قدس آنلاین: رئیس حوزه علمیه اصفهان گفت: از نظر شرعی و قانونی اعمال ما باید همسو با اعمال و کردار ولی فقیه باشد.

اعمال مسئولان باید همسو با اعمال ولی فقیه باشد

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان ، آیت‌الله حسین مظاهری در دیدار با جمعی از مسئولان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ، بیان داشت: نظم و انتظام بسیار خوب است، امام علی (ع) در وصیت‌نامه خود که مهم‌ترین مباحث را در آنجا مطرح کرده‌اند، درباره نظم در امور می‌فرماید که از شما می‌خواهم در کارهایتان نظم داشته باشید.

وی افزود: بنده 12 سال در کلاس درس حضرت امام خمینی (ره) حضور داشته‌ و یک بار به یاد ندارم ایشان 5 دقیقه دیر به کلاس درس حضور یابند.

رئیس حوزه علمیه اصفهان گفت: تدین حجت‌الاسلام ارزانی مدیرکل ارشاد استان، خوب است و از نظر فرهنگی هم خوب کار کرده‌اند و از همه مهم‌تر تعقل ایشان بوده که بسیار بالا است.

وی با بیان اینکه نظر رهبر معظم انقلاب را مبنای کار خود قرار دهید، تصریح کرد: از شما می‌خواهم فعالیت‌هایتان را با گفتار و کردار ایشان مطابقت دهید.

مظاهری گفت: از نظر شرعی و قانونی نباید اعمال ما مغایر با اعمال و کردار ولی فقیه باشد، ریاست حکومت اسلامی با ولی فقیه بوده و همه ما موظف به پیروی ولی فقیه بوده و اگر جایی شبهه‌ای پیش آمد، تماس با دفتر مقام معظم رهبری آسان بوده، و راحت می‌شود سئوال و شبهه را رفع کرد.

وی خاطر نشان کرد: بحث مرجعیت و ریاست فرق می‌کند، هرکس می‌تواند مرجع خود را داشته باشد اما در بحث اداری همه ما باید پیرو مقام معظم رهبری باشیم.

رئیس حوزه علمیه اصفهان با تاکید بر پرهیز از رفتارهای خود‌سرانه و سلیقه‌ای در انجام امور اظهار کرد: فردای قیامت ما باید بگوئیم، اعمال من با اعمال و گفتار و نیات ولی فقیه موافق بوده و نمی‌توانیم بگوئیم چون سلیقه من بوده، عمل کردم.

وی بیان کرد: بدتر از سلیقه‌ای کار کردن در امور فرهنگی و اداری و سیاسی، نسبت دادن اعمال و گفتار خود به اسلام است.

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نیز در ادامه گفت: بیش از یک‌سوم جمعیت 300 نفری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از خانواده شهدا و ایثارگران هستند.

حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی افزود: ما «نهضت قرآنی» را به عنوان شعار سال 94 برگزیدیم و همه اهداف خود را در همین راستا قرار دادیم.

وی تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان، هر سحر برنامه ویژه‌ای در‌باره معرفی موسسات قرآنی داشتیم که با استقبال قابل توجه مردم مواجه شد.

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان بیان کرد: جلسات شورای فرهنگ عمومی در هر ماه یک بار و به صورت منظم برگزار شده و این روند برگزاری جلسات استمرار دارد.

وی اظهار کرد: تشکیل شورای هم‌اندیشی هنر متشکل از هنرمندان شاخص در شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان تصویب شده و کار خود را آغاز کرده است.

ارزانی اضافه کرد: تاکیدات و حمایت‌های رهبر معظم انقلاب مبنی بر احیای حوزه‌های نمایش و تئاتر را نصب‌العین خود قرار داده و در تلاش هستیم آسیب‌‌های تعزیه را کم کرده و تعزیه را به شکل سنتی و آئینی احیا کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.