قدس انلاین-قاانی:اززمان ابلاغ کتاب جدید تعرفه های پزشکی در فاز سوم اجرای طرح تحول نظام سلامت، موضوع کارانه دریافتی برخی پزشکان یکی از مباحث چالش برانگیز این حوزه بوده است،بطوری که صحبت از کارانه های چند ده میلیونی است!

کارانه های میلیونی برای برخی پزشکان/۳۴میلیون برای ۱۵۰ ساعت!

به گزارش قدس انلاین، اززمان ابلاغ کتاب جدید تعرفه های پزشکی صحبت ازکارانه های 100 میلیونی و بالاتر است اما مسئولان وزارت بهداشت معتقدند چنین چیزی نیست و حداکثر کارانه ای که برخی پزشکان در فاز سوم طرح تحول سلامت دریافت می کنند، به 60 میلیون هم نمی رسد. این در حالی است که برخی پزشکان، روایت دیگری از کارانه ها دارند و معتقدند که سقف این کارانه ها برای برخی پزشکان و جراحان، فراتر از این اعداد و ارقامی است که مطرح می شود.

* كارانه ماهانه 70 ميليون توماني پزشكان در ايران!

در كشور ما، اعلام كردن درآمد هر صنفي، كار مرسومي نيست! جالب اينكه وقتي بخشي از دستمزدهاي پزشكان در يك برنامه تلويزيوني اعلام شد، روز بعدش با اعتراض شديد افراد اين صنف مواجه شد! اما در نامه‌ای که از سوی ۶ تن از نمایندگان اقتصاددان مجلس به رئیس‌جمهور در خصوص تعرفه پزشکان منتشر شد، آمده است: دریافتی معاون درمان وزیر محترم بهداشت که متخصص قلب است از بیمارستان امام حسین(ع) در تابستان ۱۳۹۱ ماهانه بین ۶۱ تا ۸۳ میلیون تومان بوده است! همچنین  در فروردین ۱۳۹۴، حسن غفوری فرد وزیر و نماینده سابق مجلس اذعان داشته که «مدیر یکی از بیمارستان‌ها خودش به من گفت فقط ۴۵ میلیون تومان کارانه می‌گیرم». طریقت منفرد در سال 92 اعلام کرد درآمد کارکرد پزشکان در بخش دولتی برای ۱۵۰ ساعت کار ماهانه ۳۴ میلیون تومان است.

*ارقام نجومی نداریم

اما در همان ایام معاون درمان وزارت بهداشت گفت: آمار و ارقام نجومی که در مورد کارانه پزشکان گفته می شود صحت دارد، استادان دانشگاه که مطب ندارند و تمام وقت در بخش دولتی کار می‌کنند، کارانه زیر ۱۰ میلیون تومان می‌گیرند و کارانه پرستاران نیز حدود چند صد هزار تومان است. محمدآقاجانی در گفت و گو با فارس در مورد میزان فعلی کارانه پزشکان، پرستاران و کادر درمانی توضیح داد: آمار و ارقام نجومی که بعضاً درباره میزان کارانه پزشکان گفته می‌شود صحت ندارد، پزشکان متخصص و اساتید دانشگاه که مطب ندارند و تمام وقت در بیمارستانهای دولتی کار می‌کنند، کارانه زیر 10 میلیون تومان می‌گیرند.وی گفت: کارانه پرستاران نیز به همین نسبت بر اساس شرایط بیمارستان، شلوغی و خلوتی آن، تعداد بیماران، نوع خدمات و میزان فعالیت متفاوت است، مثلاً کارانه پرستاران در یک بیمارستان در مناطق کم جمعیت ممکن است 100 هزار تومان باشد و در بیمارستان شلوغ و پر مریض چند صد هزار تومان و گاهی به بین یک تا دو میلیون تومان می‌رسد.آقاجانی تأکید کرد: آمار و ارقام نجومی که در مورد کارانه پزشکان در بیمارستانهای دولتی ارائه می‌شود، صحت ندارد و پرداخت کارانه پزشکان کاملاً تابع میزان کارکرد آنها، حجم خدمات، نوع بیماران و تعداد بیماران است.

