قدس انلاین - هاشمی :در پی افزایش نگران کننده تهدیدات و حملات صهیونیست ها نسبت به قدس شریف و مسجد الأقصی در روزهای گذشته، خبرنگار پایگاه «قدس آنلاین عربي» در فلسطین اشغالی در گفتگویی اختصاصی با مفتی قدس و فلسطین «شیخ محمد حسین» که از مقامات برجسته فلسطینی به شمار می رود، آخرین تحرکات صهیونیست ها و تحلیل وی از اقدامات مورد نیاز برای مقابله با شرایط خطیر اخیر را جویا شده است.

اقدام عاجل امت اسلامی را نسبت به مسجد الأقصی خواستاریم/ تروریسم تکفیری به دنبال فراموش شدن مسئله قدس شریف است

این شخصیت بارز فلسطینی با تشکر از مردم و مسئولان ایران برای حضور خود در روز جهانی قدس، خواستار گسترش فعالیت های حمایت از فلسطین همانند مردم ایران در دیگر پایتخت ها و شهرهای جهان اسلام شد.

دکتر شیخ محمد حسین در بیان دلایل هتک حرمت های رو به تزاید صهیونیست ها در روزهای اخیر گفت: حوادث و تهاجمات مکرّری که در مسجد الاقصی بوقوع می پیوندد، متاسفانه امری است که در شرایط بی توجهی کنونی جهان عرب و اسلام نسبت به بیت المقدس، از سوی رژیم اشغالگر انتظار آن غریب نیست.
شهرک نشینان اسرائیلی،به بهانه ی آنچه آن را سالگرد تخریب معبد دروغین "هیکل" می نامند، دست به یک تهاجم گروهی به مسجد الاقصی زدند و از سه هفته پیش تا کنون هنوز دعوت تحریک آمیز صهیونسیت ها برای چنین تهاجم هایی به مسجد الاقصی را می شنویم، با بهانه ای که آنرا سالگرد تخریب معبد یهودی هیکل می نامند.

شیخ محمد حسن توضیح داد: عنوان ظاهری اینگونه تهاجم ها استفاده و بهره مندی از مناسبت های مذهبی یهودی است اما در واقع هدف پنهان از این تلاش های فردی و جمعی، تحمیل پدیده تازه ای در مسجد الاقصی به صورت خاص و در بیت المقدس به شکل عام و تحمیل تقسیم و تجزیه مسجد الاقصی میان یهودیان و مسلمانان می باشد و بلکه با این اقدامات خواسته ای فراتر از اینها دارند، همچون برپایی یک معبد دروغین یا درخواست ساخت یک کنیسه  ی یهودی در اطراف مسجد الاقصی و کم کم تبدیل مسجد الأقصی به یک محیط یهودی.

وی در ادامه ی گفتگو با قدس آنلاین عربی گفت: ما بر این عقیده ایم که نظیر اینگونه فراخوان های صهیونیست ها و هجوم ها و استفاده از این گونه مناسبت های مذهبی یهودی، همگی در راستای برنامه ی اسرائیل برای یهودی سازی مقدسات اسلامی در بیت المقدس است.

شیخ محمد حسین در ادامه ی این گفتگو یادآور شد: از جهان عربی و اسلامی و بویژه اتحادیه عرب و سازمان همکاری های اسلامی و کمیته  ی قدس خواسته ایم که برای متوقف نمودن این قبیل تهاجم ها و هتک حرمت های پی در پی نسبت به مسجد الاقصی اقدامی نمایند و مانع تحقق سیاستهای اسرائیل برای یهودی سازی قدس و پس از آن یهودی سازی مقدسات اسلامی یا مسیحی شوند.

شیخ محمد حسین تشکیل جلسه اضطراری کمیته ی قدس وابسته به سازمان همکاریهای اسلامی - که ایران هم عضو آن است - جهت بررسی تحولات أقصی را دور از انتظار ندانست.

مفتی قدس و فلسطین اشغالی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که فتنه های بزرگ داخلی که برجسته ترین آنها فتنه ی تروریسم تکفیری است، تلاش های امت اسلامی را به شکل وسیعی پراکنده کرده است و می کوشد این امت را از بیت المقدس جدا کند. همچنان که برآن است نظر جهانیان را از تجاوزهای آشکار به این شهر منحرف ساخته و ایشان را از توجه به مسائل مرکزی و مهم همچون  مساله  ی فلسطین و قدس به شکل عام و مقدسات،به صورت خاص بازدارد.

مفتی قدس افزود: تروریسم تکفیری تاثیر مهمی در دور نمودن ملتها از تمرکز بر عوامل تقویت کننده ی نهضت امت اسلامی و بازداشتن انها از توجه به مسائل مهم فلسطین ،مقدسات و جایگاه والای آن در دلهای فرزندان امت جهان اسلام،داشته است.

وی در ادامه گفت: «این تروریسم و اندیشه ی تکفیری یکی از اسباب کاهش محبوبیت امت اسلامی است به خصوص همانطور که می بینیم و می شنویم با کشتارمردم و نابودی تاریخ و تمدن و تقبیح چهره  ی امت و توصیف آن به عنوان تروریسم از طریق اعمال جنایت کارانه و وحشتناکی که هیچ ارتباطی با دین یا انسانیت ندارد و کاهش محبوبیت امت اسلام را دنبال می کند.

وی بر اهمیت ضرورت برگزاری کنفرانس ها و اجتماعات اسلامی برای متوجه کردن جوانان و ملتها نسبت به اهمیت فلسطین و جایگاه مساله ی فلسطینی و نیز آگاه سازی جوانان در مورد ضرورت بازگشت به اندیشه  اسلامی معتدل،صحیح،متکی بر کتاب خدا و سنت حضرت مصطفی(ص) و تعالیم قرآن کریم تاکید نموده و یادآور شد که جوانان نباید به سمت افکار وارداتی که متاسفانه در میان برخی از آنها نفوذ کرده است جذب شوند چرا که در صورت پیروی از این افکار، با فکر خوارج در گذشته که مسلمانان را کافر می دانستند،هماهنگ شده و به دنبال آنها حرکت می کنند.

مفتی قدس و فلسطین در پاسخ به این سوال که «ملت مسلمان ایران در آخرین جمعه  ی ماه مبارک رمضان به مناسبت روز جهانی قدس برای حمایت از قدس و مسجد الاقصی در بیش از 700 شهر این کشور به خیابان ها آمده و تجمع کردند. پیام و انتظار شما به مردم و مسئولان مسئولان ایران چیست؟» تصریح نمود: ما این حرکت مهم را ارج می نهیم و از اینکه روزی توسط امام خمینی(ره) به نام روز قدس نامگذاری شده سپاسگزاریم و آن را دعوتی ارزشمند دانسته و از آن استقبال می کنیم و با تاکید می گوییم که این حرکت، دعوتی پسندیده است و در مسیر درستی حرکت می کند.

شیخ حسین درخواست کرد که توجه به مقدسات اسلامی فلسطین تنها منحصر به روز قدس نباشد ودیگر کشورهای اسلامی همانند ایران تلاش کنند تا این مهم به دست فراموشی سپرده نشود.

به گفته ی وی مشارکت مقامات رسمی ایران در کنار مردم در روز جهانی قدس اهمیت بالای این روز را روشن می سازد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.