رضا اسماعیلی : مدافع تنومند پرسپولیسی‌ها می‌گوید، تیمش نسبت به فصل گذشته دچار یک تحول و دگرگونی کامل شده است.

 این پرسپولیس نیاز به حمایت بیشتری دارد؛ بازی با پدیده سخت تر از تقابل با مدعیان است

 محسن بنگر در این مصاحبه تأکید می‌کند که سرخپوشان باید بیش از سالهای قبل مورد حمایت قرار بگیرند.

 

    مدتی بود که سکوت کرده بودید. دلیل خاصی داشت؟

دلیل اصلی آن تمرکز بر روی تمرینات بود. در فصل بدنسازی، شرایط با دوران حضور در لیگ کاملاً متفاوت است. بازیکنان باید تمام حواسشان به پرورش عضلات در سالن وزنه و به دست آوردن هماهنگی در زمین تمرین و هنگام تمرینات تاکتیکی باشد. من هم بازیکن حرفه‌ای هستم و تجربه عبور با موفقیت از فصل بدنسازی را دارم. ترجیح دادم سکوت کنم تا حواسم به تمرینات باشد. در ضمن خبری هم نبود که بخواهیم در موردش بحث کنیم.

    چند فصل است که در پرسپولیس توپ می‌زنید. به نظرتان این تیم با تیمی که فصل گذشته در آن بازی می‌کردید، چه تفاوتهایی پیدا کرده؟

به نظر من پرسپولیس بسیار جوان شده که این موضوع از دو جهت قابل بحث است. اول اینکه وقتی تیمی جوان می‌شود، شاید انگیزه‌ها و قدرت دوندگی بازیکنان افزایش یابد، اما از سوی دیگر، میزان تجربه تیم پایین می‌آید. در چنین شرایطی، کادرفنی باید بتواند یک بالانس حرفه ای بین جوانی و تجربه در ترکیب تیم به وجود بیاورد. به عقیده من، تیم در چند پست که نقطه ضعف داشت، بازیکنان خوبی جذب کرده، اما اینکه بهتر شده ایم یا بدتر، در طول فصل مشخص می‌شود.

    شما به عنوان یکی از بزرگترهای تیم با برانکو ایوانکوویچ در مورد تیم فصل آینده صحبتی نکرده‌اید؟

به صورت مستقیم و فردی نه، اما این را می‌دانم که برانکو از تیمی که ساخته، کاملاً راضی به نظر می‌رسد. او در زمان تمرینات هم این مسایل را به بازیکنان می‌گوید. ما یک اردوی بسیار خوب و مفید در کشور ترکیه پشت سر گذاشتیم که سه بازی تدارکاتی هم داشتیم. برانکو از هر سه بازی رضایت داشت و می‌گفت، باید بازیکنان با همین میزان تمرکز و انگیزه به لیگ بیایند تا بتوانند بهترین نتایج را بگیرند.

    و فکر می‌کنید این اتفاق بیفتد و پرسپولیس، خاطرات فصل قبل را از ذهن هوادارانش پاک کند؟

ان شاءا... که این طور خواهد شد. ما با اهداف خاصی به لیگ می‌آییم و حدود 40 تا 45 روز تمرینات سخت و فشرده داشتیم که بتوانیم در لیگ، نتایج بهتری نسبت به گذشته بگیریم.

    می توانی جایگاه پرسپولیس در پایان فصل پانزدهم را حدس بزنی؟

نه. هنوز لیگ شروع نشده. پاسخ دادن به این پرسش نیاز به زمان بیشتری برای شناخت تیمها دارد. با این حال باید بگویم، پرسپولیس تحت هر شرایطی باید بتواند یک تیم خوب و موفق باشد، چون این موضوع، خواسته هواداران است.

    البته هواداران در اوایل فصل نقل و انتقالات، انتقادهای سختی از مدیریت باشگاه داشتند. به نظرتان با تیم جدید کنار می‌آیند؟

همه ما پرسپولیسی هستیم و شرایط را درک می‌کنیم. همه دوست داریم این تیم نتیجه بگیرد، اما برای رسیدن به این هدف، باید در کنار هم باشیم. به عقیده من، پرسپولیسی که در فصل پانزدهم به میدان می‌رود، باید بیشتر از فصلهای قبل مورد حمایت قرار بگیرد، چون این تیم جوان است و کم تجربه. هواداران باید بیایند و با حمایتهای خود از پرسپولیس، ثابت کنند همیشه حامی تیم محبوبشان هستند.

    این روزها بحث در مورد قرعه پرسپولیس هم داغ است. به عقیده شما اینکه در پنج هفته اول باید با سه مدعی قهرمانی بازی کنید و سه بازی خارج از خانه انجام دهید، آن هم در گرمای اهواز که دو بار مسافر این شهر هستید، راضی کننده است؟

هیچ کس نمی‌تواند بگوید این قرعه برایمان آسان است، اما چاره دیگری هم نداریم و باید با تمام مشکلاتی که وجود دارد، فصل را شروع کنیم. البته این مسأله به اثبات رسیده که در لیگ برتر، دیگر بازی آسانی وجود ندارد. در لیگ قبلی، تا آخرین دقایق بازی‌ها، تیمهای قهرمان یا سقوط کرده به لیگ یک مشخص نبودند و مبارزه تا دقایق پایانی ادامه داشت.

    بازی اول هم با پدیده مشهد در تهران برگزار می‌شود. این دیدار را چطور ارزیابی می‌کنی؟

همان طور که گفتم، همه بازی‌ها سخت است، اما معتقدم دیدار با پدیده مشهد می‌تواند برایمان از بازی با مدعیان هم سخت تر باشد. البته برای این حرفم، یک دلیل مهم دارم. اگر ما بتوانیم پدیده را در تهران شکست دهیم، همه به تعریف و تمجید از تیم این فصل می‌پردازند و با نگاهی مثبت، پرسپولیس فصل جدید را قضاوت می‌کنند، اما اگر نتوانیم از پدیده در تهران امتیاز بگیریم، آن وقت است که شرایط تغییر می‌کند و همه به انتقاد از این تیم می‌پردازند. در این صورت، دشواری دیدار با سپاهان، ذوب آهن یا فولاد در همین هفته‌های اول، چند برابر می‌شود. من آرزو می‌کنم هواداران پرسپولیس به ورزشگاه بیایند و در همین گام اول، با حمایتشان از تیم، به ما در جهت شکست دادن پدیده کمک کنند. این را هم بگویم که پدیده از جمله تیمهای ناشناخته است، زیرا اصلاً نمی‌دانیم با چه شرایط و چه کیفیتی مقابلمان قرار می‌گیرد که این مسأله هم به ضرر پرسپولیس خواهد بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.