رییس جمهوری مصر با بیان اینکه حل و فصل مساله فلسطین به تروریسم در منطقه پایان خواهد داد، افزود: تروریسم متکی به اندیشه ها و برداشت های غلط از دین است.

السیسی: حل و فصل مساله فلسطین به تروریسم در منطقه پایان می دهد

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری الیوم السابع، عبدالفتاح السیسی روز دوشنبه در دیدار با هیاتی از کمیته یهودیان آمریکا به ریاست «استنلی برگمن»، با تاکید بر رویاروی با خطر تروریسم در صحرای سینا، نسبت به پیامد خطر تروریسم برای مصر و کل منطقه هشدار داد.

وی با بیان اینکه خشونت و تروریسم محدود به منطقه خاورمیانه نیست، افزود: تروریسم کشورهای دیگری در آفریقا را نیز در برگرفته و متکی به اندیشه ها و برداشت های غلط از دین است.

السیسی تاکید کرد که رویارویی با خطر تروریسم، مستلزم تلاش جامعه جهانی برای نابودی آن است.

وی به دیدگاه مصر درباره تلاش های مربوط به مذاکرات سازش و حل و فصل مساله فلسطین اشاره کرد و گفت که حل و فصل این موضوع یکی از مهمترین بهانه ای را که تروریستها برای جذب نیروی گروه های تروریستی به آن متکی هستند، از بین خواهد برد.

رییس جمهوری مصر معتقد است که حل و فصل مساله فلسطین براساس قوانین و مقررات بین المللی و ابتکار صلح عربی، شرایط تازه ای را فراهم خواهد ساخت و منطقه را امن تر و با ثباتر خواهد کرد.

وی افزود: باید با ارایه تضمین های بین المللی و ایجاد دولت مستقل فلسطینی و تشویق مسئولان رژیم صهیونیستی به تلاش برای پیشرفت مذاکرات سازش، امید را در دل مردم فلسطین بازگرداند.

السیسی همچنین بر آمادگی مصر برای گسترش روابط با آمریکا در زمینه های مختلف تاکید کرد.

علا یوسف سخنگوی رسمی ریاست جمهوری مصر نیز اعلام کرد که اعضای این هیات در جریان دیدار با السیسی ضمن تسلیت درگذشت قربانیان عملیات تروریستی اخیر در شمال سینا، بر حمایت از مصر در روریارویی با تروریسم تاکید کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.