معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور گفت: از ۴۳ فقره بلایای طبیعی در جهان ۳۳ مورد آن در ایران رخ می دهد.

۳۳نوع بلای طبیعی در ایران رخ می دهد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرنگار ایرنا، مرتضی اکبرپور روز دوشنبه در دومین کارگاه آموزشی و تمرین ستادی مدیریت بحران در همدان بیان کرد: با توجه به فراوانی وقوع بلایای طبیعی در کشور باید همواره آماده مقابله با آن بود به همین منظور دوره های آموزشی برگزار می شود.

وی بیان کرد: دوره های آموزشی به صورت متمرکز در پنج استان آذربایجان شرقی، همدان، خراسان رضوی، فارس و مازندان برگزار می شود.

وی با ذکر اینکه این دومین دوره آموزشی است که در کشور برگزار می شود، اظهار کرد: تمام 31 استان در دوره های آموزشی مشارکت خواهند داشت.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور بیان کرد: پس از برگزاری دوره های آموزشی در استان همدان در استان های خراسان رضوی، فارس و مازندران در مرحله ششم نیز برای معاونان عمرانی وزیران برگزار می شود.

اکبر پور افزود: همچنین در مرحله هفتم، این دوره ها برای وزرا و استانداران برگزار می شود تا آنها نیز آموزش های تمرین ستادی مدیریت بحران را فرا گیرند.

وی در باره برنامه این سازمان در سال های آینده گفت: در سال های 95 و 96 طرح کارگاه آموزشی و تمرین ستادی مدیریت بحران ادامه یافته و در سال 97 مانورهای دورمیزی و مانور ملی اجرا می شود.

وی افزود: برای برگزاری کارگاه های آموزشی مدیریت بحران با دانشگاه امام حسین (ع) قراردادی منعقد شده تا بتوان از توان اساتید زبده و توانمند این مرکز علمی بهره گرفت.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور از شورای هماهنگی مدیریت بحران استان ها خواست : از فضای ایجاد شده به منظور افزایش سطح دانش مدیران استفاده کنند.

دومین کارگاه آموزشی و تمرین ستادی مدیریت بحران روز دوشنبه با حضور معاون وزیر کشور، استانداران همدان و کرمانشاه و اعضای ستاد بحران شش استان غربی کشور در همدان برگزار شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.