رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با بیان اینکه ورزش زورخانه ای تنها یک ورزش نیست، گفت: این ورزش حامل فرهنگ غنی اسلام و دارای ریشه های فرهنگ سنتی ایرانی است.

ترویج ورزش زورخانه ای در جهان تبیین فرهنگ اصیل ایرانی است


به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، ابوذر ابراهیمی ترکمان روز سه شنبه در دیدار با محسن مهرعلیزاده رییس فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای که در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، افزود: ترویج این ورزش در جهان در واقع تبیین و ترویج فرهنگ اصیل ایرانی است.

وی پیشنهاد کرد تا مفاهیم، عبارات و اشعار مختلفی که در این ورزش به کار می رود؛ در یک کتاب گرد آوری و به زبان های مختلف ترجمه شود تا از این طریق فرهنگ ورزش پهلوانی که ریشه در آداب و رسوم ایرانیان (که همان ارادت به آستان اهل بیت(ع) است) دارد،به جهانیان معرفی شود.

ابراهیمی ترکمان افزود: نمایندگی های فرهنگی ایران در خارج از کشور نیز توانایی اشاعه ورزش های زورخانه ای را دارند و می توانند با ارتباطاتی که در کشورهای دیگر دارند در ترویج این ورزش که به نوعی میراث فرهنگی ما در این عرصه به شمار می رود، با فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای همکاری داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رییس فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای نیز در این دیدار با بیان اینکه این فدراسیون با 84 کشور در حال تعامل است، گفت: در کشورهایی که امکان تأسیس فدراسیون ورزش های زورخانه ای وجود داشت، نسبت به راه اندازی آن ها همت گماردیم و در برخی از کشورها هم ناچار به تنها تأسیس باشگاه های زورخانه ای اقدام کرده ایم.

مهرعلیزاده ادامه داد: در بخش های آموزش ورزش های زورخانه ای در جهان هم فعالیت های بسیاری انجام داده ایم و نسبت به آن حساسیت داریم.

وی با اشاره به نظر مثبت رهبر معظم انقلاب نسبت به توسعه فرهنگ پهلوانی، هدف فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای را گسترش این فرهنگ در تمام جهان دانست.

همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با فدراسیون ورزش های زورخانه ای از مدتها قبل آغاز شده و برنامه های مختلفی تاکنون به انجام رسیده است که از میان آنها می توان به تاسیس زورخانه در پیشاور پاکستان با پیگیری نماینده فرهنگی کشورمان و همچنین اعزام گروه های نمایشی ورزش های زورخانه ای به کشورهای همچون ترکیه و روسیه برای ارائه برنامه اشاره کرد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.