قدس انلاین – سعید کوشافر: باز شنبه شد و با بسته ای مملو از خبرهای خواندنی خدمت شما خوانندگان گرامی رسیدیم ؛ هرچند هنوز توافق هسته ای ایران درصدر اخبار قرار دارد و واکنشها به این اخبار متفاوت است اما به نظر میرسد که حضور سران کشورهای اروپایی به ایران اندک اندک شدت می گیرد به گونه ای که طی روزهای آینده چندین وزیر خارجه و رییس جمهور راهی ایران میشوند. با هم بخوانیم اخبار را...

از فتوای ارتداد عرفان کیهانی ودختری که اشک ظریف را در آورد تا راننده ای که ﻓﻘﻂ ﭘﺎﻫﺎﯾﺶ به جا ﻣﺎﻧﺪ و روایت دردناک زن اسیر ایزدی از تجاوز و خشونت داعش

***مهمترین آسیب اجتماعی ایران از نظر ضرغامی

رئیس سابق رسانه ملی معتقد است: دور افتادن از نگاه خانواده، منزوی شدن فکری و رفتاری، معضل اشتغال، عدم آشنایى و کمبود تفریحات سالم و تساهل خانواده نسبت به ارتباطات فرد بیبشترین سهم را در اعتیاد دارند.

عزت الله ضرغامی در آخرین مطلب اینستاگرامش مطلبی را درباره معضل اعتیاد در کشورمان مطرح کرده است.

وی در این باره نوشت:«اعتیاد مهمترین آسیب اجتماعی جامعه ماست و بدون تردید ریشه ی بسیاری از ناهنجاری های دیگر.

فاصله آثار زیانبار مواد تخدیری جدید مثل شیشه با مخدرات سنتی به مراتب بیشتر از فاصله تریاک و هروئین است که ذهن ما جوان های قدیمی را مشغول می کرد! ارزان است و قابل دسترس، با تأثیرات سریع که می تواند به سرعت گسترش یابد. فراوانی اعتیاد زنان نیز نسبت به گذشته، افزایش یافته است.

ریشه یابی و بررسی علل گرایش به اعتیاد، رفتارشناسی معتاد و معضلات فراوان خانواده های درجه اول و دوم آنان، در حوصله ی این یادداشت نیست.

دور افتادن از نگاه خانواده، منزوی شدن فکری و رفتاری، معضل اشتغال، عدم آشنایى و کمبود تفریحات سالم و تساهل خانواده نسبت به ارتباطات او بیبشترین سهم را در اعتیاد دارد.

اعضای خانواده با درک صحیح وضعیت معتاد، تقسیم کار، هماهنگی و صبر و حوصله نقش تعیین کننده ای در حل این معضل دارند»

***سرکار گذاشتن مجری VOA

«مسعود سفیری» یکی از عوامل تلویزیون دولتی «صدای آمریکا» است که پس از تعویض مکرر مجریان برنامه «روی خط» به دلایل مختلف از جمله فساد اخلاقی و گاف‌های متعدد، مدتی‌ است به عنوان مجری این برنامه انتخاب شده است.

وی که چند سالیست از ایران فرار و پناهنده آمریکا شده، در دوران حضورش در ایران نویسنده روزنامه‌های زنجیره‌ای بود و مدتی مسئولیت سردبیری روزنامه همبستگی را بر عهده داشت، اما به دلیل فساد مادی و کلاه‌برداری، از این روزنامه اخراج شد.

«مسعود سفیری» که پدرش یکی از اعضای گروهک تروریستی منافقین است، به‌سبب بی‌سوادی و ناآشنایی با قوائد و فن مجری‌گری، در برنامه‌های متعدد «روی خط» از سوی مخاطبین این برنامه دست‌انداخته و سرکار گذاشته می‌شود.

به نظر می‌رسد مدیران تلویزیون «صدای آمریکا» همچون مجری‌های سابق برنامه «روی خط»، باید به فکر اخراج «مسعود سفیری» و آوردن مجری جدیدی باشند.

 

***درددل بذرپاش با پدر موشکی ایران

نماینده مجلس شورای اسلامی مطلبی را درباره سردار شهید تهرانی مقدم منتشر کرد.

مهرداد بذرپاش نماینده مجلس شورای اسلامی مطلبی را درباره سردار شهید تهرانی مقدم منتشر کرد.

وی با انتشار تصویر زیر در صفحه اینستاگرامش نوشت: «حسن آقا سلام

دستاوردهای موشکیت که حاصل عمر پربرکتت بود و کلی برای مردمت امنیت به ارمغان آورد و خواب را ازصهیونیستهای غاصب ربوده بود، حال خیلی راحت پذیرفتیم 8 سال تحریم شود و کلی برای آن هم کف می زنیم وخوشحالیم.

