سینا حسینی: وزارت ورزش و جوانان برای مدیران فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ پیغام فرستاده تا  ...

قرارداد بازیکنان لیگ پانزدهم را رسانه‌ای کنید!

پیش از شروع رقابتهای لیگ برتر باید همانند دوره گذشته مسابقات لیگ برتر فهرست بازیکنان تیمهای حاضر در مسابقات را به همراه رقم قرارداد آنها منتشر کنند تا افکار عمومی در جریان قراردادهای منعقد شده میان باشگاه‌ها و بازیکنان قرار گیرند. در این پیغام آمده است: چنانچه باشگاهی از ارایه اطلاعات دقیق و مستند خودداری کند، باید به صورت جدی با آن مجموعه و مدیر متخلف برخورد شود؛ چون برابر دستورالعمل صادر شده هیچ باشگاهی حق پرداخت بیشتر از عرف را به بازیکنانش ندارد. هر چند این خبر به صورت رسمی از سوی وزارت ورزش و مدیران فدراسیون فوتبال تأیید نشده، اما با وجود این، رئیس سازمان لیگ به باشگاه‌های حاضر در مسابقات فصل آینده اعلام کرده، مراقب قراردادهای منعقد شده میان بازیکنان و باشگاه باشند؛ چون وزارت ورزش قصد دارد با متخلفان برخورد کند. گفته می‌شود، مهدی تاج برای برخی باشگاه‌های لیگ برتری که نسبت به باشگاه‌های دیگر ریخت و پاش بیشتری انجام داده‌اند، پیغام جداگانه‌ فرستاده تا آنها در جریان تصمیم جدی وزارت ورزش قرار گیرند. جالب است بدانید سازمان لیگ فوتبال به باشگاه‌های متمول صنعتی هشدار داده، در لیگ پانزدهم بی‌دلیل قیمت بازیکنان را بالا نبرده و به هیچ فوتبالیستی بیشتر از یک میلیارد و 200 میلیون تومان پول ندهند.

همزمان با انتشار این خبر، مسؤولان وزارت ورزش و جوانان، واکنش تندی به این موضوع نشان دادند؛ به گونه‌ای که یکی از معاونان وزیر تهدید کرد، قطعاً با مدیران سازمان لیگ هم برخورد خواهد شد؛ چون پرداخت ارقام این‌چنینی هزینه سنگینی را به فوتبال ایران تحمیل خواهد کرد که این مسأله به هیچ وجه مورد تأیید وزارت ورزش و جوانان نیست. اما با نگاهی به اتفاقات هفته گذشته در بازار نقل و انتقالات، به راحتی می‌توان دریافت که باشگاه‌های سرشناس لیگ برتری برای تکمیل بازیکنان خود در فصل پانزدهم اقدام به خریدهای بالای یک میلیارد کردند تا به این ترتیب تیمی قدرتمند را راهی مسابقات کنند و عملاً همان توصیه سازمان لیگ را به اجرا در آوردند. 

البته برخی باشگاه‌ها ارقام بالاتری نیز به بازیکنان خود پرداخت کردند، ولی برای در امان ماندن از تیغ تیز انتقادات وزارت ورزش و جوانان رقم قرارداد منعقد شده میان باشگاه و بازیکنان را تکذیب کردند تا به این ترتیب حاشیه‌های مرتبط با این قراردادهای نجومی را مدیریت کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.