* بیشترین دریافت کنندگان کارانه پزشکی، جراحان قلب و مغز و اعصاب

در همین حال دکتر ایرج خسرونیا رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، معتقد است که ماجرای کارانه های چند ده میلیونی و صد میلیونی، واقعیت ندارد.به گفته او، بیشترین دریافت کنندگان کارانه پزشکی، جراحان قلب و مغز و اعصاب هستند.خسرونیا افزود: واقعیت این است که درآمدها خیلی متفاوت است. پزشکی داریم که 2 میلیون می گیرد و پزشک دیگری هست که تا 70 میلیون هم دریافتی ماهانه دارد. اما، اینکه کارانه های صد میلیونی و بیشتر داشته باشیم، باید بگویم خیر.وی گفت: بالاترین رقم دریافتی جراح قلب که عضو هیئت علمی هم باشد، 30 تا 40 میلیون است. چون او نمی تواند بیشتر از یک تا دو عمل در روز انجام دهد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 37
  • نظرات در صف انتشار: 7
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مردم IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
    11 6
    به به آقايون داره كم كم گندش در مياد انوقت از نگهبان و خدماتي دم در گرفته تا پرستار و كمك بهيار اگه خيلي بهشون حال بدن دريافتي با كارانه به زور تا دوميليون ميرسته بعد ميگن شكاف طبقاتي چگونه بوجود ميآيد .
  • پزشک دلسوز IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
    9 33
    دوستان پزشکان گرامی باید این میزان از دریافتی ها را داشته باشند تا جلوی هر گونه انگیزه برای فساد گرفته شود.
  • علی IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
    23 6
    حالا یه نفر کارشناس ارشد همانجا حقوقش به دو میلیون هم نمیرسه
  • حسین IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
    17 1
    با سلام دربیمارستان تفرش یک پزشک عمومی 40ملیون تومان درامد داره با مردم صادق باشید چون مردم شعور دارند
  • رضا احمدی IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
    15 2
    من خودم پرستار یک بیمارستان 96 تختخوابی در یکی از شهرستان های کرمانشاه هستم ، این اعداد و ارقام دقیق نیست برای مثال در همین بیمارستان کوچک قبل از اجرای طرح تحول یک متخصص جراحی زنان با کارکرد متوسط در ماه حود 20 میلیون کارانه دریافت می کرد ، جراح عمومی هم وضعیت مشابهی داشت و در همان زمان متخصص های داخلی چیزی در حدود هفت میلیون تومان در ماه درآمد داشتند( سال 92)و از زمان اجرای طرح تحول سلامت با افزایش سه برابری تعرفه های پزشکی و سرازیر شدن سیل بیماران به مراکز درمانی دولتی درآمد آنها نیز چندین برابر شد، به طوری که همین متخصص زنان چیزی در حدود 80 میلیون کارانه دریافتی در طول یک ماه داشت!!؟؟
  • اورهان IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
    9 3
    دقیقا راست میگن خیلی از فارغ التحصیلهای ما بیکارن ولی من خودم نیروی طرحی بیمارستان بودم دیدم به چشم که کارانه هایی ریختن که حساب وکتاب نداشت.نه تنها واسه پزشکان بلکه من نیروی بیمارستان دیدم که تحصیلاتش سوم ابتدایی بود ولی دیدم که پنج میلیون فقط کارانه گرفته اونوقت من با فوق لیسانس بیکارم.اقای مسئول نمیشه مثلا از اون پنج میلیون یه میلیونشو به من بدین منم استخدام بشم 19 سال هم درس خوندم.یا ما باید تاوان اقدامات اقای احمدی نزادو بچشیم که اومد تو هر روستایی یه دانشگاه زد.
  • علی IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
    9 4
    با سلام ......جناب آقای وزیر هیچ پزشکی حتی پزشک عمومی هم کمتر ده میلیون تومان کارانه نمی گیرد .......فقط پزشکان مظلوم فوریت های پزشکی و صد البته پرسنل مظلوم فوریت های پزشکی هستند که کارانه تقریبا هیچی نمی گیرن لااقل در استان ما کرمانشاه اینجوریه
  • محمد IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
    20 4
    باسلام.اختلاف کارانه پزشک وسایر کادر درمان در ایران بشدت بالاست.واین بی انگیزگی سایر کادر درمان به توجه ومراقبت از بیماران را افزایش خواهد داد.طرح جدید وزارت محترم بهداشت ودرمان تنها به فکر جیب پزشکان بوده وبس
  • علی IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
    11 5
    این وزیرجدید فقط به فکرپرکردن جیب همکارانش است.تمام تلاشش این بوده که هرآنچه زیرمیزی می گرفتندرا رومیزی به همکارانش بدهد.این دولت ووزرایش از تمام دولت های پیشین بدتر بوده انداماطوری وانمودمی کنندکه ازهمه بهترهستند.خداازاین وزیربهداشت نگذرد.خدا به دادمردم برسدازدست این وزیر مرفه مترف بی درد!!!!