راستی سردار آبرومنداسلام به نظرت صهیونیست‌ها خوشحالند یا ناراحت؟»

 

***وزیر دفاع عربستان: یمن را از صفحه روزگار محو خواهیم کرد

این منابع نظامی عربستان: «ثروت عربستان سعودی قادر است هر ناممکنی را ممکن بسازد.»

پایگاه خبری "المنار" گزارش داد: «شاهزاده "محمد سلمان" وزیر دفاع عربستان و جانشین ولیعهد از ادامه جنگ علیه مردم یمن خبر داد.»

برپایه این گزاش، محمد بن سلمان اعلام کرد: «جنگ همچنان علیه مردم یمن ادامه دارد و عربستان به دنبال حمله زمینی علیه یمن است.»

وزیر دفاع عربستان گفت: «جنگ علیه مردم یمن تا نابودی کامل یمن و محو آن از صفحه روزگار ادامه خواهد داشت.»

المنار به نقل از منابع نظامی عربستان افزود: «عربستان به دنبال اجاره یگان های نظامی و نیروهای انسانی از چند کشور غیر است که در میان این نیروهای انسانی عربستان به دنبال چندین خلبان با تجربه برای جنگ علیه مردم است.»

این منابع نظامی اظهار داشتند: «ثروت عربستان سعودی قادر است هر ناممکنی را ممکن بسازد.»

در آخرین تحولات میدانی یمن شبکه الجزیره از فرود اولین هواپیمای نظامی سعودی در عدن خبر داد که این موضوع به معنی خروج کنترل شهر عدن یمن از دست حوثی ها و نظامیان حامی صالح (رئیس جمهور سابق یمن) است.

این هواپیمای نظامی باری حامل تجهیزات و تسلیحات نظامی برای کمک به نظامیان حامی هادی رئیس جمهور فراری این کشور است.

 

*** دختر عجیب بازیگر معروف

بازیگر سینما و تلویزیون در پستی از صفحه اینستاگرام خود مطلبی عجیب و غریب را منتشر کرد.

صابر ابر در صفحه ی اینستاگرام خود عکسی از یک سگ را با عنوان "بانو دختر بنده" منتشر کرد.

 

***راننده ای که ﻓﻘﻂ ﭘﺎﻫﺎﯾﺶ به جا ﻣﺎﻧﺪ

ﻋﻤﻠﯿﺎﺕ ﻃﻮﺭﯼ ﺷﺪ ﮐﻪ ﺑﺪﻭﻥ ﺧﺎﮐﺮﯾﺰ، ﺍﺩﺍﻣﻪ ﯼ ﻧﺒﺮﺩ ﻏﯿﺮ ﻣﻤﮑﻦ ﺑﻮﺩ. ﻟﻮﺩﺭﻫﺎ ﺁﻣﺪﻧﺪ ﺟﻠﻮﺗﺮ ﺍﺯ ﻧﯿﺮﻭﻫﺎ ﺷﺮﻭﻉ ﺑﻪ ﮐﺎﺭ ﮐﺮﺩﻧﺪ؛ ﻓﺎﺻﻠﻪ ﺷﺎﻥ ﺑﺎﺗﺎﻧﮏ ﻫﺎﯼ ﺩﺷﻤﻦ ﺷﺎﯾﺪ ﺑﻪ 100 ﻣﺘﺮ ﻫﻢ ﻧﻤﯽ ﺭﺳﯿﺪ. ﺑﺎﺩ ﺷﺪﯾﺪ ﻫﻢ ﻣﯽ ﻭﺯﯾﺪ ﮐﻪ ﮔﺮﺩ ﻭ ﻏﺒﺎﺭ ﺑﻠﻨﺪﯼ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ. ﭘﺸﺖ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻟﻮﺩﺭﻫﺎ ﺧﺴﺮﻭ ﺻﺒﻮﺭﯼ ﻧﺸﺴﺘﻪ ﺑﻮﺩ.

