عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران در مورد جزئیات تخلف مجتمع تجاری-اداری واقع در منطقه یک توضیحاتی را ارائه کرد.

ساخت مجتمع تجاری با ۱۹هزار مترتخلف در شمال تهران+اسناد

ابوالفضل قناعتی در گفت و گو باایسنا، با اشاره به تخلف یک مجتمع تجاری در حال ساخت در منطقه یک تهران (خیابان باهنر) گفت: در تاریخ 30 بهمن ماه سال 89 این مجتمع تجاری به متراژ 5600 متر پروانه ساخت دریافت می‌کند، اما 32هزار و600 متر متراژ تخلف این مجتمع اعلام شده است که 19هزار متر آن در کمیسیون ماده 100 اثبات شده است.

 

وی با بیان اینکه در 17 مهرماه سال 92 تخلف ساختمانی این مجتمع به متراژ 16 هزار متر توسط مهندس ناظر اعلام می‌شود، ادامه داد: چندی بعد تخلف ساختمانی توسط مهندس ناظر در مرحله سفت کاری اعلام می‌شود و این کارشناس اعلام می‌کند که به دلیل عدم رعایت استحکامات و 32 هزار متر تخلف، ادامه ساخت و ساز امکان ندارد و پرونده این مجتمع با 19 هزار متر تخلف به کمیسیون ماده 100 رفته و رأی قلع و قمع صادر شده است.

 

قناعتی با بیان طرح این سوال ، که سریال تخلفات شهرداری تا کجا ادامه خواهد داشت. گفت: صرف نظر از عدم استحکام بنا جای سوال است که چرا چنین حجم تخلفی در یک مجتمع تجاری انجام گرفته . حتی خراب کردن این مجتمع نیز ضایع‌کردن منابع مالی است.

 

وی بار دیگر با طرح این سوال که چرا اجازه ساخت چنین ساختمان‌هایی داده می شود گفت: شهرداری می توانست مانع ساخت و ساز این مجتمع تجاری-اداری شود اما چنین نکرد و حالا پرونده این ساختمان با 19هزار متر تخلف به کمیسیون ماده 100رفته است و رای بر قلع و قمع دارد.

 

 

قناعتی ضمن انتقاد از عدم اجرایی شدن رای‌های قلع و قمع کمیسیون ماده 100گفت: تنها 10درصد از آرا قلع و قمع این کمیسیون اجرایی می شود و عمدتا با ارسال پرونده‌ها به کمیسیون توافقات موضوع با پرداخت جریمه، حل و فصل می شود.

 

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با طرح این سوال که آیا استحکام این بنا توسط مسئولان امر تایید می‌شود؟ گفت: مهندس ناظر ساختمان استحکام این بنا را تایید نکرده است و جای سوال است که آیا بنایی که برخلاف اصول اولیه ساخته شده است می تواند تحمل حجم بالای تردد افراد را داشته باشد؟

 

قناعتی با بیان اینکه جان مردم برای نمایندگان شورای شهر بسیار با اهمیت است، گفت: باید شهرداران مناطق و ناحیه به تمامی ساخت و سازها نظارت داشته باشند و این درحالی است که مهندس ناظر در تاریخ 17 مهرماه سال92 اطلاعات تخلف را به شهرداری منطقه اعلام کرده و هرچند که شهرداری اعلام کرده مالک این زمین در ادامه ساخت و ساز زمینی دیگری نیز الحاق کرده اما جای سوال است که چرا شهرداری اجازه می‌دهد ملکی با 19هزار متر تخلف که در کمیسیون ماده 100اثبات شده ساخته شود؟

 

به گزارش ایسنا،پژمان پشم‌چی‌زاده،معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران در واکنش به این خبر نیز گفت: در ابتدا مالک قطعه زمینی به متراژ 1200 متر خریداری و مجوز لازم برای احداث بنا را اخذ کرد اما در ادامه نیز قطعه زمین جدیدی به متراژ 1700 متر خریداری و با سازمان مشارکت‌های شهرداری اقدام به احداث بنا به صورت مشارکتی می‌کند و با الحاق قطعه زمین جدید میزان مشارکت با شهرداری و ترکیب جدید بنا مشخص شد اما در مرحله سفت‌کاری شهرداری منطقه از ادامه روند کار به دلیل مغایرت‌های ایجاد شده جلوگیری می‌کند و حتی درگیری‌های زیادی نیز ایجاد می‌شود.

 

وی افزود: پرونده این مجتمع به کمیسیون ماده 100 رفته و رای به قلع و قمع صادر شده و قطعا پس از نهایی شدن رای قلع و قمع صورت می‌گیرد و معیار محاسبه تخلف نباید جواز اولیه باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.