در حالی که پیش از این خبرهایی در خصوص تحویل دارایی‌های زنجانی به وزارت نفت به گوش می‌رسید، به نظر می‌رسد که این مطالبات واصل شده اطلاع رسانی نمی‌شود و تنها رقمی که اعلام می‌شود از سوی نمایندگان مجلس است.

چک ۴ هزار میلیاردی بابک زنجانی برای دولت
 
به گزارش اقتصادنیوز، بابک زنجانی هنوز هم به دولت بدهکار است. هر روز خبر تازه‌تری در خصوص بدهی‌هایش اعلام می‌شود اما نکته مهم نبود اطلاع‌رسانی شفاف در تسویه این بدهی‌هاست.
 
زنجانی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بدهکاران نفتی حاضر به همکاری با دولت نیست. این مسئله را پیش از این بسیاری از کارشناسان بیان کرده بودند که در پس آن، نشان از نبود تمایل در این بدهکار، برای تحویل بدهی‌هایش است.
 
مسئله اطلاع‌رسانی و اعلام نکردن میزان بدهی تسویه شده تا جایی پیش رفته بود که صحبت‌های ضد و نقیضی در خصوص آن اعلام می‌شد. یک روز صحبت از تسویه بدهی می‌شد و یک روز دیگر صحبت از باقی ماندن بدهی‌ها.
 
تداوم این صحبت‌های ضد و نقیض سبب شده بود که برخی نمایندگان مجلس ملاقاتی را با این بدهکار نفتی تدارک ببینند تا او را راضی به همکاری کنند. این خبر که توسط یکی از اعضای کمیسیون اقتصادی بیان شده بود، راه جدید دولت برای وادار کردن زنجانی به پرداخت بدهی‌ها بود.
 
حالا طبق آخرین گزارش‌ها، به نظر می‌رسد دولت در مقاطعی تسویه بدهی‌ها را رسما اعلام نکرده است. این مسئله زمانی خود را نشان داد که عضو کمیسیون انرژی خبر از وصول بدهی چهار هزار میلیارد تومانی زنجانی داد. عضو کمیسیون انرژی مجلس در این رابطه اعلام کرده که تاکنون بیش از چهار هزار میلیارد تومان از بدهی‌های نفتی بابک زنجانی وصول شده است. در صحبت‌های این عضو کمیسیون انرژی مجلس اما گله‌ای هم از دولت بود، چرا که دولت تسویه بخشی از این بدهی را اعلام نکرده بود.
 
احمد سجادی در این رابطه گفته بود: از دولت می‌خواهیم وصولی‌های بابک زنجانی را اعلام کند. سخنگوی دولت اعلام می‌کند که از بدهی‌های بابک زنجانی چیزی دست ما را نگرفته که این گفتار اشتباه است.
 
در عین حال پیش از این علاوه بر سخنگوی دولت، وزارت نفت هم از تسویه نشدن طلب‌هایش گله کرده بود. آن طور که وزیر نفت پیش از این بارها بیان کرده بود، ارزش دارایی‌های زنجانی به حدی نبود که بدهی‌هایش را تسویه کند. با این حال، آن طور که این نماینده مجلس صحبت از تحویل برخی دارایی‌ها و بدهی‌های زنجانی خبر داده، مشخص نیست که آیا وزارت نفت هم سهمی از این میان برده است یا خیر.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.