ﺑﺪﻭﻥ ﻫﯿﭻ ﻭﺍﻫﻤﻪ ﺍﯼ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﺑﻞ ﺗﻮﭖ ﻣﺴﺘﻘﯿﻢ ﺗﺎﻧﮏ ﻫﺎ ﺩﺍﺷﺖ ﺧﺎﮐﺮﯾﺰ ﻣﯽ ﺯﺩ ﮐﻪ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺩﻗﺎﯾﻘﯽ ﮔﻠﻮﻟﻪ ﻣﺴﺘﻘﯿﻢ ﺗﺎﻧﮏ، ﻟﻮﺩﺭ ﺍﻭ ﺭﺍ ﻧﺸﺎﻧﻪ ﺭﻓﺖ ﻭ ﺑﻪ ﻟﻮﺩﺭ ﺍﺻﺎﺑﺖ ﻭ ﻫﻤﺰﻣﺎﻥ ﺗﺮﮐﺸﯽ، ﻟﻮﻟﻪ ﻫﯿﺪﺭﻭﻟﯿﮏ ﺑﺎﺯﻭﻫﺎﯼ ﻟﻮﺩﺭ ﺭﺍ ﭘﺎﺭﻩ ﮐﺮﺩ ﻭ ﺭﻭﻏﻦ ﺩﺍﻍ ﺑﺎ ﺣﺮﺍﺭﺕ ﻣﺮﮔﺒﺎﺭ ﺭﻭﯼ ﻟﻮﺩﺭ ﺭﯾﺨﺖ . ﻟﻮﺩﺭ ﺷﺪ ﯾﮏ ﭘﺎﺭﭼﻪ ﺁﺗﺶ . ﺧﺴﺮﻭ ﺻﺒﻮﺭﯼ ﻫﻢ ﭘﺸﺖ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻟﻮﺩﺭ؛ ﺗﺎ ﺑﭽﻪ ﻫﺎ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﺧﺴﺮﻭ ﺩﯾﮕﺮ ﭘﺸﺖ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻧﺒﻮﺩ. ﻓﻘﻂ ﭘﺎﻫﺎﯼ ﺧﺴﺮﻭ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺭﻭﯼ ﭘﺪﺍﻟﻬﺎ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺷﺖ. ﻫﻤﺎﻥ ﭘﺎﻫﺎ ﺭﺍ ﺁﻭﺭﺩﻧﺪ ﺩﺭ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﺍﺩﻩ ﻋﻘﯿﻞ ‏(ﻋﻠﯿﻪ ﺍﻟﺴﻼﻡ ‏) ﺍﺳﻼﻣﺸﻬﺮ ﮐﻨﺎﺭ ﺑﺮﺍﺩﺭِ ﺷﻬﯿﺪﺵ ﺩﻓﻦ ﮐﺮﺩﻧﺪ.

 

***ترویج آموزش موسیقی به کودکان با مجوز ارشاد!

در یک سال اخیر مقام معظم رهبری بر ترویج سبک زندگی اسلامی و تربیت فرزندان با معیارهای اسلامی  و پرهیز از ورود تهاجم فرهنگی و سبک زندگی غربی به داخل منازل تاکید بسیار زیادی داشتند و در این راستا در برنامه های فرهنگی که در مناسبت های خاص در کشور همچون 22 بهمن، روز قدس، 9 دی و ... برگزار می شود کودکان یکی از مهمترین محورهای کار فرهنگی و آشنایی با تفکر اسلام و انقلاب اسلامی و استکبار ستیزی هستند و همه اینها نشان دهنده اهمیت توجه به تربیت اسلامی فرزندان این مرز و بوم است که قرار است آینده این کشور را در دست خود بگیرند.

در میان همه این تلاش ها برخی از موسسات که سابقه اخذ مجوزشان از وزارت ارشاد بیش از 2 سال نیست با برنامه ای که گویی از قبل طراحی شده است به آموزش موسیقی برای کودکان می پردازند.

در جلسه ای که سال گذشته رهبر انقلاب با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی داشتندتاکید کردند؛ اینکه موسیقی خوب چیست موضوعی است که باید برای آن نظر مراجع اعلام شود اما اینکه گروهی جمع شوند و به ترویج موسیقی بپردازند این اشکال دارد و ترویج موسیقی کاری است خلاف.

حال علی رغم این اظهار نظر صریح و روشن یکی از برنامه هایی که اخیرا در موسسات موسیقی به عنوان مد جدید عرضه می شود؛ آموزش موسیقی به کودکان خردسال است که با تبلیغات گسترده ای همراه است.

یکی از این موسسات با انتشار تصاویری از کودکان خردسال در حال نوازندگی تبلیغات گسترده ای را در چند منطقه از تهران انجام داده است که بسیاری از خانواده ها را به ثبت نام کودکان خردسالشان تشویق کرده است.

حال با توجه به اهمیت موضوع فرهنگ در کشور و تاکید چند باره رهبر انقلاب به اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی باید پرسید به راستی چرا هیچ مقامی در مقابل صدور چنین مجوز هایی به موسسات موسیقی واکنشی نشان نمی دهد؟ آیا قرار است فرزندان خردسال امروز کشور با تنبک و سنتور آینده مملکت را بسازند؟

 

***تشکیل محور سنی در برابر ایران پس از توافق هسته ای

پایگاه خبری "البدیل" در تحلیلی به سفر اخیر خالد مشعل به ریاض اشاره کرد و نوشت: «سفر خالد مشعل در محافل سیاسی و رسانه ای منطقه جنجال برانگیز شد بخصوص زمانی که این جنجال دامن گیر محور مقاومت و مصر شد.»