  • حبيب IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
    9 2
    سلام به اين اقاي دكتر بگي وقت كردي سري به بيمارستان شهيد مدني قلب تبريز بزن ببين چه خبره با اين كه امار بالاي سه برابر شده كساني هستند باد شفت صبح كا ر چند ميليون مي گيرند و باز كساني هستند كه با اين مثلا طرح شما به بيمارستان بدهكارند متشكرم زحمتن مي كشيدي با اين طرح مسخره
  • بیمار IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
    8 7
    نخورده همشون بمونه ایشالا
  • نوید IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
    13 7
    واقعا حرومشون باشه اثراتش رو بعد ها خواهیم دید مردم در سختی و جوان های زیادی بیکاران و یه عده این جو ی دارن میخورن من که راضی نیستم
  • علی IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
    17 6
    عدالت یعنی همین یک فقیر و مستضعف که تنها درآمدش یارانه است با خرج آن باید درصدی بعنوان مالیات و ارزش افزوده به جیب پزشکان با درآمد نجومی بدهد!!!!!
  • قادر IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
    15 3
    من پزشکی سراغ دارم که برای 6ماهش 700 میلیون کارانه دریافت کرده
  • جعفر IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
    9 6
    کارانه پزشکان ذدرصد درامذی است که به علت مسئولیت بالای حرفه ای در قبال خدمت ارائه شده به بیماران به حساب درملنگر طبق تعرفه رسمی به حساب انان واریز میشود که به نظر من حلالترین درامدی است که در ایران در مقایسه با درامدهای مشکوک مشاغل دیگر کسب میشود.مثلا 50درصد درامد ناشی از ویزیتهای درمانی و یا اعمال جراحی و... .ناگفته نماند ویزیت فوق تخصص بعداز 25سال تحصیل و با حساسیت بالای شغلس که جان شریف انسانها در دستان اوست فقط 35000تومان یعنی تقریبا نرخ ارایشگرهاست.ملت ما نباید حرمت پزشکان را نادیده بگیرند.هرچند تلاشها در این جهت از طریق افراد مغرض فراوان است.ما ایرانی هستیم و احترام به بزرگان جامعه در فرهنگ ماست.چرا مقایسه و در امد طلافروشان و بنگاههای معاملاتی و برخی مشاغل به چالش کشیده نمیشود/>؟//؟؟
  • شهروند IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
    4 4
    این پولهای باد اورده از کجا میاید جرا به ما کارانه نمیدن
  • شهروند IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
    6 3
    اونوقت تازه زیر میزی هم میگیرند
  • عباس IR ۰۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    10 9
    من موندم ملت چرا اینهمه حرص درامد پزشکارو میخورن!!!!!!! همچین میگین انگار پزشکا پول مفت درمیارن والا عزیزانی که حرص درامد پزشکارو میخورین لطفا میزان زحمت و درامد پزشکا رو با یه دلال ماشین یا بنگاهی یا نمیدونم همین کسایی که درامد مفت از دلالی بدون هیچ زحمتی و سوادی دارن رو بکنید اونوقت متوجه میشین که قبل از پزشکا خیلیا هستن که باید حرص درامد اونارو خورد.
  • عبدالله IR ۰۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    6 2
    سلام حالا پزشكان جاي خود دارند زياد زحمت ميكشند ولي شما بيايد ببنيد نيروهاي پشتيبان خدمات و نگهباني يا واحد درامد و حسابدري يك بيمارستان كوچك در يك شهر دور افتاده نود تخت نيروهاي درامدي كه ده نفر هستند كارانه هر نفر بيشتر از هشت 8 ميليون تومان با حسابدار 15 ميليون تومان و يا نگهبانان هر كدام مبلغ 4 ميليون تومان گرفتند و كادر درماني پانصد هزار تومان تا يك ميليون تومان و مهمتراز همه معلم بدبخت كه با درس دادن خودش اينها به اينجا رشيدن. نان شب ندارد خدا كريم است
  • sara IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    23 1
    خوشبحالشووون ...بچه بودیم هی میگفتن درستو بخوونم دکتر شی...اما کو گوش شنوا .. کاش الان با این مثالها ب بچه ها تفهیم کنیم????
