نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: زیاده‌خواهی‌های آمریکا و غرب اگر کنار برود رسیدن به توافق جامع هسته‌ای با 1+5 امکان‌پذیر است.

زیاده‌خواهی‌ها کنار برود توافق نهایی به انجام می‌رسد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  فارس از اردبیل، منصور حقیقت‌پور عصر امروز در دیدار مردمی خود در نمین اظهار کرد: طرفین مذاکره‌کننده گام‌های پایانی رسیدن به توافق نهایی را برمی‌دارند و به نظر می‌رسد بسیاری از گره‌ها و نارسایی‌ها نیز برطرف شده است.

وی تصریح کرد: بنده برابر شواهد، قرائن و اطلاعات به دست آمده معتقدم که ظاهراً طرفین مذاکره‌کننده به توافق قابل دسترسی نزدیک شده‌اند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس عنوان کرد: حتی سفر اخیر آمانو به تهران می‌تواند گامی برای رسیدن به توافق نهایی ارزیابی شود.

حقیقت‌پور با بیان اینکه اگر توافق رقم نخورد، ایران آمریکایی‌ها را مقصر می‌داند، افزود: آمریکا با در دست داشتن امپراطوری رسانه در دنیا اتاق‌های جنگ روانی تشکیل داده است.

وی با اشاره به محورهای هسته‌ای رسانه‌های غربی بر برجسته‌سازی نقش ایران در عدم توافق، بیان کرد: آمریکا در جریان مذاکرات، اتاق‌های جنگ روانی تشکیل داده و بمب‌های مسموم به افکار مسئولان و مردم ایران شلیک می‌کند.

حقیقت‌پور در بخش دیگری از سخنان خود تبیین کرد: بی‌شک اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران قدرت‌های جهان را که در دوران هشت سال دفاع مقدس جبهه دشمن را تقویت می‌کردند، پای میز مذاکره کشانده است.

وی ادامه داد: مسئولان نظام جمهوری اسلامی و در رأس همه قوه‌ها مقام معظم رهبری به عنوان فرمانده کل قوا سیما و شخصیت استکبار جهانی را با این پنج ضلعی که در برابر ایران اسلامی در جریان مذاکرات صف کشیده‌اند به خوبی می‌شناسد.

حقیقت‌پور با تأکید بر اینکه آمریکا در جریان مذاکرات با هدف حراست از منافع رژیم فاسد صهیونیستی در برابر مطالبات بر حق نظام جمهوری اسلامی ایران سنگ‌اندازی می‌کند، اظهار کرد: دشمن می‌داند و به این باور حقیقی رسیده که ایران اسلامی به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نیست، اما باز هم زورگویی خود را ادامه می‌دهد.

وی اضافه کرد: دفاع از مواضع ایران، ایستادگی و حراست از کشور مانند عدم اجازه بازرسی از مراکز نظامی و هسته‌ای و لغو کامل تحریم‌ها بر مدار رهنمودهای مقام معظم رهبری مطالبات ایران اسلامی در مذاکرات با 1+5 است.

حقیقت‌پور گفت: جز توافق خوب متناسب با معیارهای نظام جمهوری اسلامی توافق تحمیلی را قبول نمی‌کنیم.

نماینده مردم اردبیل،‌ نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر توافق رقم نخورد ایران، آمریکایی‌ها را مقصر می‌داند که با زورگویی‌ها و رفتارهای فراقانونی خود در این راستا سنگ‌اندازی کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: من هم فکر می‌کنم که تیم مذاکره‌کننده به بحث توافق نزدیک است، چراکه قرائن و شواهدی که دریافت می‌کنیم حاکی از نزدیک شدن طرفین به توافق است که البته امیدواریم توافق خوب حاصل شود و نتیجه آن بهره بردن ملت ایران از مقاومت و پایداری چندین ساله‌اش باشد.

