برترین های چهاردهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران در فاصله پنج روز تا آغاز فصل جدید این رقابت ها در بخش های مختلف معرفی شدند که حسین فرکی سرمربی تیم فولاد سپاهان برای دومین سال متوالی عنوان بهترین مربی را از آن خود کرد.

فرکی باز هم بهترین مربی شد/ مطهری پدیده لیگ و حدادی فر مرد سال فوتبال ایران

 به گزارش ایرنا، برترین های فصل چهاردهم لیگ برتر فوتبال ایران در مراسمی که شنبه شب) در مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد، انتخاب شدند.

ر اساس این گزارش، علیرضا بیرانوند، سید مهدی رحمتی و رشید مظاهری نامزد کسب عنوان برترین دروازه بان لیگ چهاردهم بودند که علیرضا بیرانوند به این عنوان دست یافت.

بیرانوند پس از کسب جایزه خود از منصوریان، فرکی و گل محمدی به خاطر زحماتی که برای وی کشیدند، تشکر کرد.

در ادامه این مراسم، وریا غفوری به عنوان برترین مدافع فصل چهاردهم انتخاب و معرفی شد. لئوناردو پادووانی و رامین رضائیان دیگر نامزدهای این بخش بودند.

کیومرث هاشمی رییس کمیته ملی المپیک قبل از معرفی برترین مدافع لیگ چهاردهم گفت: یکی از نقاط ضعف بزرگ ورزش کشور، نظام باشگاه داری به ویژه در رشته فوتبال است که پس از 37 سال گذشت از پیروزی انقلاب، توقع بر این است که نظام ملی باشگاه داری در رشته فوتبال ساماندهی شود و این عزم دولت و مجلس را می طلبد.

امید ابراهیمی، آندرانیک تیموریان و قاسم حدادی فر نامزدهای بخش بهترین هافبک لیگ چهاردهم بودند که علی کریمی کاپیتان پیشین تیم ملی، آندرانیک تیموریان را به عنوان برترین بازیکن خط میانی معرفی کرد.

کریمی پیش از اهدای جایزه برترین بازیکن این بخش اظهار کرد: از سازمان لیگ بابت برنامه ریزی خوب سال گذشته بویژه جوان گرایی که نیاز فوتبال ماست، تشکر می کنم. انشاالله سال به سال این شرایط بهتر شود و بتوانیم دوباره جزء قدرت های فوتبال آسیا شویم.

در ادامه این مراسم لوسیانو ادینهو، سجاد شهباززاده و مهدی طارمی به عنوان نامزدهای بخش بهترین مهاجم فصل گذشته معرفی شدند که در نهایت عنوان بهترین مهاجم لیگ چهاردهم به مهدی طارمی از باشگاه پرسپولیس رسید.

عابدینی پیش از اهدای جایزه گفت: فوتبال در عرصه مسایل اجتماعی کشور ما هویت ساز است و انشالله به این هویت احترام بگذاریم.

طارمی نیز پس از دریافت جایزه خود افزود: بسیار خوشحالم که در جمع بزرگان فوتبال ایران قرار دارم و از کسانی که به من رای دادند، قدردانی می کنم.

در بخش معرفی بهترین داور فصل نیز یدالله جهانبازی، سید احمد صالحی و سید حسین زرگر نامزد بودند که اصفهانیان رییس کمیته داوران، سید احمد صالحی را به عنوان بهترین داور لیگ چهاردهم معرفی کرد.

اصفهانیان پیش از اهدای جایزه صالحی گفت: با توجه به اینکه داوران رکن اصلی فوتبال کشور هستند، باید توجه بیشتری به آنان شود که متاسفانه دیده نمی شوند.

هچنین حسن ظهیری، تورج عیوض محمدی و محمدرضا منصوری، نامزدهای بخش بهترین کمک داور لیگ چهاردهم بودند که محمدرضا منصوری به عنوان برترین کمک داور فصل چهاردهم لیگ برتر فوتبال ایران دست یافت.

ابراهیم صادقی بازیکن تیم فوتبال سایپا نیز عنوان بازیکن اخلاق فصل چهاردهم را کسب کرد. وی پس از کسب جایزه خود گفت: بازیکنان خوش اخلاق در لیگ ما زیاد هستند اما به آنها کمتر پرداخته می شود و متاسفانه رسانه ها به بازیکنان با حاشیه بیشتر می پردازند.