این پایگاه خبری نوشت: «این سفر در راستای نزدیکی روابط عربستان و اخوان المسلمین برای مقابله با توسعه گری ایران است و این نزدیکی روابط نگرانی مصر را نیز برانگیخته است.

این سفر سئوالات زیادی را برای محافل سیاسی و رسانه ای مطرح کرده است از جمله این سئولات، آیا این سفر در راستای احیای اخوان المسلمین در مصر و منطقه است؟ آیا عربستان به دنبال افزایش نفوذ خود در منطقه است در حالی که مصر به بحران داخلی خود مشغول است؟ آیا این سفر باعث لطمه زدن به روابط مصر و عربستان خواهد شد؟ این سفر چه تاثیری بر روابط ایران و حماس خواهد داشت؟»

این سایت نوشت: «هرچند عربستان در زمان "ملک عبدالله" اخوان المسلمین را در لیست تروریست ها قرار داد ولی عربستان سعودی امروز با خارج کردن جنبش حماس از لیست تروریست ها به دنبال باز کردن صفحه جدیدی از روابط با اخوان المسلمین است.

بیشتر تحلیلگران بر این باور هستند که عربستان فقط به دنبال بهبود روابط با حماس نیست بلکه به دنبال بهبود روابط با اخوان المسلمین در بیشتر کشورهای عربی برای تاثیر گذاری در پرونده یمن و سوریه است.

گزارش ها نشان می دهند عربستان سعودی در این چند سال اخیر با حمایت از گروه های اسلامی از جمله اخوان المسلمین به دنبال مقابله با نفوذ ایران در منطقه است.»

البدیل نوشت: «از ویژگی های این محور سنی این است که در این برهه حساس ممکن است حماس در انتخاب دشوار قرار گرفته است و  حماس آگاه است که بعد از توافق هسته ای نقشه جدید منطقه در حال تشکیل است.

حال حماس بعد از حوادث بهار عربی در مصر، تونس و لیبی که بیشتر رهبران خود را در زندان می بیند جایگاه خود را پیدا کرده است دوست دارد به این محور سنی بپیوندد اما حماس با این اقدام اشتباه دیگری را مرتکب خواهد شد زیرا قبل از این نیز یک بار به تهران پشت کرده و با حمایت از مخالفان نظام سوری به جنگ با محور مقاومت که اسرائیل را هدف قرار گرفته است، رفته بود و این اقدام حماس باعث کاهش دشمنان اسرائیل می باشد.»

این سایت در پایان افزود: «هرچند مصر از این نزدیکی روابط بین حماس و عربستان سکوت اختیار کرده است اما این ائتلاف نگرانی مسئولان مصری را نیز برانگیخته است زیرا گزارش ها حاکی از نگرانی های مصر از فعالیت های اخوان المسلمین به صورت کلی است زیرا احیای دوباره اخوان باعث گسترش فعالیت آن ها در امتداد منطقه است و اخوان نیز از حمایت مادی و معنوی عربستان بی بهره نخواهد ماند، همین امر باعث می شود که مصر نقش و جایگاه منطقه ای خود را از دست خواهد داد به گونه ای گه برخی تحلیلگران معتقد هستند که عربستان به دنبال به دست گرفتن پرونده های مهم و حساس منطقه است در حالی که قاهره به بحران و مسائل داخلی خود مشغول است.»

 

***کورکر به کری: ایرانی‌ها شما را سرکیسه کرده‌اند

کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، سومین جلسه خود با موضوع عواقب توافق هسته‌ای با ایران را برگزار کرد.

در این جلسه، یک معاون سابق وزارت خارجه در امور کنترل تسلیحات، به همراه دو پژوهشگر، نظرات خود در این زمینه را برای اعضا بیان کردند.

به نوشته سیات صدای آمریکا، اد رویس رئیس این کمیته در سخنان خود برای روشن ساختن هدف از جلسه، این پرسش را مطرح کرد که آیا محدودیت‌های موقت بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران، ارزش لغو دائمی تحریمها را دارند؟ و این که آیا می‌توان تحریم‌هایی را که سالها طول کشید تا وضع و اجرا شوند، سریعا به جای خود بازگرداند.»

به گفته رویس «این توافق، مجموعه تحریم‌ها را که فشار بسیاری روی رژیم (ایران) گذاشته بود از هم می‌پاشد. عملاً همه تحریم‌های اقتصادی، مالی، و انرژی ناپدید خواهند شد. این نه تنها شامل تحریم‌های مربوط به برنامه اتمی می‌شود، بلکه تحریم‌های کلیدی بر بانک‌های بد را نیز که حامی تروریسم و تولید موشک‌های قاره پیمای ایران هستند در بر می‌گیرد.»