حقیقت‌پور درباره احتمال توافق بد در مذاکرات نیز گفت: اگر چنین اتفاقی بیفتد مجلس شورای اسلامی وارد کار می‌شود و آن را قبول نمی‌کند چون بالاخره هر توافقی که صورت بگیرد باید درون مجلس به تصویب برسد.

وی ادامه داد: ما یک قانونی را در مجلس داشتیم و تصویب کردیم که اگر توافق براساس آن ریل‌گذاری‌هایی باشد که مجلس انجام داده مورد تأیید قرار می‌گیرد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار کرد: ما امیدواریم آن برادرهایی که دارند مذاکره می‌کنند و سربازان انقلاب اسلامی هستند به وظیفه خودشان عمل کنند و اگر کم و کاستی هم در توافق ببینیم در مجلس شورای اسلامی حتماً بررسی کرده و نظر مجلس را اعلام می‌کنیم که در واقع نظر مجلس نظر اصلی و نهایی است.

حقیقت‌پور تصریح کرد: هر چه که به عنوان قرارداد در مذاکرات تنظیم شود برای قانونی شدنش نیاز به تأیید مجلس دارد که مجلس پس از بررسی نظر خود را اعلام می‌کند.

وی با اشاره به زیاده‌خواهی‌های طرف مقابل گفت: ‌در صورتی که کشورهای طرف مذاکره مانند ایران اراده جدی داشته باشند، امیدواریم با وجود کارشکنی انگلیس و فرانسه به توافق خوبی دست پیدا کنیم.

حقیقت‌پور با تأکید بر اینکه ما چیزی فراتر از قوانین بین‌المللی نمی‌خواهیم، افزود: قطعاً برای رسیدن به اهداف و منافع ملی خود باید روی خطوط قرمزی که رهبر معظم انقلاب ترسیم کرده‌‌اند، محکم بایستیم.

وی تأکید کرد: اگر آمریکایی‌ها از خر زورگویی پایین بیایند و حقوق ما را به رسمیت بشناسند مسلماً در این صورت احتمال یک توافق خوب برای طرفین وجود دارد.

* عربستان با بدترین شکست از یمن بیرون می‌رود

نماینده مردم اردبیل،‌ نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: پیش‌بینی رهبر معظم انقلاب مانند همیشه به واقعیت پیوست و عربستان با وجود برتری تجهیزاتی به بدترین شکل ممکن شکست خورد.

حقیقت‌پور اضافه کرد: متأسفانه حکام رژیم آل‌سعود افرادی نالایق و جاهل به موضوعات استراتژیک هستند، عزم برای جنگ و یورش به یمن لطمات بسیار زیادی به شخصیت سیاسی عربستان وارد کرد و قطعاً بازنده اصلی این جنگ عربستان است.

وی در ادامه تصریح کرد: عربستان با آغاز جنگ در تلاش بود تا با ایجاد یک اتحاد عربی، یمن را اشغال کند اما این اتحاد به دلیل اشتباهات استراتژیک شکل نگرفت و باید گفت ناکامی‌های عربستان که از سوریه و عراق آغاز شده بود، به شکل مفتضحانه‌ای در یمن نیز ادامه پیدا کرد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در مورد منافع رژیم صهیونیستی از جنگ عربستان علیه یمن ادامه داد: در هر صورت اختلاف و جنگ میان دو کشور مسلمان و کشتار مسلمانان بی‌گناه به نفع دشمن است و هیچ دشمنی به اندازه رژیم اشغالگر قدس از این میدان آشوب سود نمی‌برد.

وی با بیان اینکه این کشتار با چراغ سبز آمریکا انجام شد، گفت: آمریکا و قدرت‌های غربی در جریان این حمله نابرابر بودند، از طرفی جوامع بین‌المللی با سکوت خود دست به حمایت از کشتار مردم بی‌دفاع یمن زدند که باید از این بابت نیز ابزار نگرانی کرد اما پیش‌بینی رهبر معظم انقلاب مانند همیشه به واقعیت پیوست و عربستان علی‌رغم برتری تجهیزاتی به بدترین شکل ممکن اعلام شکست کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.