حسین پورحسین: براساس دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش و برای بهره‌وری حداکثری از منابع انسانی و در راستای منویات مقام معظم رهبری و اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی ...

 استخدام دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان از بهمن ۹۵ در آموزش و پرورش

 و به کارگیری نیروهای آموزش دیده دانشگاه فرهنگیان گردهمایی مدیران آموزش و پرورش مناطق و نواحی استان در مشهد برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در این گردهمایی که با محوریت ساماندهی نیروی انسانی تشکیل شد، گفت: بهره‌وری کامل از منابع انسانی، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است و به کارگیری حداکثری از نیروهای دارای «کسر ساعت موظف» به عنوان رویکردی اساسی در دستور کار آموزش و پرورش خراسان رضوی قرار دارد و در مناطقی که با کمبود نیرو مواجهیم، تأمین نیرو برای کلاسهای کم‌جمعیت روستایی و محروم و مدارس نیازمند از طریق خرید خدمات آموزشی از بخش غیردولتی موضوع تبصره 13 قانون بودجه سال 94 به انجام می‌رسد.

سیدجواد حسینی با اعلام اینکه همه نیروهای واجد شرایط بازنشستگی در دوره اول و دوم اعم از زن و مرد، آموزشی، پرورشی و اداری باید در موعد مقرر بازنشسته شوند، افزود: در مواردی که برای تدریس نیاز باشد، بازنشستگی آنها به خاتمه سال تحصیلی 95-94 موکول می‌شود.

وی با اشاره به بخشنامه‌ها و دستورالعملهای ابلاغی وزارت آموزش و پرورش در رابطه با کاهش نیروهای اداری عنوان کرد: کاهش نیروهای اداری در ادارات کل و مناطق برابر نظام تحول اداری و ابلاغیه‌های معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی به اجرا گذاشته می‌شود.

وی افزود: اصلاح عناوین و جابه‌جایی پستهای سازمانی در ادارات کل و مناطق آموزشی با هماهنگی و تأیید معاونت پشتیبانی، از اختیارات مدیران کل در استانها به شمار می‌آید و برای اجرایی شدن آن 30 راهکار در آموزش و پرورش استان مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفته که در نهایت به هشت سیاست و راهکار رسیده‌ایم که باید روستاهای کم جمعیت ساماندهی شوند و با ارتقای شبانه‌روزی روستا مرکز نیازهای آموزشی‌ و پرورشی ارتقا پیدا می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش اعلام کرد: دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان از بهمن سال 95 به استخدام در می‌آیند و جایگزین نیروهای بازنشسته آموزش و پرورش می‌شوند و پنج هزار نیرو در آموزش و پرورش استخدام خواهند شد که مدرک تحصیلی آنها لیسانس و بالاتر است.

وی با تشریح عملکرد استقرار نظام 3-3-6 در آموزش و پرورش اظهار داشت: طی چهار سال 500 هزار نیروی آموزش و پرورش بازنشسته می‌شوند که با توجه به صرفه‌جویی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی و بهینه‌سازی نیروی انسانی و استفاده حداکثری 250 هزار نیروی جدید از طریق دانشگاه فرهنگیان جایگزین می‌شود و باید نسبت دانش‌آموز به پرسنل به تعادل برسد.

وی افزود: مدارس زیر 15 نفر می‌توانند در ردیف خدمات آموزشی قرار گیرند و مدارس مازاد از نظر فضا براساس ماده 12 قانون تأسیس مدارس غیردولتی اجاره داده می‌شوند و این مدارس حداکثر تا 10 مرداد باید جهت تأیید فهرست آنها به دفتر حقوقی املاک و حمایت فضایی وزارت مورد تأیید قرار گیرد.

حسینی بر حذف 658 مجتمع روستایی و استفاده از 2080 پرسنل آن در جهت ساماندهی بهینه از نیروی انسانی اشاره کرد و افزود: با حذف این مجتمعها 27 هزار و 456 ساعت تدریس ذخیره می‌شود و با بررسی‌های انجام شده اکنون سه هزار و 780 کلاس چند پایه وجود دارد که می‌تواند با ساماندهی به 376 کلاس تقلیل پیدا کند که از این طریق هم 9 هزار و 724 ساعت صرفه‌جویی می‌شود.

وی از ادغام کلاسهای هم رشته و هم پایه و هم جنس آموزشگاه سخن گفت و افزود: سه هزار و 780 کلاس قابلیت کاهش به 1205 کلاس را دارند که این مسأله حق‌التدریس را کاهش می‌دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.