  • sara IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    9 3
    من بیچاره از ۶ ساله با مشکل بهم ریختگی هورمونی درگیرم...کل استان خودم و پایتخت و ...گشتم دکتر ب دکتر .. پول دادم زیااااد...اما هنوز هیچکدام از اینا نفهمیدن چرا.. وقتی خودم با تحقیق و خوندن مقاله های اروپایی و ...فهمیدم ب تیم پزشکی گفتم اینطوری ...بعد اونا همه باهم ..آها راست میگه راست میگه ..آفرین !!!!!!!!'!!!!!!!!
  • کارگر جامعه IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    12 3
    امان از بی عدالتی
  • علی IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    6 3
    سلام در مورد کارانه پزشکان در بیمارستان هر مبلغ بالای غیرمنطقی که گفته می شود درست است که هیچ، بلکه مبالغ خیلی بیشتر از اینهاست. تازه این فقط کارانه است حقوق ماهانه که حدود 4 تا 10 میلیون تومان است اضافه بر کارانه بوده و پزشک در یک ماه چه مریض ببیند یا نبیند هم دریافت می کند. اما در مورد کارانه بطور دقیق خدمتتان یک مثال دقیق عرض می کنم که همین ماه در یکی از بیمارستانها براساس کتاب تعرفه وزارت بهداشت برای یکی از پزشکان کارانه تیرماه 230 میلیون تومان درآمده بود که بیمارستان بدلیل کسری بودجه (و البته تعیین سقف) برای ایشان 70 میلیون تومان واریز کرده است ولی دکتر مربوطه قهر کرده است که چرا براساس زجمات من! کل کارانه من را نمی دهید. مثال فوق کاملا مستند و واقعی است. خودتان قضاوت کنید. متشکرم
  • عطا IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    8 6
    درهيچ جاي دنيا درامد پزشكان اينقدر زياد نيست واقعا دارن به مردم ظلم مي كنند
  • رضا IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
    11 5
    من با مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه دولتی و کار بازاری در آمدم به 1.5 هم نمی رسه در حالی که سرمایه ام در بازار درگیر است بعد در آمد 30 سال من رو یک پزشک در سال بعنوان کارانه می گیرند. حالا من چجوری واسه کشورم کار کنم وقتی که یک عده که زیر سایه کولر و محیط استرلیزه نهایتاً با قلم نسخه می نویسند و من در بیابان ها زیر افتاب و گرما باید مثل کارگر کار کنم و در آمد بزور 1.5 میلیون. کاش حضرت علی بود و می دیدی به اسم حکومت عدل علی چه بلایی سر مسلمون ها در میاورند.
  • وجدان IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    7 6
    بدبخت مهندسی که 17 سال درس خونده مثل یک کارگر باید صبح تا شب کار کنه واسه 1 یا 2 میلیون اونوقت این پزشک های مفت خور و اکثرا بی سواد که با جون آدمها بازی می کنند باید درامد میلیاردی داشته باشند .واقعا عدل علی کاملا داره اجرا می شه.
  • مهندس IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۹
    7 4
    سلام توشهرمایه دکتر که همسرشم متخصصه باهم 500میلیون تومان کارانه گرفتند بعد میگن چرا مهندسای دانشگاه های برتر مهاجرت میکنند یکی یه مهندس رسمی ارشد برق باتدریس در دانشگاه فوقش 2میلیون تومان میگره بدبختی ماروکشته......
  • ناشناس IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    1 2
    سلام . باید پرسید در قبال این دریافتی های میلیونی و بعضا میلیاردی واقعا په تحولی در بخش سلامت ایجاد شده است . با این وجود این کشور نیازی به داعش ندارد پون منابع داخلی توسط قشر خاصی به تاراج می رود . ضمنا این نکته رو عرض میکنم که این قبیل مباحث پس از مدتی به فراموشی سپرده می شود و ما می مانیم و دل سوخته فقیر فقرا . التماس دعا
  • درخشان IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    13 2
    و این در حالیست که حقوق یک پرستار لیسانسه با 23 سال سابقه کمتر از 2 میلیون تومان است متاسفانه درآمدبرخی از پزشکان ما که از نظر علمی در رده متوسط جهانی هستند بدلیل وجود بیمار حتی در ماه با زیر میزی به چند میلیارد تومان هم میرسه که چندین برابر پزشکان کشورهای مدرن است
  • بی نام IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    0 1
    با سلام دوستان نترسی که از اخرت خود ترس ندارند لازمه سری به بیمارستان ها بزنن و واقعیت کارانه 100میلیونی رو ببینند مگر اینکه نخوان ببینن.کارمند بیمارستان.