همزمان با این جلسه، جان کری وزیر خارجه، ارنست مونز وزیر انرژی و جک لو وزیر خزانه داری ایالات متحده در جلسه کمیته روابط خارجی سنا شرکت کردند تا درباره توافق هسته‌ای با ایران و پرسش‌های سناتورها پاسخ دهند.

در جلسه کمیته روابط خارجی سنا، "باب کورکر" ریيس جمهوری‌خواه این کمیته انتقادات تندی را از توافق اتمی با ايران بيان کرد.

کورکر که ریاست جلسه را بر عهده داشت، به وزیر امور خارجه آمریکا گفت که ایرانی‌ها با توافق اخیر شما را «سرکیسه» کردند.

وی اظهار داشت که پس از شنیدن سخنان روز چهارشنبه وزیر امور خارجه در نشست پرسش و پاسخ با اعضای مجلس نمایندگان «کاملا سرخورده» شد.

این سه مقام ارشد دولت باراک اوباما، قرار است جلسه دیگری نیز با اعضای دموکرات مجلس نمایندگان داشته باشند و هفته آینده نیز در نشست کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان حضور خواهند یافت.

 

***روایت زن اسیر ایزدی از تجاوز و خشونت داعش

خبرگزاری "رویترز" (Reuters)، ویدوئی از یک زن ایزدی آزاد شده از دست داعش منتشر نموده است.

رویترز در توضیح این ویدئو نوشت: «یک زن ایزدی که به تازگی از اسارت داعش گریخته است سختی های اسارت را توصیف می کند.»

این زن بیگناه می گوید: «آن ها ما را به "رقه" در سوریه بردند و در کنار 200 دختر سوری در یک سالن قرار دادند. این سالن در نزدیکی جریان آب قرار داشت و اطراف آن با درخت ها پوشیده شده بود.»

زن ایزدی در ادامه می گوید: «آن ها پس از دو روز، شروع به ضرب و شتم ما کردند و دخترها را جدا کردند. آن ها از ملیت های مختلف بودند. هر بار که یکی از آن ها وارد می شد، دختری را مورد ضرب و شتم قرار می داد. آن ها دخترها را به اجبار با خود می بردند. آن ها ما را بازداشت کرده و به ما تجاوز می کردند.»

اگر دختری مقاومت می کرد او را می زدند و برخلاف میلش او را می برند. آن ها هر کاری که می خواستند با ما می کردند.»

 

***داعش محاصره شد

تروریست‌های داعش که در میدان جنگ از نیروهای مردمی شیعه و ارتش عراق آسیب جدی دیده‌اند و در محاصره قرار گرفته‌اند برای رهایی از این فشار با انفجار در محله‌های شیعه‌نشین از مردم غیرمسلح انتقام می‌گیرند.

انفجار دو بمب در پایتخت عراق در روز چهارشنبه با بیش از ۲۰ کشته و حدود ۵۰ مجروح همراه شد.

خبرگزاری‌ها به نقل از مقام‌های رسمی که بدون نام مصاحبه کرده اند تعداد کشته شدگان را بین ۲۱ تا ۲۶ نفر گزارش کرده اند.

شیوه‌های انفجار هم متفاوت گزارش شده است. آسوشیتدپرس نوشته که هر دو انفجار حاصل بمبگذاری در خودرو بوده، در حالی که خبرگزاری فرانسه می‌گوید دومی را یک بمبگذار انتحاری با جلیقه انفجاری انجام داده است.

به نوشته سایت بی بی سی، هر دو بمب‌ در محله‌هایی منفجر شده‌اند که جمعیت غالب آنها شیعیان هستند؛ محله‌های البیاع و الشعب، یکی در جنوب غربی و دیگری در شمال شرقی بغداد.

هنوز گروهی مسئولیت این انفجارها را به عهده نگرفته است، اما داعش مظنون اصلی است که کمتر از یک هفته پیش هم عملیاتی مشابه در بغداد انجام داده بود.

جمعه گذشته انفجار خودروی بمبگذاری شده در شمال شرقی بغداد منجر به کشته شدن ۱۲۰ نفر شد.

بی بی سی نوشته است: داعش که مدعی راه اندازی خلافت اسلامی در بخش‌هایی از خاک عراق و سوریه است، هم اکنون زیر فشار حملات شبه نظامیان [نیروهای مردمی] شیعه و نیروهای دولتی قرار دارد.

نیروهای دولتی در استان انبار در غرب عراق و استان صلاح‌الدین در شمال بغداد مشغول جنگ با شورشیان هستند.

