جوابم نداد.همون احمدی نژاد نبود با اراجیف که میگفت کشور به تباهی کشوند.من الان یه کارگر ساده ام ماهی 800 هزارتومان حقوق میگیرم حضرتعالی ماهی خدا تومان حقوق میگیری حاضری حقوقمون با هم عوض کنیم اگر حاضری من حاضرم هر چه گفته ای من میگم درست است دل ملت با حرفاتون بدرد نیارد خدارا شاکر یم ایران ملت خوب و پیرو ولایت فقیه میباشد شما و امثال شماها کشور و ملت را خراب نکنید.
  • سیدعلی اکبر IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    1 3
    حرف حق تلخه آنهایی که درپذیرش قطعنامه598جنگ تحمیلی جام زهر رابرای امام فراهم کردند امروز همان برنامه برای رهبری تدارک دیدند آقای شریعتمداری : خدا پشت وپناهت باد با این قلم رسا
  • حسین IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    0 3
    باعث بدبختی این مردمید همش طرفدار خشونت و جنگ خجالت بکشید
  • حسن IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    0 4
    آقای شریعت مداری لطفا کمتر از مردم مایه بگذارید.از کدوم مردم صحبت میکنید .مردم که به شما رای ندادن .پس خواستار اصلاح هستن.مردم به عقل و تدبیر و اصلاحات رای دادن .پس خواهش میکنیم به نظر مردم احترام بگذارید.
  • علي IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    0 2
    آقاي شريعتمداري "اين تذهبون" ؟
  • رضا IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    0 2
    من پیشنهاد میکنم اقای شریعتمداری پس از هر انتقاد که میکنند یه سر به کامنت ها بزنن شاید کامنت ها بتونن ایشون را قانع کنن که ملت چی میخان و این همه انتقاد بی مورد نکنن به خدا اگر وضع درست نشه ملت هم تا جایی تحمل میکنن .
  • abbas IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    1 2
    آقای شریعتمداری تا حالا از خودت پرسیدی تو برای این ملت چیکار کردی .جز مخالفت .فکر میکنی تنها تو هستی که واقف به همه امور ی تنها تو هستی که چیزی میفهمی .خوشبختانه ملت شریف ایران آنقدر شعور سیاسی دارند که خوب را از بد تشخیص دهند .مردم دروغگو را از حقیقت تشخیص میدهند .مصلحت را تشخیص میدهند .اقتدار ایران و ایرانی را دوست دارند .به جای اشکال تراشی در هر مورد یک زره با دید وسعیع تر همه چیز رو ببین و فقط به فکر منافع شخصی و جلوی پات نباش .با تشکر
  • دلواپس!!!! IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    1 2
    اقاي شريعتمداري طرز فكر شما هم در سطح اقاي جليليه نه بيشتر ماهم توقع بيشتري از شما نداريم.مردم ماهم تو زمان امام حسن عليه السلام نيستن....
  • عبداله IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    4 1
    خداوند امثال آقای شدیعتمداری را برای انقلاب حفظ کند . آقایان روحانی وعلی لاریجانی خواهشادست از ملاحظه کاری بردارید . شمامسئولین انقلاب اسلامی هستید . منافعی فکر نکنید. خودتون را به آن راه نزنید. ملت بیدار و هوشیار است .مثل حضرت آقا با مردم یک رو باشید. ازتهدید دشمن نهراسید.فرزندان انقلابی ملت آگاه وآماده وگوش به فرمان امام حاضر خود هستند.استکبارستیزباشید. وبدانید روزی در محضرامام و شهدای انقلاب حاضر خواهید شد.
