قدس آنلاین: قائم مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: بیشترین مشکلات مسکن مهر مربوط به آماده‌سازی، محوطه‌سازی، خدمات زیربنایی و روبنایی و ارزش افزوده این واحدها است و تمام تلاش ما نیز برای رفع مشکلات مسکن مهر است.

تمام تلاش ما رفع مشکلات مسکن مهر است

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، احمد اصغری مهرآبادی در هفتاد و دومین جلسه شورای مسکن استان اصفهان اظهارداشت:از مجموع 2 میلیون و 300 هزار واحد مسکن مهر در کشور، تاکنون کار ساختمانی یک میلیون و 770 هزار واحد به اتمام رسیده که از این تعداد یک میلیون و 423 هزار واحد افتتاح شده و 90 هزار واحد نیز آماده افتتاح است.

وی با اشاره به مشکل موجود در این مسکن‌ها به‌ویژه خدمات زیربنایی افزود: طی جلسات صورت گرفته با مسئولان وزارت نیرو امیدواریم که این مشکلات رفع شود.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مساحت سایت مسکن مهر فولادشهر 700 هکتار است، عنوان کرد: از 31 هزار واحد مسکن مهر ساخته شده، 12 هزار و 652 واحد افتتاح و مابقی در قالب خودمالک، سه جانبه و تعاونی در حال ساخت است.

وی با اشاره به برگزاری جلسات با کارگروه تشکیل شده توسط معاون اول رئیس جمهور گفت: هزینه‌های مورد نیاز مسکن مهر استان‌های کشور را مورد بررسی قرار دادیم که جمعا مبلغ 5 هزار و 600 میلیارد تومان برای خدمات زیربنایی تصویب شد اما به خاطر کمبود بودجه قادر به پرداخت آن نشدیم.

اصغری مهرآبادی با اشاره به مسکن مهر بهارستان بیان کرد: مسکن مهر در بهارستان مشکل زیادی ندارد و مشکل عمده آن موضوع برق است که با مقداری همکاری و کمک دستگاه‌های مربوطه تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

وی با اشاره به شایعات پیش آمده در مورد رابطه میان وزارت مسکن و وزارت نیرو، تاکید کرد: اختلافی میان وزارت راه و شهرسازی و وزارت نیرو وجود ندارد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در رابطه با آخرین وضعیت مسکن مهر در کشور اضافه کرد: از مجموع 2 میلیون و 300 هزار واحد مسکن مهر در کشور، تاکنون کار ساختمانی یک میلیون و 770 هزار واحد به اتمام رسیده که از این تعداد یک میلیون و 423 هزار واحد افتتاح شده و 90 هزار واحد نیز آماده افتتاح است.

وی تصریح کرد: امیدواریم تا هفته دولت که افتتاح‌های ما آغاز می‌شود این عدد را حداقل به 150 هزار واحد برسانیم.

 در ادامه این جلسه مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان نیز در سخنانی گفت: 162 هزار واحد مسکن مهر در 24 شهرستان استان اصفهان وجود دارد.

حجت‌الله غلامی تصریح کرد: 162 هزار واحد مسکن مهر در 24 شهرستان استان وجود دارد.

وی با اشاره به مشکلات مسکن مهر بهارستان افزود: مشکل آب و فاضلاب در این شهر پایان یافته اما مشکلات برق همچنان باقی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به وام‌های اعطا شده به سازندگان مسکن مهر بیان کرد: مبلغ وام 30 میلیون تومان بوده که به دلیل مشکلات پیش آمده مبلغ 25 میلیون تومان به سازندگان مسکن پرداخت شده و این مشکل بزرگی برای آنها به وجود آورده و سازندگان منتظر هستند تا 5 میلیون باقی مانده را دریافت و ساخت و ساز خود را به اتمام برسانند.

وی با اشاره به مسکن مهر شهرستان شاهین‌شهر ادامه داد: بیشترین بحث‌ها به این شهرستان بر می‌گردد زیرا 14 هزار واحد مسکن مهر را به خود اختصاص داده که بخشی از آن تحویل شده و مردم در آن سکونت یافته‌اند اما رضایت کافی ندارند.

غلامی با اشاره به مشکلات مسکن مهر فولادشهر افزود: مسکن مهر فولادشهر مشکلات زیادی را در رابطه با آب و فاضلاب، برق و مخابرات و مراکز بهداشتی دارد.

وی اضافه کرد: در تلاشیم تا پایان سال جاری تمام مشکلات موجود برای مسکن مهر استان را برطرف و این پروژه را به پایان برسانیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهرام علویجه IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    مسکن مهر قابل خرید وفوروش است یاخیر لطفا" کامل توضیح دهید