از اواخر سال ۹۳ پلیس با کلاهبرداری‌های مشابهی روبه‌رو شد که در آن زوج جوانی به بهانه «فروش سهام بیمارستانی در تهران» به اغفال طعمه‌هایشان دست زده و پس از گذشت ماه‌ها و بدون آنکه سهامی به مالباخته‌ها بدهند، خود را پنهان کرده بودند.

دو میلیاردتومان کلاهبرداری با فروش سهام بیمارستان معروف تهران

به نوشته ایران ،ردیابی این زوج شیاد  پیش‌روی اکیپی از پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و آنان برای یافتن سرنخی از تبهکاران فریبکار به تحقیق از مالباختگان پرداختند.

همه فریب‌خورده‌ها ادعا کردند که زوج جوان به نام‌های «زهره» و «محسن» با ادعای اینکه کارمند بیمارستان جم هستند و می‌توانند سهام بیمارستان را به دیگران واگذار کنند از هر کدام پول‌های بالای 10 میلیون تومان دریافت و گاهی در چند نوبت پول‌هایی را تحت عنوان سود سهام به آنها پرداخت کرده و سپس گریخته‌اند.
یکی از این طعمه‌ها گفت: «از طریق بستگان و بچه‌محل‌های منطقه مرتضی‌گرد اطلاع پیدا کردم که زن و شوهری در این منطقه که گویا پرسنل بیمارستانی در تهران هستند، برای تعدادی از اهالی اقدام به خرید سهام بیمارستان کرده و در چند ماه نیز پول‌هایی را به عنوان سود سرمایه‌گذاری به آنها پرداخت کرده‌اند، از طریق یکی از دوستان که او نیز پس‌انداز خود را در قالب خرید سهام در اختیار این زن و شوهر قرار داده بود و در یک سال گذشته نیز سود خوبی به او پرداخت شده بود، به آنها معرفی شدم. با اصرار من زن و شوهر پذیرفتند تا من را نیز به عنوان سهام گذار بپذیرند. با توجه به اطلاعاتی که در خصوص سابقه و بویژه شهرت بیمارستان تهران پیدا کرده و تصور می‌کردم که فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری به دست آورده‌ام، اقدام به پرداخت 107 میلیون تومان به این زن و شوهر کردم؛ پس از مدتی وعده و وعیـد، پول‌هایی به عنوان سود به من پرداخت شد اما پس از چند ماه ناگهان این دو تبهکار ناپدید شدند و هیچ‌کس از آنها اطلاعی نداشت.»
کارآگاهان با مراجعه به بیمارستان جم تهران و بررسی سوابق پرسنل آن اطمینان پیدا کردند که محسن 30 ساله و زهره 27 ساله هیچ‌گاه در بیمارستان  مورد نظر کار نکرده‌اند.
بدین‌ترتیب شناسایی خانه‌های محسن و زهره در مرتضی‌گرد آغاز شد و پلیس دریافت این زن و شوهر هیچ رابطه‌ای با خانواده‌های خود ندارند.
در حالی که هیچ ردپایی نبود کارآگاهان توانستند مخفیگاه زوج جوان را در شهرری شناسایی کنند و هر دو متهم با دیدن پلیس به این کلاهبرداری‌های سریالی اعتراف کردند.
در بازجویی از این زوج شیاد مشخص شد که آنان در بیش از یک سال با گرفتن پول‌های میلیونی از طعمه‌های ساده‌لوح، با انجام مانورهای متقلبانه قسمتی از اصل پول را در قالب پرداخت سود سرمایه‌گذاری به آنها بازپس می‌دادند تا به این شیوه و شگرد اقدام به فریب سایر طعمه‌ها کرده و از سوی دیگر نیز مانع از طرح شکایت توسط آنها شوند. محسن گفت: وقتی دو میلیارد تومان به دست آوردیم، در اواخر سال گذشته گریختیم و تصور می‌کردیم کسی نمی‌تواند ما را به دام اندازد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    0 0
    هردم از این باغ بری میرسد خه تا کی هرروز ما تو اخبار بخونیم اختلاس و کلاهبرداری و شیادی چرا هیچکی به داد این مردم نمیرسه اخه این شخص اول مملکت کیه چرا دست مردم به هیچی بند نیست