  • زیبا IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
    1 2
    من با 25 کشیک تک تخصص ماهی 15 تومن درمیارم.بعد ببخشید من شب تا صبح بیدارم و مسیولیت مادر و بچه همزمان بامنه نه پرستارش.حلاله مثل شیر مادر حقوق ملت کمه مشکل من نیست حقوق پزشک تو افغانستان بیشتر از منه برم یقشو بگیرم؟شماهم عزیز من 12 سال شب و روز درس بخون و بیداری بکش و استرس داشته باش به اطلاع ملت برسونم حقوق ثابت ما ماهی 2 ملیون بیشتر نیست.کارانه هم 7 ماهه پرداخت نکردن.
  • مرتضی IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
    3 4
    درامد بساز بفروش ها.دلال ها.بازاری ها که از پزشکا بیشتره.شما 150 راحت میدی برا ارایشگاهی که گند زده به موهاتون کلی هم تشکر میکنید.بعد میاین نصفه شب مارو از خواب بیدار میکنین با قند 500.موقع حساب کردن گیرم شما 100 تومن بدین جونتون به لبتون میاد
  • رضا IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
    0 3
    با یه مشت روانپریش داریم تو ایران زندگی میکنیم.اخه ادم حسابی عدالت علی علی میکنی,امام علی گفته هر کی کار کرد از حلقومش بکش بیرون چون از تو بیشتر کار کرده؟عقایدتون کمونیستیه
  • فاطمه IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    2 0
    با سلام خواهشمند است سری به مرکز قلب تهران بزنید و دریافتی 16 سال اخیرمتخصصصین ،سفر های خارجی با هزینه شرکتهای تجهیزات پزشکی ودریافتی از شرکتها بابت استفاده از محصولات آنها را ببینید آن وقت دیگر دنبال دشمن خارجی نخواهید گشت
  • ناشناس IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
    23 0
    سلام دوستان من خودم دانشجوی رشته های پیراپزشکی ام و تو بیمارستان کار میکنم من استاد خودم که متخصص بیماریهای عفونیه میگه یه پزشکی تو آمریکا درامد بالا داره و نصف بیشتر اون پول رو مالیات میده و به فرض یه پرستار هم با توجه به درامدش مالیات میده و تفاوت حقوق یه پزشک با پرستار خیلی زیاد نیست. عزیزای من تو ایران هیچ منبعی برای حقوقهای نجومی اکثر پزشکان نیست بعضیاشون هزار جای خصوصی کار میکنن و درامدهای نجومی دارن الان دیگه اکثر پزشکان ما فقط به فکر منفعت و پول هستن تا خود طبابت. تعداد کل دستگاههای ام ار ای توی اصفهان برابر با کل کشور انگلیس هست میدونید چرا؟ چون درامد داره !!! یه خانومی عرض کردن که ما شبا تا صبح بیدار بودیم و درس خوندیم والا ما خودم دانشجوی یکی از بهترین دانشگاههای تهرانم با رتبه 4 یطور میگین ما شبا بیداریم انگار ما الکی قبول شدیم و شب بیداری نداشتیم بعدشم نباید منتی سر بقیه باشه
  • جواد IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    2 0
    حقوق بالای پزشکا بخشیش از زیاد بودن بیمار تو ایرانه. من نمیدونم اینقدر مریض تو بیمارستانا و مطبا چکار میکنه. والا تو دنیا دکترا مگس میپرونن تو مطباشون. تو ایران مثه صف نونوایی ادم مریض تو بیمارستانا و مطبا هست. به امید ارزوی سلامتی همه مردم و فقیر شدن دکترا
  • رضا ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
    0 0
    عرض سلام و ادب خدمت دوستان ؛ عزیزان کادر پزشکی و درمانی یک کشور ، یکی از مهمترین سرمایه های یک کشور است و از دست دادن آن به سادگی ، لطمه ی بسیار جبران ناپذیری را به جامعه خواهد زد . دوستان عزیز ، کادر درمانی در ایران انصافاً پر توان و با حداکثر انرژ ی وقت خود را برای بیمار می گذارد . لطف کنید یک طرفه قضاوت نکنید !!!!!!!! اگر به بیمارستان های تامین اجتماعی سر بزنید ، متوجه میشید که همه ی اقدامات رایگان صورت می گیرد ، حتی عمل قلب باز ۲۵ میلیونی !!!!!! پس خواهش می کنم که این جامعه را از خود نرنجانید چون اولین بازخورد آن به خود شما مردم باز می گردد .