  • حسن IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    2 0
    سلام اقای روحانی مشکل ما اقتصاد داخلیه که از تولید حمایت نمیشه و جیره خوارانی هستن که از قبل واردات به نون و نوایی میرسن اگرم بنا به قیاس باشه اولا امروز ما با یه امریکایی طرف هستیم که دد منشی و قیافه کریه و دست پلیدش و چهره ظاهری کثیف همه جوره عیانه نه معاویه لعنت الله علیه که نقاب به ظاهر مسلمان داشت اقای روحانی میخای چه کسی رو چهرش و رو کنی اینا که چهرشون رو هست پس طبق فرموده رهبر عزیز الانه وقت قیام حسینی ست نه صلح حسنی علیهما سلام
  • روح الله IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    1 4
    بیچاره آنقدر انتقاد کن تا بترکی
  • حسین خلو IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    1 0
    افرین
  • منصور IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    2 1
    درود به ریاست محترم جمهور اقای محترم که انتقاد ازمنتخب ملت غیورایران میفرمایید ملت ایران نیاز به ارامش دارند بیایید از نزدیک ملت را نگاه کنید وبعد قصاوت نا. عادلان بکنید درود بر رییس جمهور فهیم ودانا
  • بهنام IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    0 2
    چرا صلح امام حسن را فقط از جنبه منفی مورد ارزیابی قرار میگیرد ؟ امام حسن در آن صلح کم هم امتیازهای مثبت بدست نیاوردند. صلحی مانند صلح ان امام مطمئنا اگر بدست بیاید بسیار عالی است
  • حمید نمین IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    1 1
    آقای شریعتمداری انتقادات شما هیچگاه به نفع مردم نبوده ونخواهد بود ..شما یه سری پرانتزهایی داری که توشون غرق شدی...به فکر مشکلات مردم هم نیستی ...روزنامه چاپ میکنی خداتومن پول درمیاری نمیدونی مردم چه مشکلاتی دارن که نمیتونن به زبون بیارن دیگه شما سواستفاده نکن و دست از سر آقای روحانی بردار وقتی مردم رای دادن بهش شده رئیس جمهور بذار کارشو انجام بده...بلد بودی کاندید میشدی مردم بهت رای میدادن مشکلاتو حل میکردی
  • قدران IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    1 0
    خوبه دیگه احمدی نژاد هاله نور رو دید روحانی هم زمان امام حسین رو
  • موافق IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    2 1
    احسنت بر جناب شريعتمداري بزرگ و حقيقت گو . ملت ايران هرگز زير بار زور و نيرنگ نمي رود .
  • مهران IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    3 1
    باسلام بسیارمنطقی ودرست است وملت ایران بابصیرت وهوشمندانه مواضع رارصد می کنند ,مااهل کوفه نیستیم علی تنها بماند.
  • مهمان IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    3 1
    شريعتمداري خستگي ناپذير در آشوب و پاشيدنه بذر دشمني و كينه و كدورت ! مردم اين روزها دنباله بادمجان دوره قاب چينها نميگردند و ان شاالله به زودي دوره كاسبان تحريم( شريعتمداريها و كوچكزاده ها و رساييها و...) به پايان رسيده و اميد به مردم خسته برميگرده ، نياز امروز خنده و روي خوش روحانيو ظريف و خاتميه
  • شمس IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    3 2
    از سردار قلم تشكر ميكنم. ايول. درخصوص اقاي لاريجاني بايد عرض كنم درانتخابات مجلس هربارنماينده جايي ميشود كه راي بياورد.اول تهران.دوربعد دتيد كه راي نمي اوردرفت قم.واينبار ميداندكه قم راي نمي اورد .قصد استان البرز رادارد.اين افرادراحزب باد مي نامند.خداوندبه راه راست هدايتشان كند.
  • ناشناس IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    2 1
    این آقا درست میگه زحمات برادران مذاکره کننده ربطی به گفته های ایشان ندارد مسئولین کشور باید بدانند چه می گویند این نتایج تفکر لیبرالیسم است بازگو کردن این موضوع مثالش توهین به مردم زجر کشیده ایران است چون هنوز این مردم پایبند به انقلاب هستند ضمناً انتقاد بدون تفکر یعنی همان عملکرد قوم بنی اسرائیل. با عرض پوزش
  • محمد IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    1 3
    آقای محترم شما به دنبال منافع خود هستید تیم هسته ای به دنبال منافع ملت است برادرگرامی
  • محسن IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    1 2
    مگه شریعتمداری چه کاره است که توی همه چیز دخالت میکنه
  • بهزاد IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    1 2
    . آقا چناب شریعتمداری هم صدا همصدا با صهیونیستها بوده و هستند شما چه انتظاری از ایشان دارید .