در بخش بهترین میزبان لیگ هم، هیات های فوتبال استان اصفهان، تهران، گیلان، بوشهر، البرز و خوزستان نامزد بودند که این عنوان به هیات فوتبال استان گیلان رسید.

نامزدهای برترین باشگاه، ذوب آهن، سپاهان اصفهان و نفت تهران، نامزدهای بخش برترین باشگاه لیگ چهاردهم بودند که ساکت مشاور عالی رییس سازمان لیگ، نفت تهران را به عنوان برترین باشگاه فصل قبل معرفی کرد.

قنبرزاده مدیرعامل نفت تهران پس از دریافت جایزه این بخش گفت: ما به احترام شهدای ورزشکار بویژه استان دلاور خیز ایلام این نماد را به موزه شهدای استان ایلام و شهدای ورزشکار کشور به ویژه شهدای گمنام این استان تقدیم می کنیم.

حسین فرکی برای دومین سال پیاپی به عنوان بهترین سرمربی لیگ چهاردهم معرفی شد. دیگر نامزدهای این بخش یحیی گل محمدی و علیرضا منصوریان بودند.

فرکی پس از دریافت جایزه خود گفت: از همه همکارانم در فوتبال کشور تشکر می کنم. بسیار خوشحالم که مورد لطف کسانی که مرا بار دیگر انتخاب کردند، قرار گرفتم. خوشحالم که مربیانی خوبی در سطح فوتبال ایران قرار دارند.

لوسیانو ادینهو بازیکن فصل گذشته تراکتورسازی تبریز که فصل آینده در لیگ ستارگان توپ می زند با 20 گل به عنوان برترین گلزن لیگ چهاردهم انتخاب شد. جایزه ادینهو به نماینده تراکتورسازی تبریز اهدا شد.

مهدی شریفی از باشگاه فولاد سپاهان، مهدی طارمی از پرسپولیس تهران و ارسلان مطهری، نامزدهای بخش پدیده لیگ چهاردهم بودند که در نهایت ارسلان مطهری به این عنوان دست یافت.

مطهری پس از دریافت جایزه خود گفت: موفقیت خود را به پدر و مادرم و مردم شهر گرمسار تقدیم می کنیم.

آندرانیک تیموریان، مهدی طارمی و قاسم حدادی فر نامزدهای کسب عنوان مرد سال فوتبال ایران بودند که این عنوان به قاسم حدادی فر از باشگاه ذوب آهن رسید.

بانک رییس نهاد ریاست جمهوری پیش از اهدای جایزه این بخش گفت: امیدوارم جامعه ورزش ما همان طور که همواره روحیه جوانمردی را به عنوان سنت قوی ایجاد کرده، همچنان این روحیه را تقویت کند و جوانان مان و تمدن بزرگ ایران اسلامی را از طریق ورزش و فوتبال عرضه کنیم.

وی تاکید کرد: حتما دولت حامی جدی ورزش، ورزش دوستان و ورزشکاران است و جز برنامه های اصلی و اساسی دولت، حمایت بی دریغ از این امر بسیار مهم در جامعه است و امیدواریم بتوانیم اهداف ورزش را پیش از پیش توسعه دهیم.

حدادی فر پس از دریافت جایزه خود اظهار کرد: خیلی خوشحالم که در این جمع هستم. از هم بازی های خود در تیم ذوب آهن و مردم خوب اصفهان که همواره ما را حمایت کردند، می کنم.

برترین های فصل چهاردهم لیگ برتر فوتبال از سوی اهالی فوتبال، کارشناسان، مربیان و اصحاب رسانه انتخاب شده اند.

در مراسم انتخاب برترین های فصل چهاردهم لیگ برتر فوتبال جمع زیادی از مربیان، داوران، بازیکنان، کارشناسان و علاقه مندان به فوتبال حضور داشتند.

نکته جالب در این مراسم این بود که در بین برترین های بخش مختلف، هیچ نماینده ای از باشگاه استقلال تهران به عنوان یکی از پرطرفدارترین باشگاه های کشور حضور نداشت.

پانزدهمین دوره رقابت های لیگ برتر از روز هشتم مرداد ماه جاری آغاز می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.