قدس آنلاین- تبریز: سرپرست سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز از برگزاری مشترک پنجمین همایش ملی صنعت چرم وکفش ایران خبر داد.

گسترش زمینه های همکاری برای صادرات صنعت کفش تبریز

به گزارش قدس آنلاین از تبریز ، رضاخلیلی در جمع خبرنگاران گفت:صنعت چرم و کفش تبریز قدمتی دیرینه دارد و ما باید پیام رسان و معرف این صنعت در سطح جهانی باشیم.


خلیلی ادامه داد:کارخانه های چرم سازی و همچنین کارگاه های تولید کفش، هویتی دیرینه در این شهر دارند و ما برای اینکه این جایگاه را به جهانیان معرفی کنیم باید تلاشی مضاعف داشته باشیم.
وی یادآور شد: در این همایش تولیدکنندگان کفش از سراسر کشور و همچنین چند کشور اروپایی شرکت خواهند کرد و از این رو فرصتی مغتنم است برای معرفی صنعت چرم و کفش تبریز و همچنین انجام رایزنی ها برای ایجاد روابط مناسب برای رسیدن به جایگاه مناسب صنعت کفش تبریز.


وی خاطر نشان کرد: در این همایش راهکارهای حمایت از صنعت چرم و کفش ارائه می شود و شهرداری تبریز در این زمینه نقشی حمیات گر دارد و سعی می کند این صنعت را به عنوان صنعت اصیل تبریزی در راستای معرفی تبریز و جذب بیشتر گردشگر اشاعه دهد.
خلیلی همچنین گفت: مرغوبیت کفش تبریز شهرتی جهانی دارد و ما باید سعی کنیم برای توسعه این صنعت و همچنین معرفی بیشتر آن در راستای ثبت جهانی این اثر و با کمک سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اقدامات لازم را انجام دهیم.

در این جلسه رئیس اتحادیه چرم وکفش تبریز، نیز گفت: شهرداری تبریز به عنوان مهم ترین رکن مدیریت شهری همواره همراه ما بوده و در این همایش نیز ما را همراهی کرده است.

می خواهیم روابط را با کشورهای اروپایی گسترش دهیم
جباریان ادامه داد: در پنجمین همایش صنعت چرم و کفش ایران که توسط اتحادیه و مشارکت سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز و همچنین سازمان های دیگر برگزار می شود سعی داریم با کشورهای دیگر همچون ترکیه و ایتالیا بیش از پیش مذاکره و همکاری داشته باشیم.
وی همچنین گفت : زمینه های ارتباط بیشتر با دانشگاه تاسل ترکیه و گسترش همکاری ها با این دانشگاه تخصصی کفش را فراهم کرده ایم تا ضمن تبادل تجربه بتوانیم بستر مناسبی برای کفش تبریز در بازارهای جهانی فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه کفش تبریز تا به حال توسط بخش خصوصی اداره شده است، خاطر نشان کرد : تسهیلات کم بهره دولتی تا به حال به تولید کنندگان کفش تعلق نگرفته است و به همین دلیل و کمبود حمایت های مورد نیاز از تکنولوژی روز دنیا دور مانده ایم.
وی با اشاره به گسترش زمینه های همکاری با کشورهای اروپایی و همچنین حمایت های دولتی ابراز امیدواری کرد زمینه های صادرات بیشتر کفش تبریز فراهم شود.
گفتنی است ، ۳ هزار و ۵۸۰ کارگاه در شهرستان تبریز دارای پروانه کسب از اتحادیه کفش هستند و به این شغل اشتغال دارند از این تعداد یک هزار کارگاه به تولید کفش ، یک هزار و ۱۰۰ کارگاه به تولید پستای کفش ، ۸۰ گارکاه به چادر دوزی ، ۸۰ کارگاه به تولید کیف و ساک و بیش از یک هزار مغازه به عرضه و فروش صنعت چرم کفش اشتغال دارند.

لازم به ذکر است ، پنجمین همایش صنعت چرم وکفش ایران و هفدهمین نمایشگاه بین المللی تخصصی کفش تبریز با عنوان " فرصت ها و تهدیدات صنعت چرم و کفش ایران بعد از توافق" با مشارکت سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز پنج شنبه ۸ مرداد ماه ۱۳۹۴ ساعت ۸:۳۰ صبح در محل تالار اندیشه ائل گلی برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.