قدس آنلاین - تبریز: نهادی است که درحیطه وظایفش، موارد مختلفی را می توان قرار داد. این نهاد در حقیقت متولی مدیریت شهر است و از هر دریچه ای که بنگریم، ماموریتی تعریف شده برای آن بعد دارد.

تقاطع غیر هم سطح گلپارک، تداوم عملیات روان سازی ترافیک در شهر

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، حمل و نقل درون شهری، به عنوان یکی از چالش های شهرداری، دارای ابعاد و گستره هایی گوناگون است؛ از مسافرت های درون شهری، جابجایی شهروندان و معضل ترافیک گرفته تا ایجاد زیرساخت های مورد نیاز برای برقراری ترافیکی روان، همه وهمه از جمله امور محوله بر عهده شهرداری است.

از طرفی دیگر، افزایش جمعیت و به تبع آن، افزایش خودروها و میزان رفت و آمد در معابر شهری، گاه ایجاب می کند که تغییراتی در معابر داده شود تا ظرفیت ترافیکی آن را افزایش دهد. یکی از این تغییرات، احداث تقاطع‌های روگذر و زیرگذر در قسمت های مختلف شهر است.

یکی از این زیرگذرها در مسیر ارتباطی میدان شهید فهمیده به ولیعصر، تقاطع گل‌پارک طراحی شده است.

طرح زير گذر گلپارک در دو باند رفت وبرگشت و به طول620 متر بوده و داراي دو رمپ جداگانه 200 متري و300 متري شمالي و جنوبي مي باشد. عرض این زیرگذر 24 ونیم متر است. در دو باند رفت و برگشت هم، فضایی 7 متری برای تردد خودروها طراحی شده.

 علاوه بر عملیات عمرانی، جابجایی تاسیسات برق، آب و فاضلاب و انتقال درختان موجود در رفوژ میانی مسیر هم، توسط متولیان اجرای پروژه صورت گرفته است.

بنا به اعلام شهرداری منطقه یک تبریز، عملیات عمرانی اولیه، شامل شمع گذاری دیواره های این زیرگذر به تعداد 580 شمع آغاز شده که قطر آن ها 1 متر وعمق این شمع ها از 12 متر تا 18 متر متغیر است. برآورد اولیه هزینه های این پروژه، حدود 120 میلیارد ریال است که به نسبت شرایط اقتصادی و وضعیت پیشرفت پروژه، متغیر خواهدبود. 

 آنگونه که بر می آید، سرعت حاکم بر اجرای پروژه، منجر به اتمام پروژه در مدت زمان مقرر، یعنی 12 ماه خواهدشد.

 گفتنی است شهرداری منطقه یک، کارفرما و سازمان عمران شهرداری مجری این طرح می باشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.