 

***محفل رقص زنانه با حضور نماینده نشر ضدانقلاب!

این خبر کوتاه را بخوانید: «نمایش پایکوبان با کارگردانی فرازنه کابلی و حضور ویژه مهشاد مخبری در تالار وحدت تهران برگزار می شود. هزینه بلیط این نمایش موزون یک میلیون ریال است.»

به نظر می رسد این خبر چندان چیز خاصی نداشته باشد یک نمایش برگزار می شود، نمایشی که طراحی حرکات موزون(!) آن را فرزانه کابلی بر عهده دارد، قیمت گزافی برای تماشای آن باید پرداخت، یکصدهزار تومان. ولی نکته این خبر چیز دیگری است، مهمان ویژه ای به نام "مهشاد مخبری"

در سال 2012 انتشاراتی در شهر پاریس فرانسه تاسیس شد که نام خود را "ناکجا" گذاشت. نشری فارسی که از طریق سایت خود اقدام به فروش کتب مختلف می کرد؛ جامعه اصلی مخاطبین آن هم فارسی زبانان به ویژه ایرانی ها بود.

ناکجا در تعریف خود این گونه بیان می دارد که « ناکجا خود را به اصل بنیادینِ آزادی انتشارات وفادار میداند و در این راستا پذیرای هیچ محدودیت ویژه ای نیست. یگانه معیار ما در انتخاب آثار، کیفیت آنهاست و با هیچکدام از معیارهای کاذبی که ممکن است در هر جای دیگر مرسوم باشند سازگار نخواهیم بود»

تعبیر دیگر این عبارت آن است که این انتشارات قائل به چارچوب محتوایی خاصی برای خود نیست، ممیزی ها را قبول ندارد و سعی می کند کتاب ها را حتی غیرمجاز و غیرقانونی توزیع کند. در واقع "ناکجا" یکی از حلقه هایی است که درصدد شکستن خطوط قرمز و عبور از ممیزی هایی است که جمهوری اسلامی برای چاپ آثار مکتوب ترسیم کرده است.

از "آبی گرمترین رنگ است" که در مورد همجنس بازی دو زن جوان است می توان به عنوان یکی از کتب چاپ شده توسط این انتشارات نام برد.

یک انتشارات غیرمجاز چگونه در ایران می تواند به این صراحت فعالیت کند؟ نمی دانیم! چطور نماینده این انتشارات ضدانقلابی صراحتا به عنوان مهمان یک برنامه دعوت می شود؟ آن را هم نمی دانیم! شاید بد نباشد این سوالات را از مسئولانی بپرسیم که مشخص نیست به کجا و یا بهتر بگوییم "ناکجا" می روند!

 

*** ازدواج جدید موسوم به «الکنترا»

به نقل از روزنامه رای الیوم؛ وزیر دادگستری کشور مغرب اعلام کرد همه انواع ازدواج موسوم به "الکنترا" در اسرع وقت باید متوقف شود؛ چرا که با شریعت اسلام همخوانی ندارد.

بر پایه این گزارش؛ در این نوع از ازدواج، خانواده هایی که برای رفع نیاز مالی خود پول قرض کرده اند و قادر به برگرداندن بدهی خود نیستند، دختران نوجوان خود را به ازدواج طلبکار برای مدت معینی در می آورند.

در این مدت خانواده دختر باید مبلغ مورد نظر را تهیه کند و با پایان مدت ازدواج پول را به طلبکار داده و دختر خود را پس گیرد.

در این رابطه مقامات قضایی کشور مغرب اعلام کردند این گونه ازدواج جرم بوده و به تجارت بشر مقابل پول خواهد انجامید. ازدواجی که به شخصیت زن اهانت می کند.

 

***فتوای۳ مرجع تقیلد به ارتداد رییس حلقه عرفان

حکم ارتداد محمدعلی طاهری رییس فرقه انحرافی حلقه پس از ارسال جزوات، آثار سمعی و بصری، سی‌دی‌ها و مدارک موجود برای مراجع تقلید صادر شد. آیت الله علوی گرگانی، آیت‌الله صافی گلپایگانی، آیت‌الله مکارم شیرازی با بررسی جزوات و سی‌دی‌های موجود از رییس فرقه انحرافی حلقه با ارائه توضیحاتی او را مرتد اعلام کردند.

