قدس آنلاین - تبریز: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی بر لزوم پرهیز از اظهارنظرهای غیرتخصصی در مسائل بخش کشاورزی به ویژه مسائل مربوط به مشکلات حوضه دریاچه ارومیه تاکید کرد.

لزوم پرهیز از اظهارنظرهای غیرتخصصی در مسائل کشاورزی و دریاچه ارومیه

به گزارش قدس آنلاین  از تبریز، کریم مهری  در جلسه افزایش بهره‌وری تولیدات کشاورزی که با حضور سیدجواد انگجی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تبریز و حیاتی رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز و سایر اساتید دانشگاه‌های استان برگزار شده بود، اظهار داشت: متاسفانه بعضی از مسئولان دولتی یا مردم نهاد در اظهار نظرهای غیرمسئولانه، عملکرد علمی و فنی فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی و به تبع آن مدیران جهادکشاورزی استان را بدون ارائه مستندات مربوط زیرسئوال می‌برند که لازم است اظهار نظرهایمان فنی و مستند به واقعیات موجود در منطقه باشد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه ما از نقد منصفانه عملکرد مدیران بخش کشاورزی در همه حال استقبال می‌کنیم، ادامه داد: لازم است اخلاق و ادبیات نقد رعایت شده و نباید انتقادات با احساسات همراه گردد و زحمات و تلاش‌های دلسوزان بخش نادیده گرفته شود.

وی با بیان اینکه از 31 طرح پیشنهادی برای احیای دریاچه ارومیه یک موضوع مرتبط با کاهش آب مصرفی در کشاورزی است که در این مورد کارهای مهم و بزرگی در سطح استان آذربایجان‌شرقی و در سطح حوضه دریاچه ارومیه انجام پذیرفته است، افزود: شایسته است نقدها با ذکر نقاط قوت و نیمه پر لیوان ذکر شود تا شنونده موضوع قضاوت کلی در مورد عملکرد مدیران داشته باشد.

مهری با بیان اینکه باید جذب دانشجو در دانشگاه‌ها متناسب با نیازهای واقعی جامعه کشاورزی استان باشد، ادامه داد: باید نیازهای واقعی جامعه به ویژه عرصه وسیع بخش کشاورزی تعیین کننده موضوع و عناوین رشته‌ها و تعداد دانشجویان در پذیرش آنان باشد.

وی با اشاره به اینکه امروز در چند مورد از جمله توسعه واحدهای گلخانه‌ای، منابع طبیعی و غله و آرد فارغ‌التحصیل نداریم، ادامه داد: این در حالیست که در چندین رشته بیش از صدها و هزاران نفر کارشناس مازاد بر نیاز وجود دارد که همه اینها هدر رفت سرمایه‌های ملی را سبب می‌شود که باید کارمان هدفمند باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.