رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور گفت: وحدت ملی، عقلانیت، دوراندیشی و بهانه ندادن به دست دشمنان مهمترین عامل تداوم اقتدار و عزت کشور در شرایط کنونی و پس از مذاکرات هسته ای است.

وحدت ملی مهمترین عامل تداوم اقتدار کشور در شرایط کنونی است

 به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری ایرنا پرویز فتاح روز دوشنبه در آیین بزرگداشت روز تویسرکان و گرامیداشت مقام 38 شهید این شهرستان در عملیات غرور آفرین مرصاد افزود: رهبر معظم انقلاب در شرایط پس از مذاکرات هسته ای بر حفظ انسجام و وحدت و دوری از دودستگی و اختلاف افکنی در کشور تاکید کردند و این بهترین راهبرد برای پیشبرد اهداف انقلاب و ملت ایران است.

وی با اشاره به تکرار وقایع تاریخ و حوادث قبل و پس از عملیات مرصاد در سال 67 اضافه کرد: در آن مقطع قطعنامه 598 از سوی شورای امنیت صادر شده و دشمن نیز آن را پذیرفته بود اما دشمن با بدعهدی خبیثانه و با استفاده از اصل غافلگیری قصد براندازی نظام اسلامی را در عملیات معروف به فروغ جاویدان داشت.

فتاح با تاکید بر اینکه اگر پیروزی در مذاکرات هسته ای به دست آمد متعلق به مردم و مقاومت بی بدیل آنان است اظهار کرد: مردم ما با ایستادگی و اقتدار در مقابل تحریم ها ایستادند و هزینه های سنگین دفاع از حقوق مسلم خود را پرداخت کردند.

وی خاطر نشان کرد: هر کشور دیگری غیر از ایران در مقابل تحریم های به زعم دشمنان شکننده، کشنده و بی نظیر آمریکا و متحدان غربی آن قرار می گرفت کمر خم می کرد اما ملت ایران برای گرفتن حق خود ایستادگی کرد.

به گفته وی این ایستادگی، اقتدار و مقاومت ملت ایران بود که ابرقدرت های ظاهری جهان را پای میز مذاکره کشاند به طوری که وزیر امور خارجه آمریکا در مجلس سنای این کشور به صراحت گفت' ما دیگر با جنگ نظامی و تحریم نمی توانیم جلوی ایران را بگیریم'.

وی بر تداوم ایستادگی از سوی ملت و دولتمردان تاکید کرد و افزود: ما باید از تاریخ و عملیات غرور آفرین مرصاد درس بگیریم و هوشیار و هوشمندانه در صحنه باشیم.

فتاح همچنین با اشاره به اهمیت پیروزی ملت ایران در عملیات مرصاد گفت: عملیات فروغ جاویدان از سوی منافقین یک طراحی قوی و کاملاً حساب شده بود و هرگز نباید این عملیات را یک خطر کوچک و بی اهمیت تلقی کرد.

وی ادامه داد: در شرایطی که ما خواب بودیم، خدا بیدار بود و خالق عملیات عظیم و عزتمندانه مرصاد شد تا منافقین کوردل در آتش قهر ملت و نظام اسلامی بسوزند.

فتاح یادآور شد: منافقین می خواستند پیشروی های خود را پس از تنگه چهار زبر به سمت تویسرکان، همدان و در نهایت تهران و سقوط نظام ادامه دهند غافل از آنکه دست خدا از آستین ملت بزرگ ایران آنها را در هم خواهد شکست.

وی یاد و خاطره غیور مردان و 38 شهید گرانقدر شهرستان تویسرکان در عملیات مرصاد را گرامی داشت و خاطر نشان کرد: آفرین به مردم سلحشور و بزرگ تویسرکان که صفحه درخشانی از فداکاری خود در تاریخ انقلاب به یادگار گذاشتند.

پنج مردادماه همزمان با یادروز عملیات غرور آفرین مرصاد و شهادت 38 رزمنده گردان تویسرکان با هدف بزرگداشت شهدا و معرفی قابلیت ها و توانمندی های مختلف این شهرستان در عرصه های مختلف به عنوان روز تویسرکان نامگذاری شده است.

تویسرکان یکی از شهرستان های استان همدان واقع در 90 کیلومتری شهر همدان است که بیش از 750 شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.