  • محمدامین IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    1 2
    اقای شریعتمداری لازم نیست کاندید بشی و هم خودت و مردم را بیچاره کنی محبوبیت خودت را در نظر بینندگان و نمراتی که بهت میدهند جستجو کن (مرد همه کاره هیچ کاره)
  • ناشناس IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    1 2
    آقای شریعت مداری مردم آقای روحانی را دوست دارند چون خودش وتیمش به فکر مردم هستند وهمچنین آقای ظریف و هاشمی وزیر بهداشت که واقعا خوب کار میکنند با توجه به قیمت نفت کشور داری خیلی مشکل است انتقاد خوب است اما اختلاف خوب نیست
  • میثم عسگری IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    1 1
    سلام درود به آقای شریعتمداری با این تحلیل روشنگرانشون احسنت
  • حسین IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    0 3
    مایک تیم فنی وسیاسی که موردتاییدرهبری ورییس جمهورمیباشدراجبه ی مذاکره فرستادیم باتوکل به خدانبایدزیاد نگران باشیم آقای شریعتمداری شمانگران نباشیدوزیادهم منفی بافی نکنیدهمیشه به دولت وتیمش حسن زن داشته باشید.لطفاسوئ زن نداشته باشید.متشکرم.
  • علی IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    1 3
    تورو خدا بس کن فقط برو مردم از حرفهای شما خسته شدن
  • سربازامام زمان IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    1 1
    آقای روحانی ریس جمهور محترم راهمه می دانند ازطیف اصلاح طلبان است--اما لاریجانی را چه شده که امروز از بسیجیان وسربازان امام زممان بریده وخود رابه اصلاح طلبان وصل می کند ، شاید انتخابات مجلس نزدیک است وموقعیت خودش را در خطر می بیند.
  • کمال IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    2 1
    حیف نان!!!!!!!!
  • داود IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    2 2
    همیشه منطقی و با اخلاص کامل
  • reza IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    2 3
    کسانی که فکر میکنند با رای 18 میلیون حسن روحانی که بیشترش به خاطر لباس روحانیتی که به تن دارد به او داده شد و رای دهندگان از عموم مردم و نه طرفداران اصلاح طلبان و خاتمی و موسوی هستند بنابر این گروههای قلیل اصلاح طلب هوا برشان ندارد گروههای قلیل اصلاح طلب بدنبال باز شدن پای امریکا وسلطنت طلب در دولت و مجلس وخبرگان هستند و این آرزو را با خود به گور خواهند برد.تا رهبری و مردم انقلابی هستند هیج شانسی نخواهند داشت.والسلام
  • بینشان IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    1 3
    اقای حسین شریعتمداریلزشما حواهشمندم که شما اظهار نظر نکنید جون شما غیراز جرندیات چیزی دیگر بلدنیستی تفکرات جنگ طلبی ادمکشی درتماموجودت موج میزند
  • خانومیه ایرانی IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    1 2
    یه کمی هم به فکر مردم سطح متوسط و فقیر باشین بعد سخنرانی کنین... اقای شریعتمداری قطعا کسایی که جیبشون پره و غمی ندارن میان همچین حرفایی میزنن یا شایدم دارن از این موقعیت سوستفاده میکنن به نفع خودشون... خسته شدیم از بس دروغ و ح رفای بیهوده شنیدیم از یه مشت ادمی که شدن نماینده و مسئول که مثلا زندگی مردم رو نجات بدن و گل و بلبل کنن لعنت به شرف اون مسئولینی که سرشونو اروم رو بالشت میزارنو میخوابن ولی دختری باشه که واسه شهریه دانشگاهش خود فروشی میکنه چون پدرش پول پول شهریه دانشگاهشو نداره تق به شرفتون بی وجدانا
  • کامران IR ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
    3 2
    بسیارعالی و منطقی
  • حسين IR ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
    4 2
    اين كيهان كه فقط انتقاد از رييس جمهور محبوب قلب ها ميكنه بابا درشو تخته كنيد اگر احمدنژاد الان بود تخته كرده بود.
  • امیر حسن IR ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
    3 3
    اقای شریعتمداری دورانت به پایان رسیده بهتره خودتون رو بیشتر از این مورد مضحکه ی مردم نکنید.
  • سیروس IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
    2 4
    شریعتمداری از افتخارات این مملکت است...
  • رسایی IR ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
    1 3
    حسین آقا بازم توهم زد