غیر وحیانی دانستن قرآن، اهانت به رسول گرامی اسلام صل الله علیه و آله با عنوان تناقض گویی، غیر معصوم خواندن ائمه اطهار صلوات الله علیهم، شرک دانستن زیارت قبور ائمه اطهار، تمسخر رجعت و مهدویت، تمجید از شیطان رجیم و موحد خواندن این ملعون رجیم، ادعای خروج جن از درون مردم، ترویج زیرکانه تناسخ، نفی برخی از مسلمات مانند ادعای وجود نداشتن حضرت عزرائیل، لمس و تماس غیر شرعی با بدن زنان نامحرم به بهانه درمان عرفانی و ده ها انحراف دیگر، از جمله انحرافات این فرقه است.

 

***قتل همسر بازیکن لیگ برتری توسط معشوقه‌اش

بازیکن مشهور لیگ برتری با قتل همسرش توسط معشوقش مواجه شد.

باستربارنت بازیکن لیگ برتر فوتبال آمریکایی موسوم به لیگ USA با قتل همسرش توسط معشوقه‌اش مواجه شد.

بر این اساس لیزا براون که معشوقه‌ باستربارنت بود ساندربارنت همسر این بازیکن لیگ برتری را می‌دزد و پس از کشتن وی خود را نیز می‌کشد.

برانت در بین سالهای ۱۹۸۰ تا ۱۹۸۴ برای تیم بوفالو بیلز بازی می‌کرد.

***زندگی ایده آل با همسر چینی!

زن جوان وقتی متوجه شد که شوهرش در ماموریت کاری، با یک زن چینی ازدواج کرده است، راهی دادگاه خانواده شد و درخواست طلاق داد.

چندی پیش زن جوانی با مراجعه به دادگاه خانواده درخواست طلاق داد و در خصوص علت آن به قاضی گفت: آقای قاضی شوهرم مرد خیلی خوبی بود و ما در زندگی مشترکمان هیچ مشکل یا اختلافی با هم نداشتیم. ما عاشق هم بودیم و خیلی ها حسرت زندگی ما را می خوردند. اما یک ماموریت کاری همه چیز را عوض کرد و من تازه آن زمان بود که شوهرم را شناختم.

زن جوان ادامه داد:او وقتی به یک ماموریت رفت با یک زن چینی آشنا شد و با او ازدواج کرد. جالب اینجاست که وقتی به ایران آمد خیلی راحت به من گفت که با این زن ازدواج کرده و می خواهد او را به کشور بیاورد.

وی ادامه داد:شوهرم از من خواست که قبول کنم با این زن زندگی کنم. شوهرم توقع دارد من یک هووی چینی را در کنار خودم تحمل کنم و خیلی راحت به زندگی گذشته ام ادامه دهم. ولی من نمی توانم بیشتر از این خودم را تحقیر کنم و در کنار هوویم زندگی کنم.

بعد از صحبت های این زن قاضی شوهر او را هم به دادگاه احضار کرد تا صحبت های او را هم بشنود.

 

***تجاوز دسته‌جمعی به دختر 18 ساله

3 مرد اهل " استرالیا " به عنوان توریست در " اسپلیت کروآتیا " به یک خانم 18 ساله حمله و به او تجاوز کردند.

در پی شکایتی از طرف خانم 18 ساله اهل "نوروژ" مبنی بر تجاوز 3 مرد به او در یک کافی شاپ، پلیس خود را به محل جرم که واقع در شهری ساحلی است، رساند و این 3 مرد را که 2 مرد 23 ساله و یک مرد 21 ساله بودند دستگیر کرد.

این قربانی خانم که نامش برده نشد در گزارش خود گفته که حدود ساعت 1/30 نیمه شب وقتی به دستشویی کافی شاپ رفتم این سه نفر به من نزدیک شده و مرا مورد اذیت و آزار قرار داده و به من تجاوز کردند.

قربانی پس از یک جدال و کشمکش توانست از دست آنها فرار و خود را به پلیس برساند و گزارش تجاوز را در ساعات اولیه صبح روز پنجشنبه داد. او افزود: هیچ یک از کارمندان امنیتی و یا حفاظتی کافی شاپ در آنجا  حضور نداشتند.

این 3 متجاوز که بعد از بازداشت پاسپورت آنها توقیف شد گفته می شود که اجازه خروج از کشور را ندارند و در دادگاهی که برگزار می شود باید حضور داشته باشند و گمان می رود که به 10 سال حبس محکوم شوند.

آنها در دفاع از خود در اداره پلیس گفتند: ما او را مجبور نکردیم، این خانم به رضایت خود به ما نزدیک شد.

 

***کلاهبرداری با فروش بلیط کنسرت

فردي که با راه اندازي يک سايت در فضاي مجازي و با شگرد فروش بليت هاي کنسرت يکي از خوانندگان معروف کشور کلاهبرداري مي کرد با تلاش کارآگاهان پليس فتاي خراسان رضوي دستگير و تحويل مراجع قضايي شد.

رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات خراسان رضوي در تشريح اين پرونده گفت: در پي اعلام شکايت فردي که مدعي بود با تبليغات گسترده در فضاي مجازي براي فروش بليت هاي کنسرت يکي از خوانندگان معروف کشور، طعمه کلاهبرداران شده است، پيگيري اين موضوع در دستور کار پليس فتا قرار گرفت.

سرهنگ سيدمحسن عرفاني افزود: بررسي هاي کارآگاهان مشخص کرد: فرد ناشناس با راه اندازي يک سايت قلابي در فضاي مجازي در حالي اقدام به کلاهبرداري از طريق فروش بليت کنسرت کرده است که مبالغ قابل توجهي را از خريداران دريافت کرده و سپس سايت مذکور را از دسترس کاربران خارج کرده است. وي اضافه کرد: با ردزني هاي اطلاعاتي و مهندسي معکوس در فضاي مجازي عامل اين کلاهبرداري در مشهد شناسايي و دستگير شد.

سرهنگ عرفاني افزود: متهم پس از آن که در بازجويي ها به جرم خود اقرار کرد با تشکيل پرونده مقدماتي تحويل مراجع قضايي شد.

 

 ***تصاویر شرم آور دانشجویان پزشکی با جسد در سالن تشریح!

گسترش ناگهانی شبکه های اجتماعی موبایلی در جامعه باعث ایجاد پدیده های جدیدی شده است، طبق آمار منتشر شده، در سال 92 تنها دو میلیون نفر از شهروندان ایرانی در شبکه های اجتماعی موبایلی عضویت داشتند در حالی که این رقم در سال 94 به رقم باور نکردنی 40 میلیون نفر رسیده است؛ روندی که همچنان در حال گسترش است و امروز حتی چوپان ها هم برای خود گروه وایبری و تلگرامی دارند!

موج سلفی انداختن در هرجا و هرزمان(!) یکی از تبعات این شبکه ها است که قاعدتا به دلیل عطش دیده شدن و منتشر کردن است؛ عکاسی و سلفی گرفتن در کلاس های تشریح پزشکی و انتشار آن در فضای مجازی، پدیده ای است که این روزها در حال فراگیر شدن است؛ پدیده ای که شاید در هیچ کجای دنیا مانند کشور ما به این صورت دیده نشود.

سایت های خبری بنا به وظیفه رسانه ای خود قبلا نیز با درج مطلب "یک حادثه شرم آور در جامعه پزشکی؛ اینستاگرام بازی با بدن بیمار! " به این موضوع پرداخته بود.

 

***دختری که اشک ظریف را درآورد

در همایش سازمان های مردم نهاد که با حضور روحانی و تیم مذاکره کننده هسته ای و همچنین وزیر بهداشت انجام شد سخنان یک دختر بیمار تنفسی اشک های ظریف را درآورد.

نام دختری که با صحبت هایش برای تشکر از ظریف و صالحی و رئیس جمهور اشک حضار و همچنین روحانی، ظریف و صالحی را در آورد مژگان خطیبی است. مجری مراسم همایش ملی سازمان های مردم نهاد سلامت در برج میلاد او را نیازمند پیوند ریه معرفی می کند.

به روی سن می آید تا به نمایندگی از سازمان های مردم نهاد سلامت و بیماران صعب العلاج از ظریف و صالحی تشکر کند.کمی طول می کشد تا به روی سن بیاید.مجری می گوید: تاخیر ایشان هزار مفهوم دارد.

دختر جوان پس از سلام و چند لحظه مکث می گوید اگر اکسیژن را از صورتم بردارم... پس از آن گریه مجالش نمی دهد تا جمله اش را به پایان برساند.

حال و هوای سالن با حضور این دختر بیمار سنگین و حزن آلود شد و اشک در چشمان بسیاری حلقه زده است؛ چهره ظریف و صالحی نیز که روی سن ایستاده اند گرفته است.

دختر ادامه می دهد فقط چند لحظه می خواهم اکسیژن را بردارم. سپس اکسیژن را از صورت خود برمی دارد و می گوید: طرح تحول سلامت برای من و همه بیماران یعنی اکسیژن؛ یعنی درمان؛ یعنی زندگی.

وی در همین حال که اشک هایش جاری است اضافه می کند: آقای ظریف؛ آقای صالحی؛ رئیس جمهور به خاطر امید به زندگی که به من و همه بیماران صعب العلاج دادید از شما متشکرم. در طول چند دقیقه ای که برای تقدیر از تیم هسته ای به روی سن آمده هم لبخند می زند؛ هم می گرید و هم تشکر می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مریم IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    2 0
    خدایاکسانی که آگاهانه و صادقانه به این مردم دردمندخدمت میکندسلامتی وطول عمرعنایت کن