قدس آنلاین لرستان- طی حکمی مجید دریکوند به عنوان رییس جدید مرکز آموزش عالی علمی کاربردی جهاد دانشگاهی واحد خرم‌آباد منصوب و معرفی گردید.

رییس مرکز آموزش عالی علمی کاربردی جهاد دانشگاهی خرم‎آباد منصوب شد

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد، دکتر سیدعلی نادر دهقانی الوار در مراسم معارفه و تکریم روسای جدید و قدیم مرکز آموزش عالی علمی کاربردی جهاد دانشگاهی شعبه خرم‎آباد، بیان کرد: دانشگاه در جامعه برای گام برداشتن در سطح تعالی تکالیفی بر عهده دارد که باید انجام دهد، اگر دانشگاه را از جامعه حذف کنیم جامعه بی روح می‎شود و پویایی خود را از دست می‎دهد.

وی با بیان این که دانشگاه محور توسعه جامعه است، افزود: اگر بخواهیم جامعه به سمت توسعه پیش رود باید دانشگاهی خوب داشته باشیم تا انسان مفید به جامعه تحویل دهد، انسان محور توسعه است.

رییس جهاد دانشگاهی لرستان تصریح کرد: فعالیت مرکز آموزش عالی باید دانشگاه‌ داری با شاخصه و محوریت تربیت انسان باشد و این موضوع را پیگیری کند؛ اگر توسعه تکلیف اساسی دانشگاه باشد انسان متخصص و فن‎آور باید تربیت شود که هم جامعه را فن‎آور کرده و هم بقیه انسان‎ها را به سمت کمال در دین و دانش سوق می‎دهد.

دهقانی الوار با بیان اینکه دانشگاه انسان تربیت می‎‎کند و باید مورد توجه قرار گیرد، بیان داشت: جهاد دانشگاهی، دانشگاهی با شاخص‎های خاص خود است که فضایی را به وجود آورده تا انسان‎ها با تفکر و اعتقاد جهادی تربیت شوند و در مسیر توسعه قرار ‎گیرند.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  

وی کار جهاد دانشگاهی را سخت‎تر از کار یک دانشگاه دانست و عنوان کرد: دانشگاه سرفصل‎هایی که برای آن تعریف و تبیین شده را رعایت می‎کند اما ما اعتقاداتی داریم که باید به آن عمل کنیم. کسی که در جهاد دانشگاهی کار می‎کند باید تکلیف خود را در این نهاد انقلابی بداند و این موضوع بارها بیان شده است.

رییس جهاد دانشگاهی لرستان ادامه داد: نیروهای جهاد دانشگاهی باید به این موضوع اعتقاد داشته باشند که دانشجو محور توسعه است پس باید خلاق و فن‎آور باشد.

وی با اشاره به اینکه مرکز آموزش عالی علمی کاربردی جهاد دانشگاهی شعبه خرم‎آباد فراز و نشیب‎های زیادی داشته است، گفت: در حال حاضر مراکز علمی و آموزش عالی زیادی در استان وجود دارد که متأسفانه نتوانسته‎اند نیروهای متخصص و کارآفرینی برای توسعه استان به جامعه تحویل دهند؛ هدف ما در جهاد دانشگاهی رسیدن به این موضوع بوده و آمده‎ایم که با افزودن رشته‎هایی مرتبط با توسعه جامعه مدل دانشگاه داری خوبی را اجرا کنیم.

دهقانی الوار با بیان این که در این نهاد انقلابی به دنبال بنگاه داری نیستیم و اعتقادات جهاد باید به کار تبدیل شوند، افزود: این مرکز می‎تواند مرکزی علمی و خوب باشد اگر همه کارکنان همت کرده و نقش واقعی خود را ایفا کنند.

وی اظهار کرد: مرکز آموزش عالی علمی کاربردی جهاد دانشگاهی شعبه خرم‎آباد باید نسبت به دیگر مراکز آموزش عالی استان خلاقیت بیش‎تری داشته و پیشتاز در تولید ایده و فکر باشد تا بر اساس ظرفیت‎های استان گام بردارد.

 در ادامه این مراسم، رییس جدید مرکز آموزش عالی علمی کاربردی جهاد دانشگاهی شعبه خرم‎آباد که جانشین ضرغام غلامی شده است، گفت: فرصت خدمت در جهاد دانشگاهی نصیب هر کسی نمی‎شود و باید افتخار کرد که در این نهاد انقلابی بتوان فعالیت کرد.

وی افزود: در دانشگاه علمی کاربردی رعایت اخلاق، انصاف و کار جهادی را سرلوحه کار خود قرار خواهیم داد و در انجام کارها نتیجه و کیفیت برای ما مهم است.

 مجید دریکوند با بیان اینکه نواقص زیادی در مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی وجود دارد، عنوان کرد: در حال حاضر 900 پرونده در صف فارغ‎التحصیلی این مرکز است که باید به آنها رسیدگی شود.

رییس جدید دانشگاه علمی کاربردی خرم‎آباد با بیان اینکه در نحوه جذب اساتید این دانشگاه باید بررسی بیش‎تری صورت گیرد؛ گفت: متأسفانه کرسی‎های آزاداندیشی که از تأکیدات مقام ‎معظم رهبری بوده مورد بی توجهی قرار گرفته است که باید پیگیری شوند.

وی با بیان این که دانشجو باید کنشگر اجتماعی فعال و روبه جلو باشد؛ اظهار کرد: ماهیت جهاد دانشگاهی کار پژوهشی است و این اعتقاد در مرکز علمی کاربردی آن نیز وجود دارد، ایده باید به محصول تبدیل شود.

دریکوند در پایان یادآور شد: از معاونین و مدیران سابق دانشگاه درخواست می‎کنم که تجربیات خود را در اختیار مرکز قرار دهند تا با تلاشی دوچندان به سمت توسعه گام برداریم.

لازم به  ذکر است که مجید دریکوند با مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد محیط زیست، متولد 20 دیماه 1363 در خرم‌آباد است؛ از سوابق وی می توان به مدیر روابط عمومی جهاد دانشگاهی لرستان،  مدیر حوزه ریاست جهاد دانشگاهی لرستان، عضو شورای برنامه‌ریزی جهاد دانشگاهی لرستان، مشاور شورای اسلامی شهر خرم‌آباد، سرپرست مرکز آموزش کوتاه‌مدت کوهدشت و عضو شورای اطلاع رسانی سازمان محیط زیست کشور اشاره کرد.


برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.